Sticky

Gebruik een eigen router achter de Experia Box

  • 13 December 2013
  • 2066 reacties
  • 761684 keer bekeken


Toon eerste bericht

2066 reacties

Badge
Dat gaat ook niet altijd even vlot, maar wel wat beter. Ik moet dan regelmatig switchen tussen "online music" en "internetradio".
Reputatie 7
Staat UPnP aan op de V10?
Ja, die heb ik aangezet.
Reputatie 7
Staat de laatste firmware op de Denon?
Ik neem aan dat de Denon rechtstreeks op de V10 aangesloten is en dat er dus geen "draadloze" verbindingsset in het spel is of dat er een switch tussen zit?
Badge
De laatste firmware is geïnstalleerd. Het is niet draadloos, maar er zit wél een switch tussen.

Er loopt onder de vloer een kabel vanaf de Experiabox naar een switch, waar televisie, Denon, KPN-ontvanger en een mediaspeler op zijn aangesloten.
Reputatie 7
Wat is het merk en type van die switch?
Zou je bereid zijn die switch te vervangen door een Netgear GS105Ev2?
Badge
Het is een TP-Link SF1005D.

Als die Netgear kan wat de TP-Link niet kan en dat zou de oplossing betekenen, dan is dat prima natuurlijk.
Reputatie 7
Het is een TP-Link SF1005D.

Als die Netgear kan wat de TP-Link niet kan en dat zou de oplossing betekenen, dan is dat prima natuurlijk.
Ik zeg niet dat het de oplossing is, maar persoonlijk zou ik het wel proberen. Waarom?
Die TP link in een 100Mbps switch en de Netgear is een 1Gbps switch maar belangrijker, de Netgear ondersteunt IGMP snooping. Die IGMP snooping zorgt er voor dat televisie streams alleen naar de TV ontvanger doorgezet worden en niet naar de andere op die switch aangesloten apparatuur.
Nogmaals, ik weet niet of dit de oplossing zal blijken te zijn, maar aan de andere kant heb ik wel goede hoop en ... niet geschoten is altijd mis. 😉
Badge
Ik kan het zeker proberen, temeer daar ik verwacht dat de leverancier die wel voor me wil bestellen én even wil lenen. De leverancier baalt van dit verhaal en verleent alle medewerking, Denon is de dwarsligger in dit verhaal.

Wat betreft IGMP snooping: heeft de Denon ook last van die televisiekabels als de televisie + ontvanger op dat moment helemaal niet gebruikt worden? Want ik gebruik streamen van muziek van de Denon alleen overdag en de fout doet zich dus ook voor als er nog geen televisie aan is geweest.
Reputatie 7
Als de TV ontvanger "standby" staat, dan is er ook geen IGMP stream actief, maar wellicht is het kwaad al geschied.
En nogmaals ... niet geschoten is altijd mis. 🙂
Ik ga het proberen. Ik kom erop terug.

Dank je wel.
Ik heb de router morgen in huis.

Ik liet de Denon gisteravond aanstaan op de stand Televisie. Vanmorgen schakelde ik naar Online voor muziek en ik zag dezelfde problemen. Ik zou eigenlijk zeggen, dat er dan niets veranderd zou moeten zijn in de verbinding met de Experiabox en hij zou dan normaal moeten functioneren.

Heb je hier een verklaring voor?
Hallo wjb en anderen,
Gisteren heb ik van KPN een HUAWEI 4G modem ontvangen. Wij wonen in het buitengebied en hebben een enkele koperdraad als infrastructuur, daarover komt technisch niet meer dan 10Mbit/s binnen en meestal in de praktijk minder. Dat 4G modem haalt veel hogere snelheden.
Nu mijn vraag: mijn hele netwerk zit op de experiabox V9, inclusief een TV en (vaste) telefoonlijn. Bestaat er een installatie waarin ik de snelheid van het 4G modem kan toevoegen aan mijn bestaande netwerk? Bijvoorbeeld door de Experia in bridge te zetten en de HUAWEI daarachter te plaatsen en netwerk aan te laten maken. Tot nu is het lastig hier een antwoord op te vinden, weet iemand hoe dat werkt?
Reputatie 7
Helaas is dit niet mogelijk met de door KPN geleverden apparatuur.
Je doet er verstandig aan om alle computer apparatuur in het netwerk van de Huawei te plaatsen de Experia Box verzorgt dan alleen nog maar de televisie en telefonie.
Badge
Helaas, wjb, de Netgear splitter verhelpt het probleem niet. Het ziet ernaar uit dat óf de combinatie Experiabox/Denon inderdaad niet gelukkig is óf de Denon is defect. Heb jij idee over een volgende stap?
Badge
Ik kan mijn bericht van gisteren niet bewerken (?), dus dan maar een nieuw antwoord. Het lijkt er nu zelfs op, dat de Netgear splitter minder functioneert t.a.v. de Denon dan de TP-link.
Badge
Splitter geretourneerd, want dat was dus de oplossing niet. Nu stelt de leverancier van een eventuele router, dat zo'n router helemaal geen bridgefunctie hoeft te hebben voor dit doel. Die stelt, dat je op de router de DHCP-functie moet uitschakelen en de rest van het werk moet de Experiabox blijven doen. Ik weet niet hoe ik hier nu verder mee moet.
Reputatie 7
Je moet juist geen bridgemode gebruiken en alle apparatuur dan op de eigen router aansluiten. Zie het openingsbericht onder: Netwerk voor alle apparaten m.u.v. de TV ontvangers.
Maar nogmaals, dit is de verkeerde weg, die Denon moet gewoon op de Experia Box aangesloten kunnen worden.
Badge
Dat laatste zou waar moeten zijn, maar ik ben daar niet verder mee gekomen. De Denon functioneert nog steeds niet in combinatie met de Experiabox. Moet dan de conclusie zijn, dat de Denon defect is?

Wat betreft bridgemode: ik had de Netgear N600 en als ik die aansloot kreeg ik twee netwerken in huis. Toen was toch de conclusie dat dat was omdat de N600 geen bridgefunctie had? Ik blijf kennelijk hier steken:

De Netgear N600 kent geen bridge-mode (zie eerste bericht van dit topic) en dus is deze alleen in router-mode te bekijken.
Dat betekent dat apparaten aangesloten op de Netgear in een ander subnet zitten als apparaten aangesloten op de Experia Box.
Apparaten aangesloten op de Experia Box zullen geen verbinding kunnen maken met apparaten aangesloten op de Netgear. Andersom overigens wel.



Als ik het goed begrijp zou dus draadloos van de Experiabox moet worden uitgeschakeld, alle computers uitsluitend op de router en dan zou er nog maar één netwerk te zien zijn?
Badge
Ik heb nog een keer alles van het begin af aan opgebouwd. De computers zien elkaar nu wel in het netwerk, maar de televisies doen het niet, ook niet nadat ik de TP-Link splitter heb vervangen door Netgear splitter GS105E.

Ik zal wel ergens een denkfout maken, maar ik zit inmiddels aan de termijn waarbinnen KPN de boel retour wil, dus ik moet het helaas opgeven.
Reputatie 7
Als die TV ontvangers maar niet achter de eigen router hangen zullen ze werken.
Badge
Die hingen achter de eigen router, maar dus met de splitter, die voor een eigen verdeling van het televisiesignaal zou zorgen. Maar die deed dat niet, ik kreeg de melding dezelfde melding als met de TP-Link splitter. Daarna lukte de televisie ook niet meer op de Experiabox; dat ging pas nadat ik de DHCP-verbinding daaruit had gehaald en DMZ weer had uitgeschakeld.
Reputatie 7
Wat bedoel je nu met "splitter".
Er bestaan geen "splitters", wel switches. Als je de netwerkkabel(s) van de TV ontvanger naar de experia box volgt, dan mag je onderweg de TP-Link niet tegenkomen.
Badge
Ik bedoelde inderdaad de Netgear switch, maar zoals ik al eerder schreef moet die tp-Link er wel tussen want daar zitten televisie, de Denon en een mediaspeler op. De TP-link is er weer tussen gezet omdat de Netgear niet anders reageerde dan de TP-link. Ik zit volkomen op dood spoor. Óf de Denon is niet goed óf Denon heeft gelijk: geen goede samenwerking met de Experiabox mogelijk.
Reputatie 7
Sluit de TV ontvanger nu eens rechtstreeks aan op de Experia Box en de rest eventueel via die switch op de TP-Link.
Dat werkt dan toch.

Reageer