Beantwoord

Fritzbox 7581 voip instellen en account gegevens

  • 28 October 2019
  • 30 reacties
  • 1616 keer bekeken

Ik heb de fritzbox 7581 aangesloten op VDSL en ITV werkt en internet en wifi ook. nu Heb ik een gigaset c530 dect telefoon en die wil ik ook aan kunnen sluiten. Waar kun je de VOIP account gegevens vandaan halen? Lijkt mij bij vrije keus modem toch ook dat je de telefoon ook kunt aansluiten?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door wjb 28 October 2019, 14:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7

Helaas is het nog niet mogelijk om de SIP login in jouw Fritz!Box te plaatsen.

Dit zal binnenkort wel gaan komen, maar de vraag is of dat met een week, een maand, drie maanden of zelfs zes maanden het geval zal zijn.

Feit is dat in het kader van de integratie van XS4ALL met KPN deze functionaliteit bezchikbaar zal komen.

wjb dank je wel, wel raar dat xs4al het wel kan doen en kpn heeft de gegevens en kan ze niet uitgeven. Dit weet ik uit betrouwbare bron.

Reputatie 7

wjb dank je wel, wel raar dat xs4al het wel kan doen en kpn heeft de gegevens en kan ze niet uitgeven. Dit weet ik uit betrouwbare bron.

Dat is inderdaad bekend, vandaar ook dat ik aangeef dat het er aan zit te komen vanwege de integratie van XS4ALL met KPN. De vraag is alleen nog wanneer.

Ik ben ondertussen al heel lang bezig met dit issue. Zie ook dit topic.

Ik word zo moe van dit trage gebeuren… Vandaag besloten maar over te stappen naar XS4ALL

Net als dat ik graag een dect telefoon zou willen aansluiten op internettelefonie via de kabel en via de simkaart. Met de fritzbox 6890 zou dat moeten kunnen, maar KPN kan me niet helpen.  Ik kreeg als advies de GSM maar continue binnen mijn huis bij me te hebben in dezelde ruimte….  Onhandig en voor slechthorende al helemaal geen optie tenzij de telefoon wel heel dicht in de buurt is.. Wanneer ziet KPN dat eens in?

Badge

Weet iemand of het nu inmiddels wel mogelijk is om een SIP login in een Fritz!box 7581 te plaatsen en zo ja hoe dat moet?

Reputatie 7

Welke versie van FRITZ!OS staat op die 7581?

Het zou met de laatste versie geen enkel probleem mogen zijn.

@peter-keetfm, kan jij hier wat meer over zeggen? :wink:

Badge

Ik zou het niet weten want ik heb hum nog niet aangesloten. 

Ik heb de FB 7581 gekocht als vervanger van mijn Neatgear  N750, die draait achter de Experia box V8. De wifi van mijn Neatgear begint de laatste tijd heel slecht te worden (elke keer wel verbinding geen internet).

Nu las ik dat het ook mogelijk is om de FB 781 rechtstreeks op de glasvezelmodem aan te sluiten echter dat ik dan geen telefoon zou hebben. Vandaar mijn vraag.

Als het nog niet kan dan laat ik de Experia box V8 zitten en gebruik ik de FB 7581 op dezelfde manier als nu mijn Netgear (aansluiten op WAN en niet op VDLS).

Ik hoor in dit forum wel wanneer de SIP login beschikbaar komt .

 

Reputatie 7

De SIP login is al beschikbaar sinds 25 maart 2020. Zie de KPN SIP Servicetool

Als je de KPN wizard volgt op die FRITZ!Box dan zou het geen probleem mogen zijn om jouw V8 te vervangen door die FRITZ!Box.

de fritz 7581 werkt helaas met de sip van kpn niet uit mijn tests

de fritz 7581 is ook e.o.l. (wordt niet meer ondersteund)

in tegen stelling werkt de 7490 wel net als de 7590 en 7583 (let op xdsl of glasvezel)

maar telefoon gaat helaas niet werken met de 7581

itv en internet gaat goed via een 7581

Reputatie 7

@Eric van Uden, Klopt het dat de 7581 niet gebruikt kan worden i.c.m. telefonie van KPN?

Reputatie 5
Badge +4

@Eric van Uden, Klopt het dat de 7581 niet gebruikt kan worden i.c.m. telefonie van KPN?

Nee, dat klopt niet, kan altijd met de hand ingesteld worden. Er komt echter wel een FW aan waar als het goed is ook de KPN profielen (ook telefonie) inzitten.

@Eric van Uden, Klopt het dat de 7581 niet gebruikt kan worden i.c.m. telefonie van KPN?

Nee, dat klopt niet, kan altijd met de hand ingesteld worden. Er komt echter wel een FW aan waar als het goed is ook de KPN profielen (ook telefonie) inzitten.


Vreemd het lukte mij niet

En op de site van Avm staat ook dat de fritzbox 7581 niet meer ondersteund wordt

Een nieuwe firmware lijkt mij dan onwaarschijnlijk

Reputatie 7

@Eric van Uden, Klopt het dat de 7581 niet gebruikt kan worden i.c.m. telefonie van KPN?

Nee, dat klopt niet, kan altijd met de hand ingesteld worden. Er komt echter wel een FW aan waar als het goed is ook de KPN profielen (ook telefonie) inzitten.

Dank je voor jouw antwoord.

Dat betekent dat @Venneutje de FRITZ!Box 7581 gewoon moet kunnen gebruiken.

@Eric van Uden, Klopt het dat de 7581 niet gebruikt kan worden i.c.m. telefonie van KPN?

Nee, dat klopt niet, kan altijd met de hand ingesteld worden. Er komt echter wel een FW aan waar als het goed is ook de KPN profielen (ook telefonie) inzitten.


Vreemd het lukte mij niet

En op de site van Avm staat ook dat de fritzbox 7581 niet meer ondersteund wordt

Een nieuwe firmware lijkt mij dan onwaarschijnlijk


Dat van die nieuwe firmware is mij ook ter ore gekomen, en klopt dat op de AVM site EOL staat, ga het wel meemaken, heb de 7581 als mesh in het netwerk zitten, met de laatste firmware is de wifi ook dik in orde en een goedkope oplossing als je hem tweedehands koopt, extra wifi punt en switch in 1 voor 40 euro.

@Doornekamp33

We zullen het zien ik heb hier ook nog een 7581 voor test doelen 

Wifi is inderdaad prima 

 

Reputatie 5
Badge +4

@Eric van Uden, Klopt het dat de 7581 niet gebruikt kan worden i.c.m. telefonie van KPN?

Nee, dat klopt niet, kan altijd met de hand ingesteld worden. Er komt echter wel een FW aan waar als het goed is ook de KPN profielen (ook telefonie) inzitten.


Vreemd het lukte mij niet

En op de site van Avm staat ook dat de fritzbox 7581 niet meer ondersteund wordt

Een nieuwe firmware lijkt mij dan onwaarschijnlijk

“Een nieuwe firmware lijkt mij dan onwaarschijnlijk”  ->Voor de goede orde, ik werk bij AVM, ik weet dus echt wel wat we wel of niet maken. ;-)

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

Dat is dan heel mooi dat mijn 7581 toch een update krijgt 

Meerdere keren aan u gevraagd @Eric van Uden

Via het kpn forum 

Maar goed ik wacht het af 

En waarom is deze e.o.l. Volgens avm website dan? 

Reputatie 5
Badge +4

Dat is dan heel mooi dat mijn 7581 toch een update krijgt 

Meerdere keren aan u gevraagd @Eric van Uden

Via het kpn forum 

Maar goed ik wacht het af 

En waarom is deze e.o.l. Volgens avm website dan? 

Ik snap de verwarring. De FRITZ!Box 7581 krijgt GEEN update met nieuwe functies, dus geen 7.2x Maar wel een update met een fix voor een aantal bugs alsmede de KPN profielen

Dat is dan heel mooi dat mijn 7581 toch een update krijgt 

Meerdere keren aan u gevraagd @Eric van Uden

Via het kpn forum 

Maar goed ik wacht het af 

En waarom is deze e.o.l. Volgens avm website dan? 

Ik snap de verwarring. De FRITZ!Box 7581 krijgt GEEN update met nieuwe functies, dus geen 7.2x Maar wel een update met een fix voor een aantal bugs alsmede de KPN profielen

Dat is goed nieuws 

Mijn 7590 liep brak bij de laatste lab versie 

Weer terug naar 7.21 

Mooi dat er een update komt voor de 7581 die makkelijk werkt met sip kpn 

Kreeg het echt niet voor elkaar ook niet via een omweg 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Eric van Uden Heb hier een 7581 welke ik op een glasvezelaansluiting heb zitten. Het lukt mij niet om telefonie in te stellen. Wanneer is de update met daarin de profielen beschikbaar?

Reputatie 1

@Eric van Uden Ook ik heb een 7581. Met Telfort-instellingen lukte het prima om de telefonie aan te zetten. Nu heb ik snelheidsverhoging naar 100/100 aangeschaft en moest gelijk overgaan naar de KPN-instellingen. Bijgevolg krijg ik nu de telefonie ook niet meer ingesteld.

Komt er nog een instructie of aanpassing om KPN-telefonie wel mogelijk te maken?

Reputatie 7
Badge +9

@PWV 

 

Heb inmiddels telefonie werkend op de 7581 op glas van KPN. Zal kijken of ik vanavond of morgen de screenprints met de settings kan leveren.

 

Zorg er wel even voor dat je de wachtwoord tool even opnieuw doorloop en de juiste gegevens invoer in je FB. Zag namelijk dat er bij mij een verschil in was gekomen.

Voor een ieder, een dect handset kan rechtstreeks op de fritzbox aangemeld worden, dat heeft vele voordelen qua mogelijkheden, het basisstation blijft wel dienst doen als lader, de telefoonkabel kan er uit.

Reputatie 7
Badge +9

Hieronder de gegevens voor de 7581, ik heb wat cijfers en login gegevens aangepast

 

Reputatie 1

@Speedmaster Dank je hartelijk voor de screenshots. De belangrijkste tip was het opnieuw doorlopen van het SIP-wachtwoord. Het bleek dat ik een nieuwe gebruikersnaam kreeg. Dat heeft ws. te maken met de technische overgang die intussen was doorgevoerd van Telfort naar KPN.

En het door jou opgegeven IP-adres voor de Proxy-server heb ik ingevoerd 145.7.97.53

Het bleek daarna te werken.

 

CHAPEAU!