Beantwoord

Filezilla en Experiabox V10 internetadres ipv6

  • 9 November 2019
  • 18 reacties
  • 385 keer bekeken

Ik wil via filezilla verbinding maken met een server maar krijg een foutmelding: Kan niet verbinden met server. Ik beschik over de juiste gebruikersnaam en wachtwoord want als ik via de hotspot van mobiel verbinding maak krijg ik wel toegang tot de mappenlijst. Wat moet ik doen om het wel te laten werken via experiabox?

icon

Beste antwoord door wjb 12 November 2019, 19:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @MadelonKPN, welkom! Je benoemt in je titel IPv6, maar je hebt het daar in je bericht niet meer over. Heb jij via je Experiabox wellicht een IPv6 verbinding, maar heeft de hostingpartij dit niet? Wellicht kan je het nog navragen daar!

Reputatie 7
Badge +24

Dit heeft niets met ipv6 te maken. Maar meer met de dns servers van KPN die soms niet compleet lijken te zijn. 

Reputatie 7
Badge +24

Mogen wij het adres weten?

Filezilla geeft dit:  Verbinden met [***]:21… omdat ik de hostnaam heb ingevuld ***  - als ik het ipadres invul ** wordt verbinding zonder problemen opgezet. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Vandaar dat u het over ipv6 heeft. Misschien kun je de Experiabox resetten. Anders zou ik het ook niet weten.

Reputatie 4
Badge +6

@MadelonKPN

 

van welk hostingbedrijf maak je gebruik?

 

Resetten van een ExperiaBox heeft geen toegevoegde waarde. Zelf onderhoud ik vele websites voor anderen via FileZilla en nimmer mijn EB hoeven te resetten hiervoor.

Reputatie 4
Badge +6

Je maakt gebruik van TransIP, 

als je nu bij ftp adres invult ** kom je dan verder?

 

Om in te loggen binnen Filezilla heb je de volgende gegevens uit deze pagina nodig:

  • SFTP server: sftp://**
  • SFTP gebruiker: **
  • SFTP poort: 22 of 2222
  • Wachtwoord
Reputatie 7
Badge +24

Je maakt gebruik van TransIP, 

als je nu bij ftp adres invult sfpt.** kom je dan verder?

Madelon krijgt een ipv6 adres als response van de dns server. Dat klopt gewoon niet. Het adres iets veranderen is daar geen oplossing voor. En omdat ik hier en daar wel eens iets lees over ipv6 problemen die met een reset van de Experiabox opgelost zouden zijn, dacht ik dat da hier ook een optie zou kunnen zijn.

Reputatie 7

Madelon krijgt een ipv6 adres als response van de dns server. Dat klopt gewoon niet. 

Als je zelf een aansluiting hebt waarop IPv6 actief is dan is IPv6 preferent voor de communicatie. DNS servers geven uiteraard ook het IPv6 adres terug als deze aanwezig is.

Jouw apparaten zullen dan ook op basis van IPv6 gaan communiceren.

De fout zit hem in dit geval bij de hostende partij die "vergeten" is om TCP poort 21 (ftp) door te laten in de IPv6 firewall. Voor IPv4 heeft de hostende partij wel netjes een port-forwarding gemaakt voor TCP poort 21.

Als je IPv6 uit zou zetten op jouw Experia Box of PC, dan zal het wel werken.

Beter is het natuurlijk om dit probleem aan de hostzijde te tackelen.

Reputatie 4
Badge +6

Je maakt gebruik van TransIP, 

als je nu bij ftp adres invult ** kom je dan verder?

Het adres iets veranderen is daar geen oplossing voor. En omdat ik hier en daar wel eens iets lees over ipv6 problemen die met een reset van de Experiabox opgelost zouden zijn, dacht ik dat da hier ook een optie zou kunnen zijn.

Het is niet iets veranderen, zijn de instellingen van TransIP mbt uploaden (S)FTP : bron.

 

Voor mogelijke IPv6 problemen en een forward instellen: Een IPv6-record aanmaken

 

 

Reputatie 4
Badge +6

Let op: Gebruik je een webhostingpakket? Dan kun je alleen via SFTP verbinden. In het artikel 'Bestanden en mappen uploaden en downloaden via SFTP' lees je meer over het gebruik van SFTP met onze webhostingpakketten.

@Nick83 ;)

Reputatie 7

Waarom wordt er toch zo ontzettend veel bijgehaald terwijl de oorzaak zo ontzettend siimpel is? TS heeft toch al aangegeven dat ftp://IPv4-adres prima werkt, dus waarom moet er dan zo nodig sftp gebruikt worden?

Vastgesteld moet worden of het IPv6 adres dat door de DNS server teruggegeven wordt het IPv6 adres is van de computer waarom de FTP server actief is of bijvoorbeeld het IPv6 adres van de router, gateway of firewall of andere virtuele machine.

Reputatie 4
Badge +6

Waarom wordt er toch zo ontzettend veel bijgehaald terwijl de oorzaak zo ontzettend siimpel is? TS heeft toch al aangegeven dat ftp://IPv4-adres prima werkt, dus waarom moet er dan zo nodig sftp gebruikt worden?

Vastgesteld moet worden of het IPv6 adres dat door de DNS server teruggegeven wordt het IPv6 adres is van de computer waarom de FTP server actief is of bijvoorbeeld het IPv6 adres van de router, gateway of firewall of andere virtuele machine.

Dacht een klant helpt klant forum, maar foi wat een "agressie" als je verwijst naar de handleiding van betreffende hosting mbt vereiste en IPv6 instellen.

Mijn nederige excuses dat ik geprobeerd heb een antwoord gegeven aan TS te hebben koning WJB.

 

 

Reputatie 7

Het was niet de bedoeling om "agressief" over te komen, mijn enige doel was het probleem weer terug te brengen naar de kern.

Reputatie 7
Badge +30

Soms kunnen dingen heel anders overkomen zonder non verbale communicatie! Ik heb een aantal privé dingen van @MadelonKPN verwijderd, daar inmiddels wel duidelijk is dat je het bij de hostingpartij moet zoeken. Hopelijk kom je daar verder, anders is het dus inderdaad een optie om IPv6 uit te zetten op jouw Experia Box of PC.

Soms kunnen dingen heel anders overkomen zonder non verbale communicatie! Ik heb een aantal privé dingen van@MadelonKPN verwijderd, daar inmiddels wel duidelijk is dat je het bij de hostingpartij moet zoeken. Hopelijk kom je daar verder, anders is het dus inderdaad een optie om IPv6 uit te zetten op jouw Experia Box of PC.

Welke "prive dingen” heb jij verwijderd als ik vragen mag? (Ik weet het al de IP adressen!)

Ik wil iedereen bedanken die meedenkt, het doel is ook om zulke zaken tegen het licht te houden!

Reputatie 7
Badge +24

... als ik het ipadres invul, wordt verbinding zonder problemen opgezet. 

Dat is voor nu de oplossing.

Reputatie 7
Badge +30

Soms kunnen dingen heel anders overkomen zonder non verbale communicatie! Ik heb een aantal privé dingen van@MadelonKPN verwijderd, daar inmiddels wel duidelijk is dat je het bij de hostingpartij moet zoeken. Hopelijk kom je daar verder, anders is het dus inderdaad een optie om IPv6 uit te zetten op jouw Experia Box of PC.

Welke "prive dingen” heb jij verwijderd als ik vragen mag? (Ik weet het al de IP adressen!)

Ik wil iedereen bedanken die meedenkt, het doel is ook om zulke zaken tegen het licht te houden!

Ja, de IP-adressen en je website zelf. Niet iedereen wil dat graag openbaar hebben, dus dat poetsen we eigenlijk altijd weg.