Beantwoord

gast netwerk niet beschikbaar

  • 16 March 2019
  • 6 reacties
  • 2530 keer bekeken

Wij hebben een experiabox met 2 wifi versterkers. Sinds het aansluiten van de wifi-versterkers is het ingestelde gastnetwerk niet meer beschikbaar.
In de instellingen van de experiabox staat het gastnetwerk aan, maar hier zijn de instellingen niet te wijzigen. Op de wifi versterker kan ik geen instellingen vinden die betrekking hebben op het gastnetwerk.

Weet iemand de oplossing hiervoor?
icon

Beste antwoord door wjb 16 March 2019, 15:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Dat klopt, de wifi van de Experia Box wordt immers uitgezet door de Experia WiFi's en daarmee is het gastnetwerk ook weg.
Helaas één van de vele tekortkomingen van de Experia WiFi.
Hallo @TvdH en @wjb ,
ik heb ooit eens ergens gelezen dat als je 'bandsteering' in de Experia wifi uitschakelt, de wifi van de modem aan blijft en de gastnetwerkoptie het dan ook (weer) doet.
Reputatie 7
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou het ook vreemd vinden want de wifi van de Experia Box uitgezonderd de V10A wordt uitgezet vanwege het ontbreken van 802.11k/r (fast roaming) op die Experia Boxen, niet vanwege bandsteering.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @TvdH, Wat wjb aangeeft klopt helemaal. Helaas komt het gastnetwerk te vervallen wanneer je gebruik maakt van de Experia WiFi. Dit zou d.m.v. een update van de Experia WiFi moeten worden opgelost. Dit staat op de planning, maar wanneer de update gaat plaatsvinden weten we jammer genoeg nog niet.
Hallo @Marina_ , en wat ik schrijf over uitschakelen bandsteering op de Experia wifi en dan aanzetten gast-wifi klopt niet? Of geldt dit alleen bij een Telfort-configuratie?
Reputatie 7
Badge +19
@Jan-D, Ik heb nog navraag gedaan bij mijn collega's van Telfort. We hebben het niet eerder gehoord. De firmware is namelijk identiek. Het is dus wachten op de update van de Experia WiFi.