Vraag

Fritsbox 7590 via glasvezel wifi prima, vast netwerk een ramp. verbinding 500/500

  • 31 May 2020
  • 34 reacties
  • 380 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Ja heb een sitecom er tussen gehangen toen leek het goed, maar daarna was het ook weer slecht.

Ga de Netgear ProSAFE GS108E, maar bestellen.

dan lijkt het er donders veel op dat de switch de oorzaak kan zijn

je hebt er ook een 16 poort variant van als je meer poorten nodig hebt

ik zelf heb een 24 poort

nogmaals let wel op de E op het eind

igmp snooping is heel belangrijk bij een switch die gemixt aangesloten word (itv en andere netwerk apparatuur)

Doe ik, hoop het:grin: thx laat het weten.

Badge +12

De 7590 en de 3000's zijn gewoon top. Daar ligt het echt niet aan. Dat zal je merken zodra je de Netgear switch er tussen hebt hangen (met IGMP-snooping op ‘aan’). Ik heb zelfs even overwogen om mijn EAP245's in te wisselen voor een paar 3000's. Voor een gemiddelde particulier is dat echt de top van de markt.

De 7590 en de 3000's zijn gewoon top. Daar ligt het echt niet aan. Dat zal je merken zodra je de Netgear switch er tussen hebt hangen (met IGMP-snooping op ‘aan’). Ik heb zelfs even overwogen om mijn EAP245's in te wisselen voor een paar 3000's. Voor een gemiddelde particulier is dat echt de top van de markt.


ja de fritzbox is een top product

wat bedoel je met igmp snooping op aan

de netgear switches met E kun je wel van alles in stellen

maar deze zijn ontwikkeld plug en play je hoeft niks in te stellen

en igmp snooping werkt gewoon (out of the box) plug en play

 

 

Heb ze er tussen( mediamarkt leeg gekocht🤪)  lijkt goed alles doet het maar naar een half uurtje toch weer ellende, WiFi valt weg tv begint te haperen. Ga morgen maar bellen weet het niet meer.

Heel vreemd

Dat het tijdelijk wel goed werkt

En dan niet meer

Heb je nu alle switchen netgear

Met E op het eind

Je kunt nog bijvoorbeeld

1 switch alle apparaten af koppelen

Dan draaien en kijken wat het netwerk dan doet

blijft het dan stabiel 1 voor 1 apparatuur weer aan sluiten

Ik heb ook het idee dat het misschien aan een apparaat kan liggen

wel raar dat het met de experiabox werkt en het eerste half uur met de fritzbox

Voor mij is het ook gissen kan er namelijk niet van buitenaf in kijken

Ik ben wel heel benieuwd wat hier speelt

 

Ik heb het allemaal met belangstelling gelezen. Erg vreemd storing(en). Helaas kan ik vanuit KPN geen ondersteuning bieden. 

Ik ben wel zeer benieuwd naar de uiteindelijk oplossing. Ik hoop dat je die nog met ons gaat delen.