Sticky

Gebruik een eigen router achter de Experia Box

• 13 december 2013
  • 1305 reacties
  • 556139 keer bekeken

Toon eerste bericht

1305 reacties

Hallo wjb, voor de variant "zakelijk" in het stappenplan, kan ik de volgende router gebruiken? Ik heb geen WiFi nodig, alleen een VPN om mijn Internet IP te krijgen als ik in het buitenland ben...

Ubiquiti UniFi Security Gateway

https://www.coolblue.nl/product/725136/ubiquiti-unifi-security-gateway.html#product-specifications
Reputatie 7
Wil je dan vanuit het buitenland met jouw thuis IP adres op Internet of wil je jouw thuisnetwerk vanuit het buitenland via een VPN kunnen benaderen?
Wil je dan vanuit het buitenland met jouw thuis IP adres op Internet of wil je jouw thuisnetwerk vanuit het buitenland via een VPN kunnen benaderen?

Het eerste, dus van het buitenland met mijn thuis IP adres op Internet.

De router die je voorgeslagen had in de sticky note "Cisco RV180W" is niet meer beschikbaar. Ik heb geen WiFi op deze router nodig, maar kan het altijd uitschakelen neem ik aan. Ik heb gewoon een normale router nodig, welke raad jij aan?
Reputatie 7
Wil je dan vanuit het buitenland met jouw thuis IP adres op Internet of wil je jouw thuisnetwerk vanuit het buitenland via een VPN kunnen benaderen?Het eerste, dus van het buitenland met mijn thuis IP adres op Internet.
Voor dat doeleinde heb ik een Synology NAS waar ik een OpenVPN server op draai.
Dat is beter dan een tweede router achter de Experia Box.
Badge
Ik heb deze stappen ook allemaal gevolgt en merk dat mijn internet snelheid op de lan maar tot 350 gaat en mijn internet abbo is 500/500 glasvezel.

WiFi gaat wel vaak naar de 400 maar is niet echt stabiel.

Kan iemand misschien mijn instellingen nakijken?

Heb een netgear x6 r8000 router die meer snelheid over die lan poorten zou moeten geven.

Reageer