Vraag

Fastroaming met Experiabox v10a

  • 21 January 2019
  • 7 reacties
  • 447 keer bekeken

Hallo,
Ik heb een Experiabox v10a en heb hier 2 bedrade wifi versterkers van KPN bij gekregen om m'n wifi bereik te verbeteren in huis. Nu heb ik de 2 extra wifi versterkers aangesloten, maar nu heb ik 3 SSID's?! Terwijl ik ervan uit was gegaan dat ik er maar één zou hebben. Ik heb alles aangesloten via de voorgeschreven apps en handleidingen e.d. maar zonder het gewenste resultaat.

Ik maak gebruik van de Experiabox v10a, dus daar hoef ik de wifi volgens de beschrijving niet op uit te schakelen. De verwachting was dus dat ik één roaming netwerk zou hebben.

Doe ik iets verkeerd of moet ik een bepaalde optie aan of uit schakelen.

Volgens de helpdesk van KPN komt de optie van één netwerk pas over minimaal een maand met een firmware update?!

Graag hulp.

Bedankt alvast.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Heb je die Experia WiFi's wel m.b.v. de KPN Thuis app geïnstalleerd?
De SSID zou daarmee overal hetzelfde moeten worden.

Zelfs zonder die tool zou dat niet horen, althans uitgaande van de v10.
Heb je die Experia WiFi's wel m.b.v. de KPN Thuis app geïnstalleerd?
De SSID zou daarmee overal hetzelfde moeten worden.


Yep, werkt niet
Zelfs zonder die tool zou dat niet horen, althans uitgaande van de v10.
Volgens de helpdesk wordt dit pas ondersteund vanaf de nieuwe software versie van de Experiabox die op z'n vroegst over een maand uitkomt.
Reputatie 7
Zelfs zonder die tool zou dat niet horen, althans uitgaande van de v10.Volgens de helpdesk wordt dit pas ondersteund vanaf de nieuwe software versie van de Experiabox die op z'n vroegst over een maand uitkomt.
Dat is niet waar, ook vandaag de dag horen al die apparaten dezelfde SSID's te hebben zodat er één netwerk is. Waar de helpdesk op doelt is dat smart/fastroaming (802.11k/r) op de Experia Box V10A pas actief wordt bij een komende firmware update.
Reputatie 7

Heb je die Experia WiFi's wel m.b.v. de KPN Thuis app geïnstalleerd?
De SSID zou daarmee overal hetzelfde moeten worden.

Yep, werkt niet

Wat werkt er dan niet?
Let op, bij de initiële installatie moeten de Experia WiFi's rechtstreeks op de Experia Box aangesloten zijn en niet via een switch.
Geef ze allebei een factory reset en volg de installatie procedure.
@AV-LKK
Komen de SSid's die je zag overeen met de SSid's zoals afgedrukt onderop de beide Experia wifi's, of is het al opgelost.
ps welke firmware heeft je v10a?