Vraag

Gastnetwerk verdwijnt uit zichzelf

  • 18 June 2021
  • 17 reacties
  • 227 keer bekeken

Als ik een gastennetwerk aanmaak dan is deze na 3 dagen verdwenen, ik kan het netwerk pas weer aanmaken nadat ik het modem een harde reset geef. Daarna begint het weer van voor af aan, tevens valt de “gewone” WiFi ook steeds weg. Ik heb dit meerdere malen via de kpn tool opnieuw laten instellen, maar op 1 of andere manier lijd het modem na een dag of 3 een eigen leven.

experiabox V10


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u versterkers? 

Heb er alleen een AirPort xtreme aanzitten, bekabeld op de zolder

Reputatie 1

Als je kpn wifi-versterkers (wit of zwart model) aansluit, dan schakelen die de wifi van het modem uit. (Ja, dat is raar en niet echt logisch)

Je kan de wifi van de modem weer aanzetten met de volgende stappen :

  • log in op modem
  • open wifi-instellingen
  • druk onderaan de pagina op "standaardinstellingen herstellen"
  • stel daarna de wifi weer opnieuw in, evt ook voor de gast-wifi

Ik heb hier thuis een witte en een zwarte wifi-versterker en ik moet deze stappen ongeveer 2x per jaar doorlopen wanneer ik merk dat de modem-wifi weer eens is uitgeschakeld. 

Badge +19

Behalve bij de v10a moet de wifi uit. Dat is niet vreemd want de modems ondersteunen geen fast roaming.  Nog niet!!

Reputatie 7
Badge +24

Wat doet het lampje op de Experiabox als het WiFi is weg gevallen?

Kunt u inloggen op de Experiabox van af een bekabeld aangesloten pc of laptop als de WiFi is weg gevallen en dan de instellingen bekijken?

Reputatie 7
Badge +20

@Sebas vd Bom, kun je de vragen van de heren hierboven beantwoorden? Want ik begrijp dat het hele gastnetwerk gewist wordt? Je ziet deze niet meer, ook niet in de interface als je inlogt? De gewone wifi blijft wel zichtbaar?

@StephanP, die stappen moet ik om de 3 dagen doorlopen en heb er geen versterkers tussen zitten.

 

@Nick83, het WiFi lampje knippert dan, ik kan wel bekabeld inloggen. Als ik ingelogd ben is het gasten netwerk niet aan te passen. Enkel als ik de hierboven staande stappen uitvoer.

 

@Bart_Z , ik zie dan het gastennetwerk wel, kan deze alleen niet actief zetten. 

Reputatie 7
Badge +24

het WiFi lampje knippert dan, ik kan wel bekabeld inloggen. Als ik ingelogd ben is het gasten netwerk niet aan te passen. Enkel als ik de hierboven staande stappen uitvoer.

En hoe is het dan met de instellingen van het normale WiFi netwerk? Staan die wel actief? Goed?

Kan daar dus niks aanpassen 

Reputatie 1

Experiabox v10 - WiFi - Basic

het WiFi lampje knippert dan, ik kan wel bekabeld inloggen. Als ik ingelogd ben is het gasten netwerk niet aan te passen. Enkel als ik de hierboven staande stappen uitvoer.

En hoe is het dan met de instellingen van het normale WiFi netwerk? Staan die wel actief? Goed?

Ja, alleen valt deze dan vaak weg…

Reputatie 7
Badge +20

Heb je het modem al eens gereset en alles opnieuw ingesteld? Blijft het dan wel goed?

Reputatie 7
Badge +11

(Ja, dat is raar en niet echt logisch)

Nou, het is juist wel logisch. De versterkers creëren een mesh-netwerk en die communiceren met elkaar, het modem praat niet mee in dat mesh-netwerk en gaat dan enkel voor problemen zorgen. Zie het als drie personen op een terras, persoon A en B proberen een gesprek te voeren maar persoon C van de tafel ernaast is er non-stop doorheen aan het schreeuwen waardoor A en B elkaar niet meer kunnen verstaan. 

 

In de technische kant zit het zo: bij een systeem wat roaming ondersteunt (zoals de Experia wifi's en de Superwifi's) bepaald het systeem met welk access point er verbonden moet worden. Omdat het modem niet meedraait in dit mesh-netwerk kan een apparaat (zoals een smartphone) besluiten met het modem verbinding te maken en hier heb je zelf geen invloed op. Omdat het modem een andere wifi-chipset heeft probeert de telefoon zo lang mogelijk verbinding aan te houden met het modem tot ie buiten bereik is, dan pas schakelt ie over op iets anders. Op die manier kan je dus naast een wifipunt staan en nog steeds hele slechte wifi ervaren.

 

Behalve bij de v10a moet de wifi uit. Dat is niet vreemd want de modems ondersteunen geen fast roaming.  Nog niet!!

De V10a heeft die update dacht ik ook nog niet landelijk gehad. Ik dacht dat er nu een pilot loopt en deze binnen een maand landelijk uitgerold wordt als alles naar behoeven werkt maar wanneer precies weet ik niet zeker. 

Heb je het modem al eens gereset en alles opnieuw ingesteld? Blijft het dan wel goed?

Al 4x

Reputatie 7
Badge +24

Heb je het modem al eens gereset en alles opnieuw ingesteld? Blijft het dan wel goed?

Al 4x

Daarbij hou je de reset knop met een paperclip wel ongeveer 15 seconden vast? 

Heb je het modem al eens gereset en alles opnieuw ingesteld? Blijft het dan wel goed?

Al 4x

Daarbij hou je de reset knop met een paperclip wel ongeveer 15 seconden vast? 

Dat weet ik wel…. Heb alle gedaan wat mogelijk is, maar je ziet aan de afbeeldingen dat ik niks kan wijzigen

Reputatie 7
Badge +20

@Sebas vd Bom, zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik dit eens navragen voor je.