Beantwoord

Gastnetwerk met Experia WiFi

• 20 december 2018
  • 4 reacties
  • 397 keer bekeken

Ik wil een gastnetwerk instellen. In mijn modem is alles “uit” omdat ik twee kleine kpn experia wifi-boxjes heb aangesloten. Hoe stel ik een gast netwerk in?
icon

Beste antwoord door wjb 24 december 2018, 14:00

Susan slaat de spijker op z'n kop, zodra je een Experia WiFi aansluit gaat de wifi van de Experia Box uit en daarmee ook de mogelijkheid om een gastnetwerk in te stellen.

Wel kan je eventueel een extra wifi accesspoint in jouw netwerk plaatsen met een eigen SSID en wachtwoord. Let op, dit is dan geen volwaardig gastnetwerk immers de apparaten op jouw LAN zijn nog altijd bereikbaar door apparaten van jouw gasten.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoe kan ik een wifi gastnetwerk opzetten als ik 2 (kleine zwarte) wifi experia’s aan mijn kpn- modem heb aangesloten?

*Admin: topics samengevoegd.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Amsterdam stay, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Helaas ondersteunt de Experia WiFi de mogelijkheid voor een gastnetwerk niet. Dus wanneer je de Experia WiFi wil gebruiken, kan je geen gastnetwerk instellen. Je kan wél een gastnetwerk instellen op het moment dat je ze niet aangesloten hebt, maar het is in dit geval of en niet en.
Reputatie 7
Susan slaat de spijker op z'n kop, zodra je een Experia WiFi aansluit gaat de wifi van de Experia Box uit en daarmee ook de mogelijkheid om een gastnetwerk in te stellen.

Wel kan je eventueel een extra wifi accesspoint in jouw netwerk plaatsen met een eigen SSID en wachtwoord. Let op, dit is dan geen volwaardig gastnetwerk immers de apparaten op jouw LAN zijn nog altijd bereikbaar door apparaten van jouw gasten.
bedankt!

Reageer