Beantwoord

Firewall V10a tijdelijk uitzetten

  • 29 November 2021
  • 10 reacties
  • 719 keer bekeken

Hallo, Ik heb sinds kort een Google Nest Video Deurbel en tijdens de installatie gaat eigenlijk alles goed Wifi netwerk wordt gevonden na het invoeren van mn wifi wachtwoord gaat de installatie ook goed totdat de toevoeging aan het Nest-account plaats vindt dan krijg ik de melding “Er is een probleem opgetreden bij het toevoegen van de camera aan je Nest-account. NC009 (15.5).

Als ik op internet ga zoeken kom uit op een blokkade van de Firewall.

Is er een mogelijkheid om de Firewall voor een korte tijd uit te zetten?

Ik heb een Experiabox v10a modem.

 

Gr. Willem

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (afgesplitst van dit topic)

icon

Beste antwoord door wjb 2 December 2021, 11:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

@wakraaij De firewall kan niet uit. En dat is ook zeker niet aan te raden.

Je kunt wel je router in DMZ zetten. Daarmee geef je een specifiek IP adres volledige toegang en zonder firewall. Ook zéér af te raden.

Als het om poorten gaat die open gezet moeten worden kun je dat via 192.168.2.254 zelf instellen. 

 

Reputatie 7

Als ik op internet ga zoeken kom uit op een blokkade van de Firewall.

Is er een mogelijkheid om de Firewall voor een korte tijd uit te zetten?

Als de firewall hier een rol in zou spelen dan is de architectuur van die Google Nest video deurbel niet correct en zouden er al duizenden abonnees tegen dezelfde problematiek aangelopen zijn.

Kan je eens screenshots plaatsen van die melding.

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u misschien het gastennetwerk? 

Ik steeds onderstaande melding 

 

Reputatie 7

Heb je het probleem al voorgelegd aan de supportafdeling van Google Nest?

Probleem nog niet aan Google voorgelegd omdat ik op de foutmelding gezocht bij Google en daar gaven ze aan dat het met de Firewall te maken had.

Maar ik ga toch ook nog even rechtstreeks met Google bellen als dit mogelijk is.

Bellen weet ik niet. Ik denk dat een forum van google of van dat type deurbel meer informatie gaat opleveren. 

Misschien heb je hier iets aan:

https://support.google.com/googlenest/answer/9240048?hl=en#internet_security_settings&zippy=%2Cc-errors%2Cnc-errors%2Ctroubleshooting

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @wakraaij 

Als je als test je mobiele verbinding gebruikt (4G hotspot), wat gebeurt er dan? Dan weet je ook meteen of het aan je thuisnetwerk ligt of niet.

Het is inmiddels gelukt. Had met Google contact gehad en met hun de installatie weer doorgelopen iedere keer zelfde probleem. Toen meende ze dat het de wifi chip in de deurbel wel eens kapot zou kunnen zijn en hierdoor geen verbinding kon maken met mijn Nest-account (vreemd vond ik, want dan had hij al eerder melding moeten geven tijdens het aanmelden van de Wifi wat juist wel goed ging:thinking: ). Dus ik moest hem om gaan ruilen bij de winkel. Dus omgeruild weer alles volledig geïnstalleerd maar weer hetzelfde probleem. Toen bedacht ik om maar een ander account te maken op een andere naam en toen werkte het wel :sweat_smile: . Raad dat de foutcode dan een Firewall probleem aangeeft. 

Gr. Willem