Sticky

Gebruik een eigen router achter de Experia Box

  • 13 December 2013
  • 2066 reacties
  • 761692 keer bekeken


Toon eerste bericht

2066 reacties

Badge
Die mogelijkheid heb ik niet, want er loopt één kabel onder de vloer naar de Experiabox. Zonder router ertussen doen de televisies het wel mét de switch, dus ik neem aan, dat dat zonder switch ook wel het geval zal zijn.
Reputatie 7
En waar staat de TP-Link, bij de Netgear switch of ook in de meterkast?
Badge
De Netgear is we tussenuit, want die most retour KPN. De TP-link staat niet bij het modem, deze staat bij TV/Denon.
Reputatie 7
Dus Experia Box -> Netgear
Netgear -> TV ontvanger
Netgear -> TP-Link
TP-Link -> TV
TP-Link -> Denon
Voila, it works.
Badge
Dat kan niet, want er ligt maar 1 kabel naar Denon/televisie. Vandaar de switch. In deze opzet zijn er 2 kabels nodig.
Reputatie 7
Dat kan niet, want er ligt maar 1 kabel naar Denon/televisie...Waar komt die kabel vandaan?
Badge
Die komt uit de Experiabox.
Reputatie 7
Precies, en waarschijnlijk is de TP-Link daar nu op aangesloten maar dat moet dus de Netgear gaan worden.
Dus Experia Box -> die kabel -> Netgear
Netgear -> TV ontvanger
Netgear -> TP-Link
TP-Link -> TV
TP-Link -> Denon

De Netgear komt dus niet in de meterkast bij de Experia Box maar in de kamer bij de TP-Link en TV ontvanger.
Badge
Maar dan laat je toch twee kabels lopen naar het eindpunt vanaf de Netgear? Eén naar de TV-ontvanger en één naar de TP-link. En er loopt maar één kabel heen.

Situatie:

Meterkast: Experiabox

Kabel onder de grond naar woonkamer.

Woonkamer: kabel komt binnen en gaat naar de TP-link.

Van daaruit naar TV-ontvanger + Denon.
Reputatie 7
Maar toen je de TV ontvanger en de Denon op de TP-Link had aangesloten (en de TV ontvanger dus niet werkte) liepen er toch ook twee aparte netwerkkabels van de TP-Link naar de TV ontvanger en de Denon.
Al die apparaten (Netgear, TP-Link, TV ontvanger, TV en Denon) bevinden zich toch in dezelfde ruimte. Wat is het probleem dan?
Ik kan het echt niet volgen, sluit het nu gewoon aan zoals in dat schema van mij en het werkt probleemloos.

Dus:

Meterkast: Experiabox

Kabel onder de grond naar woonkamer.

Woonkamer: kabel komt binnen en gaat naar de Netgear.

Van daaruit naar TV-ontvanger + TP-Link.

Vanuit de TP-Link naar de Denon en de televisie zelf.
Badge
Je raakt mij kwijt bij de Netgear. Die staat ook in de meterkast want van daaruit gaan ook nog twee kabels naar boven. Dus er gaat maar 1 kabel de woonkamer in, die via de switch naar tv + Denon gaat.

De Netgear is dus niet in dezelfde ruimte als de apparaten die die moet bedienen.
Reputatie 7
En als je dit via één kabel voor elkaar wilt krijgen dan zal je die Netgear switch in jouw woonkamer moeten hebben en niet in de meterkast.
Waarom lopen die kabels naar boven niet direct vanuit de Experia Box?
En wat voor een switch heb je dan in de woonkamer staan voor TV en Denon?
Badge
Die lopen vanuit de Experiabox, maar zie hoe ik dit topic startte. Denon zegt dat de Experiabox het probleem is en dat er een router tussen moet. Van mij hoeft het niet.

De switch is dus de TP-link.
Reputatie 7
Ik maak hier inderdaad een gedachte fout, ik dacht dat die TP-Link een router was en dat je die TP-Link switch vervangen had door een Netgear switch.
Lopen de netwerkkabels naar boven rechtstreeks vanuit Experia Box?
Heb je de Netgear GS105Ev2 switch nog?
Heb je die Netgear N600 router nog?
Is die Netgear N600 router überhaupt nog in gebruik?
Zijn er apparaten boven die ook met de Denon moeten kunnen praten?
Badge
Alles loopt rechtstreeks vanuit de Experiabox, maar in de woonkamer via de TP-link-switch.

De netgear router heb ik nog, de Netgear switch is terug naar KPN.

De Denon moet muziek streamen van een aparte computer boven. En dat lukt pas als ik op de Denon het netwerk restart.
Reputatie 7
Dan zou ik toch persoonlijk eerst eens een test doen door de Denon rechtstreeks met de Experia Box te verbinden, dus zonder de TP-Link switch er tussen.
Het probleem is dat je anders twee Netgear switches nodig hebt, één in de meterkast en één bij de TV ontvanger waarbij zelfs twee aparte vlans gebruikt worden om het netwerk van de Experia Box (voor de TV ontvanger) en het netwerk van de eigen router (alle andere apparatuur) te distribueren.

Persoonlijk zou ik dan toch eerst echt willen weten of die Denon echt niet met de Experia Box kan samenwerken. Wat mij betreft zou dat namelijk zonder enig probleem moeten kunnen.
Badge
Dat laatste ga ik even een paar dagen proberen, alhoewel dat alleen maar zal aantonen, dat de/een splitter ertussen wel of niet goed is voor de communicatie tussen Denon en Experiabox. Zoals de situatie nu is uiteraard.
Reputatie 7
Nee, ik hoop dat het gaat aantonen dat op die oude TP-Link switch na langere standby de arp entry verloren gaat waardoor de switch niet meer weet op welke poort de Denon aangesloten is en dus ook niet meer weet welke poort gebruikt moet worden om met de Denon te communiceren.
Badge
Het zou mij verbazen als dat eruit komt, want onlangs is de hele boel losgekoppeld geweest, diverse keren zelfs, en het probleem met de Denon bleef.
beste allen, sinds 2 weken in bezit van glasvezel van KPN met experiabox v10 wat tele2 Internet en ziggo kabel-tv heeft vervangen. Doordat ik verschillende Apparaten door het huis heb aangesloten (incl alarminstallatie e.d.) ben ik op zoek naar een Setup die met Name de Wifi Signalen door de woning verbeterd daar ik nu 2 devol wifi 1200 plugs heb en 1 Airport time capsule. Voor de volledigheid een kort overzicht

begane grond

meterkast: glasvezelaansluiting -> experiabox v10 -> 4 lan aansluitingen: 2 alaraminstallaties, 1 devoloplug, 1 UTP draad naar 1ste verdieping voor TV.

Tevens op begane grond devolo wifiplug 1200+ voor wifi aldaar. Deze plug zit NIET id meterkast Maar in een kamer apart

eerste verdieping:
KPN TV ontvanger via UTP draad direct vanaf experiabox
devoloplug naar time capsule (dit is ook wifi punt voor eerste verdieping)

tweede verdieping:
devoloplug wifi 1200+ voor wifi 2de verdieping

beide devolo's hebben zelfde SSID, wifi vd time capsule is apart

Kortom, vooralsnog is Internet en tv gescheiden vanaf experiabox

Mijn wens is:

goede wifi router op eerste verdieping voor hele huis (kan ik experiabox verplaatsten naar eerste verdieping ter vervanging wifi vd time capsule) is deze krachtig genoeg? of op zoek naar router / Access Point achter experiabox die met Name wifi verzorgd?

op afstand parental control voor Teenagers (afsluiten YouTube, minecraft, etc) Software matig beter of via router app ala linksys?

Alarminstallaties bij voorkeur met draad naar router en niet via devolo plugs ivm mogelijk latency wat Trigger zou kunnen geven bij verbroken of haperende verbinding

alvast bedankt voor jullie reacties en hulp

gr

guido
Reputatie 7
Hoe zwaar weegt dat parental control voor je en heb je een router gevonden die dat voldoende ondersteunt?
Parental control is wel belangrijk ja Zat zelf te kijken naar linksys ea7500 of TP link archet C9. Dit zijn beide echte routers waar ik Mss aan een AP al genoeg heb. Heb nog niet een AP gevonden die die functies heeft. Tips welkom
Badge
Dat laatste ga ik even een paar dagen proberen, alhoewel dat alleen maar zal aantonen, dat de/een splitter ertussen wel of niet goed is voor de communicatie tussen Denon en Experiabox. Zoals de situatie nu is uiteraard.

De eerste twee dagen ging het goed, maar het is nu helaas toch weer fout gegaan. Er is dus nu sprake van een rechtstreekse verbinding Denon/Experiabox.
Sinds vandaag overgeschakeld van onsbrabantnet naar KPN en dus nu in het bezit van een xperiabox V10.
Achter de xperiabox heb ik airport extreme voor het zakelijk netwerk incl. beveiligingscamera en wat andere apparaten die gebruikmaken van een 10.x.x.x range. Ik dacht dit met de airport extereme in DHCP en NAT modus te kunnen oplossen, maar dan valt de internetverbinding weg en krijg ik de meldingen "dubbel gebruik van NAT". en internetverbinding verbroken. Zet ik dan de airport extreme in bridgemodus dan doet het internet het weer, maar dan zou ik alle apparaten van een 192 IP-range nummer moeten voorzien via DHCP op de xperiabox. Dat laatste is o.a. voor de beveiligingscamera niet de bedoeling.
Hoe is dit op te lossen?

Noot: de airport extreme is met de wan-poort verbonden met de xperiabox. Buiten de tv en yamaha receiver zijn alle andere apparaten aangesloten op de airport extreme.
Reputatie 7
Dat zou ook geen enkel probleem mogen zijn.
De melding over double-nat kan je gewoon negeren en de Internet verbinding zou gewoon in stand moeten blijven.
Als je vanaf Internet jouw camera wilt kunnen benaderen dan zal je op de Experia Box jouw Airport Extreme wel als DMZ Host moeten instellen.

Reageer