Vraag

Fritz!DECT devices op Fritz!Box op Experia Box bedienen met S6 lukt niet

• 10 december 2018
  • 4 reacties
  • 133 keer bekeken

Ik ben bezig om een VPN verbinding op te zetten vanaf mijn Samsung S6 door de Experiabox V10 naar mijn Fritz!box 7490. met de bedoeling om de Fritz!DECT devices te kunnen bedienen vanaf het internet (ext. Wifi of 4G). Heeft iemand dat werkend?? Mij is het nog steeds niet gelukt...

Admin: titel aangepast ter verduidelijking

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum, Mart! Als ik het goed begrijp heb je een Experia Box, waarop de FritzBox aangesloten zit, met daarop dan de FritzDect devices. En die devices wil je besturen met je S6. Het lijkt me dan dat je niet direct een VPN verbinding nodig hebt, maar dat er port forward instellingen gemaakt moeten worden.

Kun jij aangeven hoe je netwerk in huis in elkaar zit? Wat zit op elkaar aangesloten en hoe (kabels, draadloos, extra apparaten etc...).

Dan kan, hopelijk, @wjb assisteren met de instellingen die gedaan moeten worden.
Reputatie 7
Wat versta je onder het "besturen" van die Fritz!DECT apparaten?
Wil je via die apparaten kunnen bellen?
@Erik_: Ik heb een VDSL-bonding aansluiting waarop de EB zit. Daarachter de FB met op poort LAN1 de EB. Deze werkt als IP-client in dezelfde IP-range als de EB. Port sharing/forwarding op de FB niet mogelijk met deze instelling. Op de FB zit met utp m'n desktop en via wifi de S6. Wifi op de EB staat uit.
Instellingen EB: Desktop staat als DMZ-host, want dan alleen krijg ik 'm 'wakker' met WOL. De FB staat als DHCP-binding. Ik vrees een security risk met de desktop als DMZ maar ik krijg 'm anders niet 'wakker'.

@wjb: Op de FB heb ik in de SmartHome omgeving mijn thermostaat-kranen (2 x DECT301) en een schakelaar (DECT200) welke ik beide van buitenaf wil kunnen bedienen via een app op mijn S6.

Telkens stuit ik op de mededeling in vnl de avm-site dat de FB een publiek ipadres moet hebben. Ik zou het liefst de EB ertussen uit halen maar dat is me té ingewikkeld ivm IPTV.
Reputatie 7
Ik had een compleet andere voorstelling van Fritz!DECT, maar nu is het me duidelijk.
Je moet de Fritz!Box als DMZ Host van de Experia Box instellen en de port-forwardings op de Fritz!Box instellen.

Een desktop als DMZ Host is vanuit beveiligingsoogpunt overigens zeer onverstandig immers tussen de desktop en Internet staat dan geen firewall meer en dus ben je overgeleverd aan de firewall op de desktop zelf.
Als je een Synology NAS hebt, dan zou je de door mij ontwikkelde "Wake On LAN Gateway" kunnen gebruiken om die desktop wakker te schudden.

Reageer