Vraag

Gastnetwerk Incl Experia box v10+ 2 experia wifi

  • 1 February 2019
  • 4 reacties
  • 603 keer bekeken

Badge
Beste forum leden

Wens: Gastnetwerk met eigen login pagina (bijv dat je voor toegang de facebook pagina eerst moet leuk vinden of een code moet invullen enz)

Gegevens:
• ADSL 100/10 Mbit/s
(vanaf 5-02-19 200/20 Mbit/s pakket komt monteur voor kabels vervangen)
• van oude Experia box v8 naar Experia Box v10 sinds 2 dagen
• twee netwerkkabels doorgetrokken naar 2 zwarte Experia Wifi versterkers
•switch Gigabit 2 lan aangesloten
• Experia Box v10 wifi functie uitgeschakeld inverband Experia wifi

Vraag
Wat ik wil is een gastnetwerk opzetten Met een standaard wachtwoord (anders dan prive) of een open netwerk met inlog pagina waarbij ze pas toegang hebben als ze de facebook pagina leuk vinden
Ik wil een gastnetwerk opzetten omdat nu iedereen op ons wifi zit en deze als er veel mensen tegelijk zit vertraagd ook als ons internet 100/10 Mbit/s is

Is hiervoor een unifi accespoint goed zo ja welke mode? Of welke andere apparaat? Ik weet dat de experia box v10 wel een gastfunctie heeft maar door de gebruik van 2 wifi experia op plekken waar de wifi slecht was (maar nu verbeterd met experia wifi) is dit niet meer mogelijk

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Met een UniFi accesspoint kan je een prima gastnetwerk opzetten.
Badge
Met een UniFi accesspoint kan je een prima gastnetwerk opzetten.

dankjewel heb gekeken net maar zijn niet zo heel duur voor 1 tje die voldoende lijkt maar maakt het dan uit welke UniFi accespoint en hoe ze aangesloten zijn bijv. Experia box v10->Switch->UniFi? Omdat dit mogelijk beter en gemakelijk is omdat ik dan niet door muren heen hoef te gaan van accespoint naar experia box v10

En kunnen deze een evetueel de in gedachte bijv een login pagina op wens of like facebook pagina tot toegang ook maken of is her zeer standaard alleen een wachtwoord wil dat de gasten gescheiden worden en niet hier op kunnen de experia wifi versterkers en of experia box v10? En deze traag laten maken
Reputatie 7
Als ik de documentatie mag geloven dan is de UniFi AP-AC Lite voldoende.
Ik begrijp dat je daar ook een portal op kunt configureren waarop gasten moeten inloggen, maar ook "gewoon" een wifi wachtwoord is mogelijk. Tevens kan je de beschikbare bandbreedte limiteren.
Als op die switch ook een TV ontvanger aangesloten is, zorg dan dat die switch IGMP snooping ondersteunt zoals bijvoorbeeld de Netgear GS105Ev2.
Badge
Zoals in de bijlage als foto heb ik gisterd toch de UniFi AP gekocht door te bestellen en is net binnen ipv de lite versie ik zag op de site waar ik deze heb besteld dat deze alleen 2,4ghz ondersteund en geen 5Ghz maar dat maakt voor telefoons tablets laptops toch niet uit volgensmij

ik heb een vraag hoe ik deze kan laten werken in de in de setup die ik nu heb ik wil dat de wifi versterkers blijven werken op het prive netwerk inverband 5ghz die de modem en versterkers ondersteunen en niet op gastnetwerk via unifi
ik heb nu 180 MB download en 65MB upload via wifi sinds gister upgrade naad 200MB
en het is ook nog steeds mogelijk deze op een normale switch die Gigabit ondersteund en geen poe switch is met geleverde poe voeding adapter aan de switch te aansluiten

er is op de switch geen itv kastje van kpn aangesloten ook geen abbonoment daarvoor alleen van modem een kabel naar experia wifi versterker en dan vanuit die versterker een kabel naar switch en eentje van switch naar de Camerabeveileging systeem decoder en 1 na internet tv