Beantwoord

Firewall menu experiabox v10a toegankelijk/uitschakelen

  • 7 October 2019
  • 7 reacties
  • 2803 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Ik heb mijn eigen netwerk draaien.
Bekabeld is de netwerkapparatuur netgear waarbij een r7000 functioneert als primaire router.
Het draadloze deel is met unifi apparatuur opgezet.

In het netwerk hangen 3 nasjes. Die waren dus eerst allemaal via buiten toegankelijk omdat ik al het verkeer afhandel via de r7000.
Maar nu staat de experiabox firewall op high en ik wil hem uitgeschakeld hebben.
Dit moet toch mogelijk zijn of dat men vanuit KPN die firewall uitzet.

Het is gruwelijk irritant want nu kan ik buiten het netwerk geen backup meer draaien naar mijn nasjes of ik moet steeds weer regels toevoegen aan de experiabox.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door wjb 10 October 2019, 12:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @fubje Goed dat je het KPN Forum hebt gevonden. Je verzoek valt een eindje buiten onze ondersteuningsvoorwaarden, maar gelukkig zijn een aantal van je mede-forumleden hier behoorlijk goed in thuis. Ik kijk graag iemand als @wjb en wellicht ook @Nick83 aan.
Reputatie 7
Het heeft helemaal geen nut om de firewall uit te schakelen en het is ook nergens voor nodig.
Het enige wat je moet doen is zorgen dat jouw R7000 als DMZ Host gedefinieerd is op de Experia Box.

Zie ook: Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Om mijn buitenlamp met camera aan te sluiten moet ik de firewall uitzetten. Hoe kan ik dat doen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Daarvoor moet je helemaal niet de firewall uitschakel. Wat lukt er niet? Hij vindt het WiFi netwerk niet?

Na stroomuitval heeft de buiten lamp (met camera) verbinding verloren  

Verbinding met device herstellen  

Moet eigenlijk 2,4 netwerk gebruiken maar kan kpn netwerk 5 ghz niet meer uitzetten  

Bij installatie wel gedaan. Verbinden lukt niet . Uitzetten firewal van de router is dan nog een van de opties. 

Reputatie 7
Badge +24

Na stroomuitval heeft de buiten lamp (met camera) verbinding verloren  

Verbinding met device herstellen  

Moet eigenlijk 2,4 netwerk gebruiken maar kan kpn netwerk 5 ghz niet meer uitzetten  

Bij installatie wel gedaan. Verbinden lukt niet . Uitzetten firewal van de router is dan nog een van de opties. 

Dat is niet waar. De firewall heeft hier helemaal niets mee te maken.

Welke Experiabox heeft u? En heeft u versterkers? 

Dank je wel voor je reactie  we hebben experiabox v10.

2 kpn super WiFi punten  

Lamp in februari 2020 geïnstalleerd  en toen 5ghz uitgezet en lamp gekoppeld aan device. Daarna 5 ghz wer aangezet. 

Marianne