Beantwoord

Extra aansluiting op bestaande utp kabel

  • 18 August 2019
  • 6 reacties
  • 1271 keer bekeken

Hallo,
Wij zijn met een verbouwing van onze zolder bezig en nu wil ik een extra utp aansluiting maken voor de tv op de utp kabel die KPN daar al heeft aangelegd voor de pc die daar stond.
Nu adviseerde m'n zwager die bij een groot werkt een splitter op de KPN utp kabel aan te sluiten en dan een nieuwe draad naar de andere kant te trekken voor een nieuwe utp aansluiting op een door KPN aanbevolen wandcontactdoos. Zo gezegd zo gedaan. In de nieuwe muur heb ik zo'n utp wandcontactdoos gemaakt en de nieuwe KPN kabel er op aangesloten. Werkt perfect. Voor de pc hetzelfde gedaan want de KPN kabel vanuit de meterkast zat rechtstreeks in de pc.
Als ik 1 utp kabel in de splitter stop is er niks aan de hand en werkt het perfect. Dan maakt het niet uit of ik de tv of de pc aansluit evenals welke poort ik op de splitter pak.
Sluit ik echter de 2 kabels tegelijk in splitter vliegt er 1 verbinding uit en dat is meestal die van de tv (de KPN kabel die onder de vloer in loze leiding ligt). En ik gebruik alleen de utp kabels die KPN zelf heeft mee gestuurd in z'n media box pakket. De splitter bij bol.com besteld.

Kort samengevat:
Hoe kan het dat de verbinding eruit klapt als ik 2 kabels tegelijk in de splitter heb?
En kan ik dat op een of andere manier oplossen?
In de pvc buis die vanuit de meterkast naar de zolder loopt past vanwege een bocht hierin geen 2e kabel, dus een extra kabel naar boven gaat niet.
Iemand een oplossing of een idee hoe ik toch beide apparaten tegelijk kan gebruiken op 1 utp kabel.

Groeten,

Pieter Janssen
icon

Beste antwoord door Anonymous 18 August 2019, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19
Wat voor splitter?? Fotootje van?
Deze splitter heb ik.

Badge +19
Dat gaat volgens mij niet werken. Je hebt een switch nodig.

Hallo @Pieter78 , in de omschrijving bij bol.com staat ook dat dit werkt als je maar één (1) aansluiting tegelijk gebruikt.
In jouw geval heb je dus echt de eerdergenoemde switch nodig, die ook IGMP ondersteunt om via de switch de tv decoder aan te kunnen sluiten den tv te kunnen kijken.
Wie haalt het in z'n hoofd om een passieve splitter te verkopen ?

( voor ISDN zou het (onder voorwaarden) wel kunnen werken, maar ja, wellicht nog oude voorraad waar iemand van af wil ?/! )
Reputatie 7
Hoi @Pieter78, de switch die IGMP ondersteund die Jan en Joep noemen is de beste oplossing hiervoor. De splitter die je nu hebt kan maximaal 1 poort tegelijkertijd gebruiken, zoals de beschrijving ook aangeeft. Die werkt zoals dus het ontworpen is, maar dat is niet geschikt voor jouw situatie. Als je daar een switch aansluit kan je beide aansluitingen wel tegelijkertijd gebruiken, en hou je ook nog aansluitingen over om eventueel uit te kunnen breiden.