Vraag

Foscam extern verbinden

  • 24 March 2019
  • 10 reacties
  • 283 keer bekeken

Enige tijd geleden ben ik op dit forum geholpen en ik had het volgende probleem. "Ik heb een Foscam FI8910W en een router TP link AC 750 model Archer C2 welke is aangesloten op de Experia box van KPN model H368N. Ik kan de Foscam intern draadloos benaderen. Het lukt me echter niet om de camera extern te benaderen. "

Nu is er echter pas geleden een KPN-monteur geweest die KPN wifiversterkers heeft geplaatst en nu kan ik mijn camera niet meer extern benaderen. Wie kan mij helpen met de juiste instellingen?
  • Bedraad krijg ik wel verbinding met de camera.
  • Port forwarding is ingesteld in de TP link router (ip adres van de camera heb ik ingegeven met de juiste poort).
  • Bij de H368N heb ik onder DMZ host het IP adres van de router ingegeven (IP mode: IPv4) en daar heb ik port forwarding leeg gelaten. Ik heb 'enable(IPv4) aangezet.

10 reacties

Reputatie 7
Kan jij eens screenshots plaatsen van
1) De DMZ instelling op de Experia Box
2) De WAN status van de TP Link. (Zichtbaar IP adres).
3) De port-forwarding op de TP Link t.b.v. de camera
4) De LAN status van de camera. (Zichtbaar IP adres).

Wat bedoel je met "Bedraad krijg ik wel verbinding met de camera"?
Als ik de camera aan een ethernetkabel heb hangen, kan ik deze wel extern benaderen dus niet via wifi maar het externe ip-adres. Als ik echter de ethernetkabel losmaak, kan ik de camera niet meer extern benaderen.

Hierbij de gevraagde screenshots.

Reputatie 7
En nu de nog het missende screenshot, namelijk de LAN status van de camera.
Heeft die camera namelijk wel 192.168.0.107 als IP adres als deze verbonden is via de wifi?
Gebruik anders een de app Fing (Android en iOS) om het IP adres te controleren.

Reputatie 7
Kan jij jouw camera bereiken op http://192.168.2.3 vanaf een apparaat aangesloten op het (wifi) netwerk van de Experia Box?

Is dat tweede screenshot terwijl de camera via wifi verbonden is?
Zo nee, is de camera via wifi wel verbonden met de TP Link?
Ik kan mijn camera bereiken op 192.168.2.3 vanaf bijv. mijn telefoon via wifi of vanaf mijn bedrade computer. Tweede screenschot is terwijl de camera via wifi verbonden is.
Reputatie 7
Ik kan mijn camera bereiken op 192.168.2.3 vanaf bijv. mijn telefoon via wifi of vanaf mijn bedrade computer.
Dat betekent dat de port-forwarding op de TP-Link correct is.
Ik neem aan dat je op de Experia Box geen port-forwarding voor TCP poort 80 hebt vastgelegd, klopt dat?
  • Bij de H368N heb ik onder DMZ host het IP adres van de router ingegeven (IP mode: IPv4) en daar heb ik port forwarding leeg gelaten. Ik heb 'enable(IPv4)' aangezet.
Reputatie 7
Dat betekent dat je in principe ook op jouw publieke IP adres die camera zou moeten kunnen benaderen. Kan je dat eens testen met jouw telefoon via 4G en dus niet via wifi.
Zolang de camera met een ethernetkabel, dus bedraad, verbonden is, lukt het me om de camera te benaderen. Zodra ik echter de kabel loskoppel, kan ik geen verbinden meer maken met de camera. Niet via wifi en niet via 4g.

Reageer