Sticky

Gebruik een eigen router achter de Experia Box

  • 13 December 2013
  • 2066 reacties
  • 761405 keer bekeken


Toon eerste bericht

2066 reacties

Reputatie 7
Je hoeft niets met vlans te doen.
Badge
Ik kom hier niet uit. Ik kocht een Netgear N600 voor achter de experiabox V10 om te streamen naar mijn Denon geluidsinstallatie. Dat funtineerde niet goed met alleen een experiabox, een probleem dat volgens Denon vaak voorkomt met experiaboxen.

Maar ik blijf hangen omdat via de Netgear de andere computers in mijn netwerk niet meer kunnen worden herkend. Dus dit topic erbij gepakt, maar ik zie nergens in de Netgear een DHCP-instelling staan. Wellicht heet het anders, maar ik kom er helaas niet uit.
Reputatie 7
Die Denon kan prima achter de Experia Box, je zult niet de eerste zijn, er staan meerdere topics hier op het forum van mensen die hun Denon afstandsbediening ook willen gebruiken voor het aansturen van een KPN TV ontvanger.
Blijkbaar is het die mensen wel gelukt om zo'n Denon aan de praat te krijgen.
De uitspraak van Denon dat dat vaak voorkomt met Experia Boxen is nu typisch zo'n "eigen straatje schoonvegen" uitspraak, lekker makkelijk en die klant gelooft het toch wel, die is immers technisch niet onderlegd.

Maar goed, terug naar het aansluiten van die Netgear.
Je geeft aan dat via de Netgear andere computers niet worden herkend. Zijn die computers dan op de Netgear aangesloten of of de Experia Box?

Plaats hier ook eens screenshots van alle instellingen die je t.b.v. het aansluiten van de Netgear op de Experia Box en de Netgear zelf hebt gedaan.
Badge
Ik had alle computers aangesloten op de Netgear. Ik heb de Netgear weer losgekoppeld en de Experiabox terug moeten zetten op fabrieksinstellingen, want het hele netwerk was één chaos geworden: geen televisie en geen internet door foutieve IP-adressen. Inmiddels denk ik dat die reset te rigoureus was, ik denk dat je splitters ook aan en uit moet doen voor het verkrijgen van IP-adressen?

Ik denk, dat het beste is om met een schone lei te beginnen, dus ook voor de Netgear met fabrieksinstellingen?


Naschrift: de telefonische helpdesk heeft op afstand de fabriekinstellingen terug gezet, maar mijn SSID + wachtwoord zijn ongewijzigd. Dat klopt toch niet? Ik betwijfel dus of die actie wel is gedaan.
Reputatie 7
De SSID en het bijbehorende wachtwoord worden na een factory reset vanuit jouw centraal opgeslagen profiel op jouw Experia Box teruggeplaatst. Het klopt dus dat deze ongewijzigd zijn gebleven.
Badge
Duidelijk. Maar is er ergens een instructie voor wat betreft de instellingen? Als ik de Netgear alleen maar koppel krijg ik de melding dat er twee NAT-apparaten in het netwerk zitten. Wat dat ook moge zijn.
Reputatie 7
Double natting is geen enkel probleem, dat is inherent aan het achter elkaar plaatsen van twee natting devices zoals routers.
Ik blijf zeer geïnteresseerd in de screenshots van alle instellingen die je t.b.v. het aansluiten van de Netgear op de Experia Box en de Netgear zelf hebt gedaan.
Badge
Ik zal ze uiteraard maken, maar moet weer vanaf het begin installeren, omdat de Experiabox is teruggezet op fabrieksinstellingen. Overigens had ik gisteren zelf niets ingesteld, ik heb de installatiewizard van Netgear gebruikt.
Badge
Ik heb er goed aan gedaan om opnieuw te beginnen. Zoals het er nu naar uitziet heb ik de installatiewizard helemaal niet nodig. Wél gaan er nu twee netwerken door elkaar lopen waardoor de ene computer wél alle andere computers ziet en de andere weer niet.

Ik heb één draadloze laptop + drie bekabelde desktops. + een telefoon.

Op de telefoon zit een app om de sterkste wifi te vinden, maar nu de Experiabox en
de Netgear naast elkaar staan, raakt die telefoon natuurlijk wat gestrest. Beter om van één apparaat wifi uit te schakelen?

De laptop is verbonden met de experiabox en ziet geen andere computer.

De drie andere computers zien elkaar, dus de laptop zit waarschijnlijk op de experiabox en de desktops op de Netgear. Maar of ik nu op de Experiabox of op de Netgear inlog, de laptop ziet de andere computers nit.

De televisies doen het niet. Bij beide ontvangers de software verwijderd, maar er komt foutcode 301 met de melding dat er een kabel rechtstreeks op het modem moet worden aangesloten. Die kabels heb ik nu op de Netgear.
Als ik de televisies weer aansluit op de Experiabox, dan lukt dat weer. Maar dat is niet de oplossing voor de Denon. Door middels van een splitter maken televisie + Denon gebruik van dezelfde kabel.

Jij weet hier wel raad mee? Uiteraard kan ik nog screenshot maken.
Badge
Kan iemand mij verder op weg helpen?
Reputatie 7
De Netgear N600 kent geen bridge-mode (zie eerste bericht van dit topic) en dus is deze alleen in router-mode te bekijken.
Dat betekent dat apparaten aangesloten op de Netgear in een ander subnet zitten als apparaten aangesloten op de Experia Box.
Apparaten aangesloten op de Experia Box zullen geen verbinding kunnen maken met apparaten aangesloten op de Netgear. Andersom overigens wel.
Ook zal functionaliteit als Airplay niet over beide subnetten heen functioneren.
Hoe je die Netgear moet aansluiten staat beschreven in het eerste topic.
Als je vervolgens alle apparaten uitgezonderd de TV ontvangers aansluit op de Netgear dan kunnen alle apparaten elkaar zien en zal Airplay ook voor al die apparaten werken. (Zie optie Netwerk voor alle apparaten m.u.v. de KPN TV ontvangers in het openingsbericht.)

Dit betekent overigens wel dat je aparte netwerkkabels voor de TV ontvangers moet gebruiken. Als dat niet kan, dan is een alternatief om switches te gebruiken die vlans ondersteunen.
Badge
Extra netwerkkabels is geen optie. Wat is een zeer betaalbare Netgear router (of Linksys), die die bridgefuctie wél heeft?
Reputatie 7
Waarom wil je toch koste wat het kost een tweede router.
Die Denon moet gewoon op de Experia Box aangesloten kunnen worden en daarmee kunnen werken.
Nogmaals, die uitspraak van Denon dat dit vaak voorkomt bij Experia Boxen kenmerk ik als "het schoonvegen van het eigen straatje" om vooral van die "vervelende" klant af te zijn. Het is verre van de waarheid.

Persoonlijk zou ik toch echt eerst een onderzoek doen naar de reden waarom die Denon niet met jouw Experia Box lijkt te communiceren.
Kan je eens screenshots posten van meldingen die je krijgt.
Badge
Ik wil niet graag een tweede router, maar ik kom niet verder met Denon. Ik krijg geen foutmeldingen op de Denon, maar ik moet elke morgen op de Denon een netwerk restart doen om óf de stream op gang te krijgen óf geluid te kunnen horen. Na de restart is er wél communicatie met de Denon.
Reputatie 7
Maak op de Experia Box eens een DHCP binding aan voor de Denon zodat het IP adres niet zo maar wijzigt.
Verhelpt dit het probleem?
Zet UPnP eens aan op de Experia Box.
Verhelpt dit het probleem?
Badge
Dat ga ik zeker even proberen als ik thuis ben. Is een MAC-adres nodig of kan ik volstaan met het kiezen van het IP-adres op het moment, dat de Denon aan staat?
Reputatie 7
Dat ga ik zeker even proberen als ik thuis ben. Is een MAC-adres nodig of kan ik volstaan met het kiezen van het IP-adres op het moment, dat de Denon aan staat?Een DHCP binding is altijd een combinatie van MAC en IP adres, maar op de V10 staat de Denon in een lijst met apparaten waar je hem eenvoudig kunt selecteren.
Badge
Dan zit ik misschien op verkeerd spoor? Ik zie hier geen Denon?
Reputatie 7
Jouw Denon is de 00:05:cd:91:aa:57.
Badge
Had ik dat zelf ook kunnen herleiden? Want ik ben ook best benieuwd naar de andere apparaten.
Reputatie 7
Had ik dat zelf ook kunnen herleiden? Want ik ben ook best benieuwd naar de andere apparaten.https://macvendors.com
Badge
Goedemorgen.

Er lijkt niet veel veranderd. De Denon startte dit keer el de stream (maar dat gebeurde wel vaker), maar zonder geluid. Dat gaat wél allemaal gaat naar een network restart van de Denon. Er is wel gestart met het vaste IP-adres.

Wellicht een nuttige aanvulling: ik heb een aparte computer voor het afspelen van bestanden, daarop is de software van een mediaspeler geïnstalleerd (J. River Media Centre). die computer staat altijd aan, dus die hoeft m.i. geen vast IP-adres, maar wellicht moet er een andere instelling worden gewijzigd?
Reputatie 7
Wat is het type van jouw Denon?
Ik wil graag eens een manual van dat ding zien.
Ik heb Denon AVR-X1300W

Overigens erg fijn dat je probeert me verder te helpen. Ben nu 11 maanden hiermee bezig. ?


Ik zie dat mijn naam anders is als ik met Facebook inlog, maar ik ben het wel. 😉
Reputatie 7
Werkt het luisteren naar Internet radio wel altijd?

Reageer