Beantwoord

Externe wifi router aan Experiabox v7?

• 19 april 2017
  • 5 reacties
  • 253 keer bekeken

Goedemiddag,
Ik heb thuis nog een Experiabox v7. Door toename van gebruikers en apparaten ben ik niet meer tevreden over de wifi (beperkt bereik en niet stabiel).
Nu overweeg ik een externe wifi router aan te schaffen en deze te koppelen aan de Experiabox. Mijn vraag is of dat mogelijk is of dat ik eerst een recentere versien van de Experiabox moet hebben? En zijn er gebruikers met een suggestie voor een router? Het gaat alleen om de wifi (bridge mode)
icon

Beste antwoord door Et1602 24 april 2017, 16:04

Vooralsnog ziet het er goed uit! Bedankt voor de hulp Joran!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Als het alleen om Wifi gaat dan zoek je helemaal geen router. Ik zou persoonlijk dan voor de KPN WiFi "Versterker" of de Ubiquiti UniFi UAP AC Lite gaan.

Daarnaast zou ik even bellen met KPN (0800-0402) om te kijken of ze die V7 willen omwisselen.
Reputatie 4
Badge +2
In aanvulling op wat Robin hierboven zegt zou ik eerst eens wachten op de prestaties van een vervangende Experiabox; de v7 wordt op verzoek omgeruild (er zit hiervoor zelfs een optie in het klantenservice-systeem) voor een V9 of V10 afhankelijk van de voorraad. Die hebben allebei een stuk betere prestaties dan de V7.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Et1602! Zoals hierboven aangegeven kunnen we de V7 inderdaad omruilen. Mocht het bereik daarna nog niet in orde zijn kun je de WiFi Versterker overwegen 🙂 Ik kan je helpen met de omruil. Reageer je op mijn privébericht?
Reputatie 7
Badge +28
Ik begrijp uit privéberichten dat de Experiabox zaterdag is omgeruild 🙂 @Et1602: Werkt WiFi nu beter?
Vooralsnog ziet het er goed uit! Bedankt voor de hulp Joran!

Reageer