Vraag

Gebruik Cisco VOIP ATA icm met EB V10A en Experia WiFi

  • 14 May 2019
  • 15 reacties
  • 766 keer bekeken

Hoi!

Ik zit met het volgende probleem: ik gebruik momenteel een VOIP ATA-adapter van Cisco (de SPA112). Ik bel niet via de de Experiabox omdat deze niet in mijn huiskamer staat en het erg lastig is hier een RJ11 UTP-kabel naar toe te trekken (ik zit in een huurwoning). Een RJ45 UTP-kabel ligt hier wel heen, daar zit mijn Experia WiFi op. De ATA-adapter is alsvolgt aangesloten: ATA-adapter --> (unmanaged switch) --> Experia WiFi --> Experiabox V10A.
Ik stuit tegen het probleem dat ik geen inkomende gesprekken kan ontvangen. Waarschijnlijk heeft dit ermee te maken dat ik niet de juiste poort heb opengezet (5060 is dat geloof ik). Hoe doe ik dat?
Belangrijk om op te merken: uitgaande gesprekken gaan prima.
Iemand tips en tricks?
Alvast bedankt!

Groeten, Ben
Admin: topic naar juiste board verplaatst

15 reacties

Reputatie 7
Het is niet mogelijk om een VOIP ATA te gebruiken voor vaste telefonie van KPN zelf.
Ik neem dus aan dat je jouw telefoon ie bij een andere VoIP leverancier hebt ondergebracht.
Welke VoIP provider is dat?

Overigens hoeven er voor VoIP geen poorten geforward te worden.
Excuus, dat had ik nog even moeten vermelden! Ik maak gebruik van een VOIP-nummer van CheapConnect.
Reputatie 7
Excuus, dat had ik nog even moeten vermelden! Ik maak gebruik van een VOIP-nummer van CheapConnect.
Ook ik heb telefonie bij CheapConnect voor een zakelijk toestel en dat werkte prima via een V10 (zonder A) en werkt nog altijd prima achter mijn EdgeRouter.
Ik gebruik poort 5070 omdat ik privé vaste telefonie van KPN heb en deze op poort 5060 staat.
Ah, fijn dat je er bekend mee bent. Het gaat mij er vooral even om dat ik niet helemaal goed weet waar ik die poort open moet zetten; moet dit in de V10A of in de Experia WiFi, en waar vind ik dit in de instellingen?
Reputatie 7
Nee, je hoeft geen poorten te forwarden.
Dus het kan niet aan de Experiabox liggen dat ik geen inkomende gesprekken binnenkrijg?
Reputatie 7
Stel op de VoIP ATA eens in dat niet poort 5060 gebruikt moet worden maar bijvoorbeeld 5070 of 5072.
Onderstaand de instellingen die ik gebruik op mijn Gigaset N300A IP.

Ik heb de poort veranderd, maar helaas zonder resultaat.
De ATA is extern benaderbaar, is het misschien handig dat ik je in een privébericht even de gegevens stuur, zodat je mee kunt kijken?
Reputatie 7
Gaat de telefoon wel over als je gebeld wordt?
Kan je hier eens een screenshot plaatsen van de instellingen van de VoIP ATA?
Als je de login gegevens maar wel even wegpoetst.
Nee, hij gaat direct over op de voicemail, zonder dat de telefoon overgaat. Zal zo even een screenshot posten.
Dit zijn de gegevens van het CheapConnect-account:






En dit zijn de algemene SIP-instellingen:




Ik hoop dat je kunt achterhalen wat er fout gaat!
Reputatie 7
Ik zie dat je UDP poort 5075 gebruikt maar naast UDP poort 5060 zijn alleen de UDP poorten 5066, 5068, 5070, 5072, 5074, 5076, 5078 en 5080 beschikbaar.
Kan je eens één van die poorten gebruiken.
Aangepast naar poort 5068, helaas biedt dit geen soelaas. Ook poort 5074 en 5080 werken niet.
Reputatie 7
Onderstaand de configuratie van dezelfde CheapConnect aansluiting op een Linksys PAP2T, de voorloper van de Linksys SPA112.



Zoek de verschillen. 😎
Ik heb waar de instellingen verschilden van jouw instellingen deze aangepast, maar helaas wederom zonder resultaat 😞

Reageer