Beantwoord

FRITZ! repeater aansluiten op Experia Box

  • 12 October 2019
  • 14 reacties
  • 9317 keer bekeken

Badge
Klopt het dat een fritz repeater niet aangesloten kan worden op een experia box?

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door Eric van Uden 29 February 2020, 16:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi @mtimmermans, dat zou geen probleem moeten zijn. Zie daarvoor ook de website van FRITZ!. Het meeste zal plug and play zijn, zo niet raadpleeg dan even de handleiding.
Badge
Hartelijk dank voor het meedenken, het is gelukt
Hallo ik ben wel benieuwd hoe het is gelukt want ik krijg het niet voor elkaar om mijn fritz repeater aan te sluiten op mijn experiabox .

ik heb alle stappen uit zowel de handleiding voor verbinden met een fritzbox als de handleiding voor verbinden met een ander apparaat gevolgd maar krijg het niet voor elkaar... inloggen op de repeater lukt ook niet. Nog tips?
Badge
Hallo ik ben wel benieuwd hoe het is gelukt want ik krijg het niet voor elkaar om mijn fritz repeater aan te sluiten op mijn experiabox .

ik heb alle stappen uit zowel de handleiding voor verbinden met een fritzbox als de handleiding voor verbinden met een ander apparaat gevolgd maar krijg het niet voor elkaar... inloggen op de repeater lukt ook niet. Nog tips?

Beste samora, Ik heb eerst de repeater gereset door hem 15 seconden in te drukken op de knop aan de voorzijde. Daarna de stekker eruit gehaald en opnieuw in het stopcontact gestoken. De knop op de voorzijde daarna opnieuw 6 seconden ingedrukt gehouden en de repeater vond na enkele tellen zelf de experiabox. Hopelijk gaat het jou ook zo lukken. Succes
Reputatie 7
Badge +20

Top dat het gelukt is. :)

@Samora, lukt het met de stappen van mtimmermans?

Ik heb de stappen idd gevolgd en de repeater geeft nu aan verbonden te zijn maar ik weet niet zeker of het is gelukt. Geeft de repeater dezelfde netwerknaam weer als de experiabox? Volgens mij had hij voorheen namelijk een eigen netwerknaam. Omdat ik ook niet op de repeater kan inloggen is het lastig te controleren of hij het doet of niet. Boven is iig het internet nog steeds niet eens de helft van de snelheid die ik beneden haal.

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf het zo niet te zeggen. Kan je dat niet uit de handleiding halen? Heb je die er op nageslagen?

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb de stappen idd gevolgd en de repeater geeft nu aan verbonden te zijn maar ik weet niet zeker of het is gelukt. Geeft de repeater dezelfde netwerknaam weer als de experiabox? Volgens mij had hij voorheen namelijk een eigen netwerknaam. Omdat ik ook niet op de repeater kan inloggen is het lastig te controleren of hij het doet of niet. Boven is iig het internet nog steeds niet eens de helft van de snelheid die ik beneden haal.

Meestal lukt het hiermee wel:

https://nl.avm.de/service/fritzwlan/fritzwlan-repeater-1750e/knowledge-base/publication/show/3487_FRITZ-Repeater-met-router-van-een-andere-fabrikant-verbinden/

Zo niet, https://nl.avm.de/service/ondersteuning/productkeuze/

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

mij lukt het niet om hem aan te sluiten  , zijn er nog andere tips ?

 

ik zie geen wps knop en ook  de tip van 15 sec  ingedrukt houden  etc. werkt niet.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Meer opties dan hierboven allemaal gegeven zijn denk ik niet dat er zijn. Het zou daar mee moeten lukken. 

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb hier een FRITZ!Repeater 2400 aangesloten op een Experiabox V10. Werkt zonder enig probleem.

Als er nog vragen zijn, dan kunnen we je graag helpen zie: https://nl.avm.de/service/ondersteuning/productkeuze/knowlegdebasesupport/list/productsupport/nl/FRITZ-Repeater-2400-int/1/

 

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

Ik heb een Fritzrepeater 2400 en het lukt me niet om een verbinding te leggen met de Experiabox 10.

 

De simpele methode met de druk op de knop werkt niet, ook niet na een 15 sec reset van Fritz. Daarop heb ik het handmatig gedaan volgens de instructies in de manual. Via mijn iPad maakte ik de Wifi verbinding met Fritz en liep de processtappen door. Fritz vraagt op het laatst met welke router hij verbinding moet maken en ik selecteer dus mijn router. Vervolgens krijg ik een bevestiging dat Fritz is ingesteld voor mijn router. Daarmee is het proces afgerond en zou Fritz automatisch mijn router moeten gaan versterken. Helaas vind hij mijn router niet. Het groene lampje verandert in oranje, wat volgens de manual betekent dat de Wifi verbinding niet tot stand kan worden gebracht. Ik heb het hele proces drie maal gedaan met steeds hetzelfde resultaat.

De manual geeft nog als suggestie dat ik Fritz dichterbij mijn router moet zetten, maar de afstand is 3m in open ruimte, dus daar kan het toch niet aan liggen. 

 

Ik ben benieuwd (en hoop..) dat iemand me kan helpen.

Vr. groet,

Aad.

Inmiddels toch gelukt. In de installatiehandleiding van de Experiabox  (online) staat het volgende:

 

De WPS functie van de Experia Box

Deze Experia Box ondersteunt het gebruik van WPS . WPS staat voor Wireless Protect Setup.

Hiermee kun je elk apparaat afzonderlijk draadloos verbinden met de Experia Box. KPN adviseert

vooralsnog jouw apparaten aan te sluiten zoals beschreven in de handleiding Internet. Wil je toch gebruik maken van WPS, activeer dan de WPS functie op de Experia Box:

• Druk hiervoor 2 tot  seconden op de WPS knop [], totdat het lampje ‘Wireless’ aan de

voorkant van de Experia Box gaat knipperen.

• Vanaf nu heb je 2 minuten de tijd om een ander apparaat aan te sluiten.

• Het aan te sluiten apparaat dient eveneens WPS te ondersteunen.

 

Dit heb ik gedaan (nadat ik Fritz manueel had verteld welke router hij moest zoeken) en tot mijn blijdschap werkte het zoals in de beschrijving.

 

Vr. groet,

Aad.

 

@AdrianusB : dank voor de update en de oplossing :-)