Beantwoord

Gat voor netwerkkabel

  • 31 August 2019
  • 15 reacties
  • 4169 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Hoi, hoe breed moet het gat in de muur voor een netwerkkabel zijn? (Stekkers zitten er aan)
icon

Beste antwoord door Lukas_ 1 September 2019, 12:56

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

20 mm

Reputatie 7
Badge +21
Steker er af knippen en een nieuwe er op klemmen.
Krijg je een kleiner gat van (+/- 6mm) en staat dus veel netter.
Is alleen wat meer werk.
Wat ook kan.
Kabeltje doorknippen op enige afstand van het plugje en dan na het doorvoeren de draden aanstrippen en per kleur in elkaar draaien en met plakband "afwerken".
Niet mooi maar het werkt perfect.
Reputatie 7
Of gebruik een Cat6 koppelstuk om de doorgeknipte kabel weer te koppelen nadat je deze door de muur hebt gestoken via dat kleine 6mm gaatje.
Reputatie 7
Badge +24
Wat ook kan.
Kabeltje doorknippen op enige afstand van het plugje en dan na het doorvoeren de draden aanstrippen en per kleur in elkaar draaien en met plakband "afwerken".
Niet mooi maar het werkt perfect.

Ik gruwel hier van...
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben een fan van grote gaten. Als je later weer wat aant hobbyen bent, en je wilt wat veranderen, dan kun je gewoon de kabel terug trekken en er weer een andere door steken. Maar niet op het zicht natuurlijk. En fabriekskabels knip ik liever geen stekkertje van af.
Reputatie 7
Badge +21
per kleur in elkaar draaien en met plakband "afwerken"
UTP (twisted pair) heeft volgens mij een andere betekenis (en doel): Wikipedia

Ik gruwel hier van...
Ik gruwel met je mee 😱
Reputatie 7
Zelf heb ik (onder andere) een shielded Cat6 UTP kabel naar de ketelruimte op de 2e verdieping liggen en deze daar afgemonteerd in een compacte shielded cat6 opbouw wandcontactdoos.
Je moet dan overigens wel stugge netwerkkabels gebruiken omdat soepele netwerkkabels niet geschikt zijn voor LSA montage.
Reputatie 7
Badge +21
Of gebruik een Cat6 koppelstuk om de doorgeknipte kabel weer te koppelen nadat je deze door de muur hebt gestoken via dat kleine 6mm gaatje.

Wist niet dat die dingen er waren, weer wat geleerd.
Wat zal ik een geleerde worden, straks nog meer dan Steven Hawkins denk ik 😋
Reputatie 6
Badge +8
Misschien leer je dan zelfs zijn naam goed te schrijven. 😉😜😂
Reputatie 7
Wist niet dat die dingen er waren, weer wat geleerd.
Ik ook niet maar Google is mijn "beste" vriend. 🤔
Reputatie 7
Badge +24
Wel een duur dingetje. 2 utp stekkertjes en een keystone zijn goedkoper denk ik...

Bovendien een betere optie bij soepele kabels.
Reputatie 7
Wel een duur dingetje. 2 utp stekkertjes en een keystone zijn goedkoper denk ik...
Dat gaat hem niet worden bij een doorgeknipte netwerkkabel, dan moeten immers eerst weer UTP pluggen "aangeknepen" worden. 😉
Reputatie 7
Badge +24

Wel een duur dingetje. 2 utp stekkertjes en een keystone zijn goedkoper denk ik...Dat gaat hem niet worden bij een doorgeknipte netwerkkabel, dan moeten immers eerst weer UTP pluggen "aangeknepen" worden. 😉

Ja klopt, zeg ik toch ook, "2 utp stekkertjes"?
Reputatie 4
Badge +4
Heb toch maar een nieuwe stekker er op gezet aan de andere kant van de muur met een kleiner gat maar wat een .. werk is dat met die dingen op goeie volgorde houden 😅

Reageer