Vraag

Fritzbox 7590 update 7.20

  • 12 July 2020
  • 15 reacties
  • 1040 keer bekeken

Update voer ik nog niet uit omdat ik in Spanje zit nu

Wat mij verbaast is dat met deze update 

De fritzbox wifi 6 ax kan 

Ik dacht dat dit een hardware kwestie was 

Wat ik begrijp is wifi6 mogelijk met 7.20

Wat ik dan heel apart vind

Zie deze link

https://tweakers.net/nieuws/169424/avm-brengt-fritzos-720-uit-met-ondersteuning-voor-wifi-6-wpa-3-en-dns-over-tls.html

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

“Het nieuwe besturingssysteem werkt voortaan ook met wifi 6. Daarvoor moet de gebruiker wel de juiste hardware hebben.”

Citaat uit het bericht.

Wifi6 is alleen mogelijk bij de FRITZ!Box 6660, 5550 en 5530. De oudere modellen ondersteunen Wifi6 uiteraard niet.

 

@jordy.vanderbolt

Als ik de link zo lees geld het ook voor de 7590 wat ik heb :

Het nieuwe besturingssysteem werkt voortaan ook met wifi 6. Daarvoor moet de gebruiker wel de juiste hardware hebben. Op de FritzBox 7590 en 6591 Cable kunnen gebruikers twee 160MHz-banden gebruiken

Dat klopt, de 7590 en 6591 kunnen gebruik maken van twee 160MHz-banden. Dit gaat dan wel via het 802.11ac (wifi5) protocol en niet het 802.11ax (wifi6) protocol. Dat is misschien een beetje onduidelijk verwoordt van Tweakers.

Reputatie 7
Badge +9

Weet iemand of versie 7.20 ook werkt met de 7490? En zit daar dan het KPN-profiel in voor vaste telefonie? Dat laatste is namelijk met versie 7.19 nog niet het geval.

Piet.

“Het nieuwe besturingssysteem werkt voortaan ook met wifi 6. Daarvoor moet de gebruiker wel de juiste hardware hebben.”

Citaat uit het bericht.

Wifi6 is alleen mogelijk bij de FRITZ!Box 6660, 5550 en 5530. De oudere modellen ondersteunen Wifi6 uiteraard niet.

Beste Jordy.

Kan ik de Fritz box 6660 ook aansluiten op KPN Glasvezel? Net zoals de 7590? en is het de moeite waard om voor de 6660 te gaan ipv de 7590?

Gr Johan

Reputatie 1

Graag bevestiging of FRITZ!Box 6660 als vervanger van het standaard Glasvezel KPN modem kan worden gebruikt. 

 

Gr.

Carlo

Reputatie 7

Graag bevestiging of FRITZ!Box 6660 als vervanger van het standaard Glasvezel KPN modem kan worden gebruikt. 

Is er een specifieke reden waarom je de NTU zou willen vervangen door een SFP fiber module in een FRITZ!Box. Persoonlijk zie ik het verschil niet tussen een FRITZ!Box 6660 en een 7590 (AX) i.c.m. de NTU.

En als je een GPON aansluiting hebt dan zal het sowieso nog niet gaan.

Reputatie 1

@WJB : De vraag gaat niet over het vervangen van de NTU (het woord modem had router moeten zijn, sorry voor de verwarring), ik wil graag weten of de FRITZ!Box 6660 als vervanger van de KPN geleverde router (net als de FRITZ!Box 7590) kan worden gebruikt.

 

Gr,

Carlo

Reputatie 7

De FRITZ!Box 6660 is gemaakt om rechtstreeks op de glasvezel aan te sluiten en niet via een UTP kabel op een NTU of ONT. Dan kan je beter de 7590 AX nemen.

Reputatie 1

En de AX versie wordt ook door de KPN ondersteund?

Reputatie 7

En de AX versie wordt ook door de KPN ondersteund?

Ik zou niet weten wasrom niet.

De FRITZ!Box 6660 is gemaakt om rechtstreeks op de glasvezel aan te sluiten en niet via een UTP kabel op een NTU of ONT. Dan kan je beter de 7590 AX nemen.

een fritzbox 6660 is bedoeld voor het kabel netwerk en niet voor glasvezel

dan moet je de 5490 of de 5530 hebben (voor direct op de glasvezel)

 

 

@cjjdoolals ik jou was zou ik gewoon de fritzbox 7590 pakken

en de NT glasvezelkastje gebruiken en via netwerk kabel aansluiten

wifi ax ? je hebt er echt niks meer aan

je apparaten moeten het kunnen en ja snelheid? met wifi ac haal ik over de 700 mbit speedtest

niet echt nodig voor de mobiele apparaten

een fritzbox is_een zeer stabiele router/modem

 

Reputatie 7

De FRITZ!Box 6660 is gemaakt om rechtstreeks op de glasvezel aan te sluiten en niet via een UTP kabel op een NTU of ONT. Dan kan je beter de 7590 AX nemen.

een fritzbox 6660 is bedoeld voor het kabel netwerk en niet voor glasvezel

dan moet je de 5490 of de 5530 hebben (voor direct op de glasvezel)

Je hebt gelijk, de 6660 is een DOCSIS variant voor coax en die moet je dus niet hebben.

Reputatie 1

Allen, bedankt voor de input!