Beantwoord

Gastnetwerk WiFi aanmaken lukt niet

• 12 september 2018
  • 5 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik wil een gastnetwerk aanmaken maar die optie vind ik nergens terug in mijn Experia Box (V7). Moet ik hiervoor eerst een nieuwe Experia Box hebben en zo ja hoe kom ik daaraan?
icon

Beste antwoord door sgmjanssen 19 september 2018, 11:40

Hallo Alex, ik heb zojuist het nieuwe modem opgehaald (V10) en deze aangesloten. Alles werkt direct prima alleen zit er geen PSTN aansluiting meer op? Ik ben geen techneut maar dit is toch voor de telefoon? Alle andere stekkers heb ik aangesloten en ook de telefoon werkt verder prima... de stekker die ik voorheen in de PSTN aansluiting stak zit nu nergens in.

Ik heb direct geprobeerd in te loggen op het modem via het ip-adres maar blijkbaar heb ik een aantal keren het verkeerder pw ingevuld waardoor hij nu een half uurtje gelockt is. Ik heb al even gekeken op internet en daar staat dat het pw kpn zou kunnen zijn. Dat ga ik zo nog even proberen zodat ik direct aan de slag kan om een gastnetwerk te maken (waar het mij allemaal om te doen is). Voor nu alvast enorm bedankt voor het snelle schakelen!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hi sgmjanssen, welkom op hert forum. Hiervoor zul je inderdaad een andere modem moeten hebben. Ik heb, zoals afgesproken, de juiste Experiabox gestuurd naar de Karwei. Maandag na 15 uur kan je het daar omruilen. Laat je even weten of het met de nieuwe modem lukt?
Hallo Alex, ik heb zojuist het nieuwe modem opgehaald (V10) en deze aangesloten. Alles werkt direct prima alleen zit er geen PSTN aansluiting meer op? Ik ben geen techneut maar dit is toch voor de telefoon? Alle andere stekkers heb ik aangesloten en ook de telefoon werkt verder prima... de stekker die ik voorheen in de PSTN aansluiting stak zit nu nergens in.

Ik heb direct geprobeerd in te loggen op het modem via het ip-adres maar blijkbaar heb ik een aantal keren het verkeerder pw ingevuld waardoor hij nu een half uurtje gelockt is. Ik heb al even gekeken op internet en daar staat dat het pw kpn zou kunnen zijn. Dat ga ik zo nog even proberen zodat ik direct aan de slag kan om een gastnetwerk te maken (waar het mij allemaal om te doen is). Voor nu alvast enorm bedankt voor het snelle schakelen!
Inloggen op het modem is gelukt. PW blijkt achter op het modem te staan en is niet default 'kpn'.
Reputatie 7
Badge +18
Dat klopt inderdaad, fijn dat alles nu gelukt is. Je vaste telefoon sluit je aan op het groene poortje. Alles is nu dus gelukt? 🙂
Reputatie 7
Alle andere stekkers heb ik aangesloten en ook de telefoon werkt verder prima... de stekker die ik voorheen in de PSTN aansluiting stak zit nu nergens in.Vroeger moest je de telefoonlijn - zodra die werd omgezet naar ADSL - via een splitter aansluiten op de Experiabox. Dat is nu niet meer zo. Als je nog een splitter tussen het ISRA-punt en de Experia Box hebt zitten, kun je die er nu het beste tussenuit halen. Gebruik de ronde grijze kabel voor koppeling van de Experia Box aan het ISRA-punt.

Reageer