Vraag

Foutmelding bij bezoek IPv6 only websites

  • 10 May 2020
  • 19 reacties
  • 288 keer bekeken

Sinds enkele dagen kan ik mijn eigen website en de server van de hoster niet meer benaderen. Het lijkt er op dat men deze heeft overgezet naar ipv6 only.

Ik heb een Experiabox 8 van KPN en zie tegenstrijdige berichten of deze wel of niet met ipv6 overweg kan. Hoe controleer ik dit, en hoe schakel ik dit eventueel in?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7

Het zou wel heel slecht van jouw hoster zijn als ze de aansluiting in een IPv6 only aansluiting hebben veranderd wetende dat nog lang niet alle consumenten voorzien zijn van IPv6.

Kan jij jouw website wel benaderen via 4G?

Reputatie 7
Badge +24

Kun je het adres hier noemen? Dan kunnen andere het testen.

Via 4G is de website prima te bereiken. Het gaat om deze server: https://www93.totaalholding.nl

 

Reputatie 7

Die heeft in ieder geval zowel een IPv4 als IPv6 adres.

Waarschijnlijk is de webserver niet goed geconfigureerd voor IPv6 en daarvoor moet je bij jouw hoster zijn.

Kan je jouw site wel goed benaderen als jij de ondersteuning van IPv6 op jouw PC uit zet?

Dank voor de tips. Zojuist bij de adapter instellingen IPv6 uitgezet en PC opnieuw opgestart. Helaas is de server nog altijd niet bereikbaar.

Reputatie 7

Dank voor de tips. Zojuist bij de adapter instellingen IPv6 uitgezet en PC opnieuw opgestart. Helaas is de server nog altijd niet bereikbaar.

Dan wordt het toch zaak om contact op te nemen met de hoster want ook de route naar de server ziet er goed uit en dus lijkt het een probleem in de configuratie van de webserver te zitten.

 

Die zijn er voor het weekend al mee bezig geweest maar geven aan dat alles goed zit. Zal ze morgen dan maar weer bellen met het verzoek om alles nog eens goed na te lopen.

 

Dank voor de adviezen.

Reputatie 7

Kunnen zij dan vertellen op welk IP adres die site actief zou moeten zijn?

Reputatie 7
Badge +24

Tja, ik weet niet wat de bedoeli g is, maar dit krijg ik:

 

@wjb, de hoster waar ik de website heb draaien, heeft zijn hosting weer elders ondergebracht. Ik vermoed niet dat mijn contactpersoon dat IP nummer zo weet. Hebben we wat aan dat nummer?

 

@Nick, ik krijg het volgende:

De server op www93.totaalholding.nl doet er te lang over om te antwoorden.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
    Als u geen enkele pagina kunt laden, controleer dan de netwerkverbinding van uw computer.
    Als uw computer of netwerk wordt beveiligd door een firewall of proxy, zorg er dan voor dat Firefox toegang heeft tot het web.

Mijn website draait op deze server, als ik mijn website probeer te benaderen dan krijg ik dezelfde foutmelding.

 

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me dat dan uw ip geblockt is. Mogenlijk vanwege (teveel) foutieve inlogpogingen.

Reputatie 7

@wjb, de hoster waar ik de website heb draaien, heeft zijn hosting weer elders ondergebracht. Ik vermoed niet dat mijn contactpersoon dat IP nummer zo weet. Hebben we wat aan dat nummer?

Ik kan de site zowel via KPN als via T-Mobile (4G) als via Ziggo niet benaderen en daarom heb het vermoeden dat de DNS entry voor de URL van jouw site nog niet (overal) aangepast is en nog naar de oude locatie wijst.

 

 

@Nick, dat is volgens de hoster niet het geval. Afgelopen vrijdag is dat het eerste waar ze naar hebben gekeken.

 

@wjb, als u de website/server ook niet kunt benaderen dan is het niet aannemelijk dat mijn IP geblockt is. Wat de DNS inhoud gaat mijn kennisniveau te boven maar ik neem aan dat de hoster weet wat hier mee bedoeld wordt. Als ik de informatie die ik zo snel op internet vind, mag geloven, dan is dit niets iets wat ik aan kan passen.

Benieuwd waar de hoster morgen mee komt.

Reputatie 7

@wjb, als u de website/server ook niet kunt benaderen dan is het niet aannemelijk dat mijn IP geblockt is.

Dat klopt.

Inmiddels lijkt alles weer te werken. Het probleem zou komen doordat mijn outlook een niet bestaand mail adres probeerde te benaderen. Ik had van oudsher nog een webshop@ adres maar die bestaat al een tijd niet meer. Doordat deze steeds data probeerde op te halen is mijn IP geblockt.

Waarom anderen de website dan niet konden benaderen konden ze nog niet beantwoorde, daarvoor hadden ze graag de IP adressen van deze personen gehad.

 

@wjb, zou u nog eens willen kijken of u de server nu ook kunt bereiken? Alvast hartelijk dank.

Reputatie 7

@wjb, zou u nog eens willen kijken of u de server nu ook kunt bereiken? Alvast hartelijk dank.

Helaas.

 

Dank voor de test. Zojuist zelf de server ook nog even proberen te benaderen en dat functioneert niet. Mijn eigen website kan ik wel bereiken. Is deze website wel bereikbaar: https://tolwatertechniek.nl/

 

Reputatie 7

Als "eigenaar" van een stukje berenbos in Ouwehands Dierenpark kom ik nog wel eens in het dierenpark en kan dan ook het heldere water bij de ijsberen ervaren.

Ik denk overigens dat er helemaal geen sprake was/is van een IP blokkade veroorzaakt door dat e-mailadres.

Hartelijk dank voor de test wjb. Leuk te horen dat u Ouwehands af en toe bezoekt. Ik ben er ook af en toe maar dan vooral voor onderhoud, niet zozeer om het park te bezoeken. Maar het is een leuk park en ze zijn ook weer een nieuw verblijf aan het bouwen begreep ik.

Ik geloof ook niet zo in die blokkade maar dat is de verklaring die men gaf. Het heeft ruim 18 maanden goed gewerkt, ook met dat e-mailadres. Maar goed, ik ben blij dat het weer werkt.

Nogmaals dank voor de hulp!