Beantwoord

Firewall moet uit!

Hallo,
Ik runde wat servers en een vpn in het verleden toen ik nog bij ziggo zat. Ik ben sinds een paar maanden overgestapt naar kpn. En wil weer verder met server. PROBLEEM: als ik mijn ports forward staan die niet genoeg open ik kan bijvoorbeeld geen udp packets binnenkrijgen. Waardoor mijn servers niet kunnen werken.
Heel leuk en aardig dat jullie ons proberen te beschermen van udp floods maar ik wil dat kraag in eigen handen hebben. Dus graag iemand die mij hier mee kan helpen om dat uit te zetten.
Model nummer van router: H369A.
icon

Beste antwoord door wjb 10 oktober 2017, 22:27

O I see now. Steam games die blijkbaar ook geforward was, had ook 27015 in gebruik. Mijn excuses. In ieder geval dank voor het reageren en uiteindelijk dus ook helpen met het probleem. Nog steeds denk ik dat het raar is dat ik niet de beschikking heb over firewall instellingen op de experia box.Je hebt juist wel de beschikking over de firewall instellingen, je kunt immers elke poort forwarden die je maar wilt forwarden.
Het uitzetten van de primaire firewall (op de router) is wat mij betreft een doodzonde. Ook het plaatsen van een apparaat als DMZ Host terwijl daar geen firewall op actief is, is wat mij betreft een doodzonde. De DMZ Host communiceert immers buiten de firewall om met Internet.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Kan je dan screenshots plaatsen van de forwarding, en het bewijs dat ze niet binnenkomen en wel verstuurd worden (bijvoorbeeld met tcpdump)? Ik krijg UDP packets gewoon binnen via mijn V10
Kan je dan screenshots plaatsen van de forwarding, en het bewijs dat ze niet binnenkomen en wel verstuurd worden (bijvoorbeeld met tcpdump)? Ik krijg UDP packets gewoon binnen via mijn V10

Here you go
Reputatie 7
Ik heb meerdere UDP poorten geforward staan richting mijn Synology NAS en die functioneren probleemloos.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dat ligt niet aan de Experiabox:

Je hebt dus of al een andere forwarding voor UDP 27015 (eventueel via UPnP), of de firewall op de computer staat UDP 27105 niet toe, of er draait al een andere service die bind aan UDP 27015 op je computer.

Robin
Ik heb ook de firewall van mijn computer compleet uitgeschakeld en een uitzondering in de firewall gezet
O I see now. Steam games die blijkbaar ook geforward was, had ook 27015 in gebruik. Mijn excuses. In ieder geval dank voor het reageren en uiteindelijk dus ook helpen met het probleem. Nog steeds denk ik dat het raar is dat ik niet de beschikking heb over firewall instellingen op de experia box.
Reputatie 7
O I see now. Steam games die blijkbaar ook geforward was, had ook 27015 in gebruik. Mijn excuses. In ieder geval dank voor het reageren en uiteindelijk dus ook helpen met het probleem. Nog steeds denk ik dat het raar is dat ik niet de beschikking heb over firewall instellingen op de experia box.Je hebt juist wel de beschikking over de firewall instellingen, je kunt immers elke poort forwarden die je maar wilt forwarden.
Het uitzetten van de primaire firewall (op de router) is wat mij betreft een doodzonde. Ook het plaatsen van een apparaat als DMZ Host terwijl daar geen firewall op actief is, is wat mij betreft een doodzonde. De DMZ Host communiceert immers buiten de firewall om met Internet.

Reageer