Vraag

Foutmelding pagina niet bereikbaar ( http://213.10.125.249:1088 )

  • 1 mei 2018
  • 16 reacties
  • 396 keer bekeken

foutmelding die ik ontvang :
--------------------------------------------------------------------------------------

Deze pagina is niet bereikbaar

•Controleer of het webadres http://213.10.125.249:1088 juist is
•Met Bing zoeken naar deze site
•Vernieuw de pagina

_________________________________________________________________________________

Dit is bedoeld om een audio stream ( broadwave ) te beluisteren ( en op een legale radio zender door te lussen )
Heeft prima gewerkt , totdat hij op een avond niet meer werkte , wat heb ik in tijd veranderd of gedaan ?of geïnstalleerd ? helemaal nix

Ik klik de link aan op mijn site
( in eigenschappen geeft hij aan naar 213.10.125.249:1088 te willen gaan )

ZTE router/modem H220N
Heb in mijn router poort 1088 opengezet ( wat mij te strengste word afgeraden ) maar geeft geen oplossing : programma broadwave geeft aan dat de verbinding OK is , en zegt dat hij de link open heeft , naar mijn idee stuurt hij dus wel uit , maar kan ik op het gegeven webadres niet inlogen .

wie kan mij helpen ? graag in Jip en Janneke taal aub :-)

Mijn Naam is Hans en ik hoor graag van jullie

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

16 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Je verhaal is nogal onduidelijk want de context ontbreekt compleet.
Ik gok dat je probeert om zelf iets te hosten thuis? En dat werkt nu niet meer?
Waar in je netwerk staat het gehost? Op je computer of een andere machine?

Als je het op je eigen machine is, en je gaat naar http://localhost:1088/ - doet ie het dan wel?
Of als je de computer/server waar het op draait probeert te bereiken via het interne IP (eg: http://10.0.0.102:1088 (ik noem maar wat he!)) doet ie het dan wel?

Zo ja, weet je zeker dat 213.10.125.249 überhaupt jou IP-adres nog wel is?
KPN werkt met dynamische IP-adressen, dus het is niet gegarandeerd dat je altijd hetzelfde externe IP-adres hebt. Kijk dan eens op http://whatip.me/ naar wat je IP-adres nu is, en probeer daar eens op te verbinden.

Maar als je het enkel lokaal doet: gebruik dan sowieso altijd je lokale IP in plaats van je externe. Scheelt een hoop gezeik en dan kan die poort ook weer dicht.
Reputatie 7
Badge +30
Daarnaast doet de H220N geen Hairpin NAT volgensmij, waardoor je niet je externe IP in je netwerk kan gerbuiken.
Daarnaast doet de H220N geen Hairpin NAT volgensmij, waardoor je niet je externe IP in je netwerk kan gerbuiken.

Hier begrijpen Jip en Janneke niet zo veel van 🙂 , feit blijft het gewoon prima gewerkt heeft .
Reputatie 5
Badge +2
Daarnaast doet de H220N geen Hairpin NAT volgensmij, waardoor je niet je externe IP in je netwerk kan gerbuiken.

Hier begrijpen Jip en Janneke niet zo veel van 🙂 , feit blijft het gewoon prima gewerkt heeft .


Heb je wel gedaan wat ik gevraagd heb en mijn instructies opgevolgd?
Je verhaal is nogal onduidelijk want de context ontbreekt compleet.
Ik gok dat je probeert om zelf iets te hosten thuis? En dat werkt nu niet meer?
Waar in je netwerk staat het gehost? Op je computer of een andere machine?

Als je het op je eigen machine is, en je gaat naar http://localhost:1088/ - doet ie het dan wel?
Of als je de computer/server waar het op draait probeert te bereiken via het interne IP (eg: http://10.0.0.102:1088 (ik noem maar wat he!)) doet ie het dan wel?

Zo ja, weet je zeker dat 213.10.125.249 überhaupt jou IP-adres nog wel is?
KPN werkt met dynamische IP-adressen, dus het is niet gegarandeerd dat je altijd hetzelfde externe IP-adres hebt. Kijk dan eens op http://whatip.me/ naar wat je IP-adres nu is, en probeer daar eens op te verbinden.

Maar als je het enkel lokaal doet: gebruik dan sowieso altijd je lokale IP in plaats van je externe. Scheelt een hoop gezeik en dan kan die poort ook weer dicht.


Beste Liroy , mijn dank voor de reactie .
Zal proberen in het beste Nederlands dat ik ken om uitleg te geven :
Ik heb een programma , dat heet broadwave , hiermee kan je een audiostream opzetten . deze audiostream gebruik ik om vanuit mijn eigen huis , naar een kameraad zijn huis , om een muziek programma te verzorgen op zijn legale zender .
Dit heeft een poosje prima gewerkt , totdat ik deze week de stream weer opstartte en mijzelf ff wou monitoren , bleek ik dus eerdergenoemde foutmelding te krijgen ( en nogmaals dit heeft allemaal keurig gewerkt ) dit is dus het probleem dat ik heb .

zoals gezegd , heb ik in die tijd nix geïnstalleerd , of anderszins veranderingen aan mij computer(s) gedaan .

------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://localhost:1088/ gaf als resultaat : Deze pagina is niet bereikbaar

•Controleer of het webadres http://localhost:1088 juist is
•Met Bing zoeken naar deze site
•Vernieuw de pagina
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://10.0.0.102:1088/ , gaf jij aan , alleen weet ik niet wat ik hier mee kan

graag hoor ik dat van jou , zoals je ziet , ben ik met dat soort dingen heel weinig bezig
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mijn Ip adres gezocht en die is :
IPv4:
213.10.125.249
IPv6:
Could not get your IPv6 address

kan je iets met deze gegevens ? ik hoor het graag .

Mvg Hans
Reputatie 5
Badge +2
Hi Hans,

Aha, ja je externe IP is dan nog steeds hetzelfde.
Het interne IP is wat lastiger uit te leggen.

Je moet op het modem van KPN inloggen en dan even kijken welk IP adres de computer heeft waarop je Broadwave draait. Dat zal waarschijnlijk beginnen met 192.168..
Er kunnen meerdere apparaten staan, dan zul je op de computer zelf even moeten kijken wat je IP-adres is. (Onder netwerkinstellingen.) Uiteraard kun je dat ook meteen zo doen, maar gezien je bij de volgende stap waarschijnlijk ook in het modem moet zijn maakt dat niet zoveel uit.

Als je je interne IP hebt gevonden en daar op probeert te verbinden en het werkt ook niet: dan is er iets mis met BroadWave.
Als je je interne IP hebt gevonden en het werkt wel, dan zul je de Port Forwarding in het modem moeten instellen om poort 1088 door te sturen naar het interne IP van de computer waarop je BroadWave draait.
(Modem -> Instellingen -> Port Forwarding IPv4) Gezien het een stream is zal je gok ik zowel TCP als UDP moeten toestaan.
Hallo Liroy , al doende leert men , ben nooit met dit soort zaken bezig , dus het gaat allemaal amateuristisch snel . Ok nu heb ik de IP adres van mijn win8 pc gevonden , zowel in mijn router als in mijn PC , idd 192.168. en nog wat . Nu dus dit geprobeerd met het http://10.0.0.102:1088 en hierbij mijn ip adres ingevuld , en ook deze is niet bereikbaar , in de modem gekeken en daar staat bij UPnP igd
Active = treu
Protocol = TCP
int port = 88
ext port = 88
ip adres = van mijn computer
en toch zegt ie onbereikbaar .

nog even over mijn window defender firewall :
mijn programma Broadwave staat erin aangevinkt , er staat een vinkje bij prive , maaar bij openbaar staat geen vinkje , en die krijg ik ook niet aangevinkt

misschien brengt deze informatie je nog op een nader idee ?
mvg
Hans
Reputatie 7
Badge +30
Je kijkt bij de verkeerde pagina, je moet bij Application - Port Forwarding zijn.

Verder, om heel eerlijk te zijn snap ik zelf het probleem nog niet helemaal. Maar, je kan dit niet vanuit thuis testen met http://213.10.125.249:1088, dat kan alleen vanaf een andere locatie.
Je kijkt bij de verkeerde pagina, je moet bij Application - Port Forwarding zijn.

Verder, om heel eerlijk te zijn snap ik zelf het probleem nog niet helemaal. Maar, je kan dit niet vanuit thuis testen met http://213.10.125.249:1088, dat kan alleen vanaf een andere locatie.


Beste Robin ,
Omdat ik dacht dat het een eenvoudig op te lossen probleem zou zijn ( ff instelling veranderens ofzo ) heb ik dus niet vermeld hoe dit werkt , ik heb een website http://zundapp-racing.net23.net/ ( dit is dus in principe een andere locatie ) en om mijn eigen stream mee te kunnen luisteren ( of mijn kameraad die het doorlust naar zijn audio ingang van zijn zender ) staat daar een tekst " om de stream te luisteren klik hier " , daar klik je dus op , in de site staat de link naar http://213.10.125.249:1088 , en er is een stuk HTML op mijn site geplaats . Dus nu krijg ik die foutmelding dat hij die niet kan openen . Ik vermeld er nogmaals maar even bij dat ik niet deskundig ben op dit gebied , alleen slechts enig kennis heb ) 🤓 ik wil ook gaarne direkt nog een vraag lanceren , kan het zijn dat poort 1088 bezet is ? kan ik daar bv poort 1080 van maken ? mvg Hans
Reputatie 7
Badge +30
Ik betwijfel of die poort bezet is. Als dat zo is heb je daar zelf een andere dienst op draaien en dan wist je daar vermoedelijk wel vanaf.

Maar, deze stream draait bij jou thuis? Want als dat zo is kan je die http://213.10.125.249:1088/ niet thuis openen maar alleen extern.

Op welke machine draai je broadwave? Weet je het IP van die machine?
Kan je een screenshot maken van de APPLICATION - Port Forwarding pagina van de Experiabox?

Robin
Ik betwijfel of die poort bezet is. Als dat zo is heb je daar zelf een andere dienst op draaien en dan wist je daar vermoedelijk wel vanaf.

Maar, deze stream draait bij jou thuis? Want als dat zo is kan je die http://213.10.125.249:1088/ niet thuis openen maar alleen extern.

Op welke machine draai je broadwave? Weet je het IP van die machine?
Kan je een screenshot maken van de APPLICATION - Port Forwarding pagina van de Experiabox?

Robin



Beste Robin ,
screenshot lukt niet zo 1-2-3 , maar als ik application/port forwarding open , staat er het IP adres van mijn computer en de naam die ik eraan gegeven heb in dit geval stream 3 .

Robin , ik val helaas in herhaling als ik vertel dat het allemaal gewerkt heeft .
zal nogmaals een kleine herhaling neerzetten .
Ik stream muziek via Broadwave het internet op , wil je die beluisteren dan ga je naar mijn site : http://zundapp-racing.net23.net/ en klikt op de index pagina mijn muzieklink aan , die verwijst naar
http://213.10.125.249:1088/ en die opent dus niet , maar geeft de foutmelding , en nogmaals het heeft allemaal gewerkt ( naar volle tevredenheid van mij )
dus ook ik kan via mijn site naar mijn eigen programma luisteren ( tenminste dat was zo tot een poosje terug )

Mvg Hans
Reputatie 5
Badge +2

Nu dus dit geprobeerd met het http://10.0.0.102:1088 en hierbij mijn ip adres ingevuld , en ook deze is niet bereikbaar , in de modem gekeken en daar staat bij UPnP igd


Als je het zowel lokaal als extern niet kan openen, dan lijkt het er echt sterk op dat de applicatie zelf gewoon niet (meer) naar behoren werkt. Je kan het niet meer extern openen, je kan het niet openen op het lokale IP - dat klinkt alsof de software gewoon niet (meer) op die poort luistert.

Het is een nogal specifieke vraag over een bepaald product, heb je al eens gekeken of ze support kunnen geven bij Broadwave zelf of bij een community (forum) voor broadwave gebruikers?

Nu dus dit geprobeerd met het http://10.0.0.102:1088 en hierbij mijn ip adres ingevuld , en ook deze is niet bereikbaar , in de modem gekeken en daar staat bij UPnP igd


Als je het zowel lokaal als extern niet kan openen, dan lijkt het er echt sterk op dat de applicatie zelf gewoon niet (meer) naar behoren werkt. Je kan het niet meer extern openen, je kan het niet openen op het lokale IP - dat klinkt alsof de software gewoon niet (meer) op die poort luistert.

Het is een nogal specifieke vraag over een bepaald product, heb je al eens gekeken of ze support kunnen geven bij Broadwave zelf of bij een community (forum) voor broadwave gebruikers?


Liroy ,
Mijn Dank voor jou bijdrage , jammer dat het niet opgelost kan worden via dit forum , vind het dus heel mooi dat jij ( jullie ) even de moeite hebben genomen om mij verder te helpen , ik ga kijken of broadwave een forum heeft om daar te vragen , goed weekend
mvg Hans
Reputatie 5
Badge +2

Liroy ,
Mijn Dank voor jou bijdrage , jammer dat het niet opgelost kan worden via dit forum , vind het dus heel mooi dat jij ( jullie ) even de moeite hebben genomen om mij verder te helpen , ik ga kijken of broadwave een forum heeft om daar te vragen , goed weekend
mvg Hans


You're welcome :)
Heb helaas nog nooit van die software gehoord dus dan is het gokken, uitsluiten en hopen - maar veel verder wordt lastig.. :P

Ben natuurlijk wel benieuwd of je het probleem kan oplossen via zo'n soort forum en wat het nou was. 🙂
Reputatie 7
Blijkbaar heb je UPnP aan staan op jouw Experia Box en maakt de BroadWave server op basis van UPnP automatisch een port-forwarding van TCP poort 88 (de standaard voor BroadWave).
De oorzaak dat je toch geen verbinding krijgt ligt waarschijnlijk in het feit dat je TCP poort 88 nog niet hebt opengezet op de firewall van de PC die BroadWave host.
PS. Weet je zeker dat je op basis van UPnP wilt werken?
In dat geval verwijder je die port-forwarding.
Als je dat niet wilt, zet dan uPnP uit op de Experia Box, zorg er dan voor dat het IP adres van de PC niet meer wijzigt door er DHCP binding voor te maken en maakt een port-forwarding voor TCP poort 88.
Blijkbaar heb je UPnP aan staan op jouw Experia Box en maakt de BroadWave server op basis van UPnP automatisch een port-forwarding van TCP poort 88 (de standaard voor BroadWave).
De oorzaak dat je toch geen verbinding krijgt ligt waarschijnlijk in het feit dat je TCP poort 88 nog niet hebt opengezet op de firewall van de PC die BroadWave host.
PS. Weet je zeker dat je op basis van UPnP wilt werken?
In dat geval verwijder je die port-forwarding.
Als je dat niet wilt, zet dan uPnP uit op de Experia Box, zorg er dan voor dat het IP adres van de PC niet meer wijzigt door er DHCP binding voor te maken en maakt een port-forwarding voor TCP poort 88.

Hallo WJB

Mijn dank voor uw antwoord , ik zal hiermee aan de slag gaan , zo gauw mijn werk het weer toelaat

Mvg
Hans

Reageer