Beantwoord

extra wifi versterker

  • 16 February 2020
  • 11 reacties
  • 224 keer bekeken

Goedemorgen, ben in het bezit van experiabox v9 en ivm dramatisch slecht wifi- bereik een Arcadian dual band wifi versterker gekocht.

Heb nu dus zowel 2.4 als 5 GHz wifi, echter bereik laat nog steeds te wensen over

KPN biedt nu zwarte wifi versterkers aan, kan ik deze linken aan mijn Arcadian dual band wifi versterker?

Of dien ik de Arcadian af te koppelen en de 2 zwarte wifi versterkers te installeren?

icon

Beste antwoord door wjb 16 February 2020, 11:53

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7

De oude vertrouwde witte KPN WiFi "versterker" kan naast de zwarte Experia WiFi gebruikt worden.

Let op, de zwarte experia WiFi zet de wifi van de Experia Box uit.

 

Mijn advies: Zet de KPN WiFi "versterker" even uit en test jouw wifi met de KPN WiFi Manager.

Misschien is het resultaat wel dat je gratis één of twee Experia WiFi's kunt krijgen.

Niet geschoten is altijd mis. :wink:

Hartelijk dank.

Heb de metingen uitgevoerd met de versterker uit, alleen in de woonkamer (waar de Expedia box v9 staat) is het bereik goed;  echter alleen 2.4 GHz met dramatisch lage snelheid

In de slaapkamer geen bereik; zal een balletje opgooien bij de vrienden van KPN .

Voor de kleine € 80,- per maand mag ik e.e.a. verwachten lijkt me

Als ik het goed heb heeft de Expedia V10 zowel 2,4 als 5 GHz wifi?

Omruilen van de v9 naar V10 zou ook kunnen, als de KPN daar aan wil…

 

Badge +19

Was de uitslag niet dat je 2 experia wifi's krijgt?? Omruilen van de experiabox gaat je niet helpen hoor.

Krijg ik met de 2 extra versterkers dan zowel 2,4 als 5 GHz wifi?

Qua snelheid scheelt 5 GHz nogal en volgens mij geeft de Expedia v9 alleen 2,4 GHz signaal

En als ik dan toch recht heb op goed signaal…

 

Mijn huidige " witte" versterker zendt ook uit in 5 ghz

Reputatie 7

Wat was nu toch de uitslag van de wifi tuner?

Reputatie 7
Badge +24

Krijg ik met de 2 extra versterkers dan zowel 2,4 als 5 GHz wifi?

Ja

Zet alle versterkers of accespoints die je hebt uit, alleen de Experiabox aan, met wifi aan. En ga ergens in huis zitten waar je nog net een beetje wifi bereik hebt van die Experiabox. Doe dan de wifi manager. 

Wjb: zie mijn post van 24 minuten geleden: 

....heb de metingen uitgevoerd met de versterker uit, alleen in de woonkamer (waar de Expedia box v9 staat) is het bereik goed; in de slaapkamer geen bereik.…

Dat was in 1e instantie ook de reden dat ik de " witte" versterkers heb gekocht

Zal de KPN deze week de wifi manager gegevens voorleggen en om een oplossing vragen

 

Hartelijk dank voor de info

..

.........

Reputatie 7

Nee, wanneer je de Wifi manager volledig van a tot z doorloopt, wordt aangegeven of je gratis 1 of 2 experia wifi's zult gaan krijgen, of dat er een gratis monteur kan komen om je wifi op te lossen, of dat hij een kanaalwissel zal aanbieden om je wifi te verbeteren,...

Reputatie 7
Badge +24

Idd de wifi manager helemaal doorlopen en niet halverwege stoppen.

Reputatie 7

Hey @Dejonge63 , welkom op het KPN forum. We helpen graag jouw WiFi-signaal in huis te verbeteren. Dit doe je met de online tool: Wifi Manager van KPN . Als je alle stappen doorloopt krijg je van ons advies op maat. Heb je alles doorlopen? Wat is de uitkomst van de WiFi Manager? Wil je een printscreen van het advies hier posten?

Reputatie 7

Het is hier al een tijdje stil, Dejonge63. Ik ga er vanuit dat je geen vragen meer hebt voor de community. Geen probleem. Daarmee sluit ik je topic. 

Toch nog hulp nodig? Dan weet je ons te vinden ;)

Reageer