Sticky

Gebruik een eigen router achter de Experia Box

  • 13 December 2013
  • 2066 reacties
  • 761355 keer bekeken


Toon eerste bericht

2066 reacties

Badge

UPnP op de Experia Box heeft sowieso geen zin ... tenminste ik neem aan dat jouw Denon heos op de Ubiquiti Amplifi HD is aangesloten alhoewel jouw vorige bericht anders doet vermoeden

Als UPnP of port-forwardings nodig zijn op jouw Ubiquiti Amplifi HD dan moet deze ook als DMZ Host op de V9 ingesteld zijn.

Mijn Denon systeem is inderdaad aangesloten op de Ubiquiti Amplifi HD.

Alles zit daar trouwens op dus even mijn setup aangeven. 

Experia box-> lan kabel naar ubiquiti amplifi hd-> alle aparaten met lan kabel. 

Experia box gebruik ik dus alleen voor de tv ontvangers. 

Oké duidelijk verhaal thanks. 

Ik heb upnp nu helemaal uitgezet en lijkt nu wel goed te gaan met mijn Denon systeem. Had denk ik even tijd nodig om over te schakelen. 

Reputatie 7

Persoonlijk zou ik een eigen router achter de Experia Box sowieso op de Experia Box als DMZ Host instellen. Stel dat je over een half jaar een webservertje achter jouw eigen router plaatst of de beelden van een beveiligingscamera vanaf Internet wilt kunnen bekijken.

Dan maak je dan dus alsnog een port-forwarding op jouw eigen router. Maar zou je er dan nog aan denken om jouw eigen router op de Experia Box als DMZ Host in te stellen? Ik denk het niet en daarom is mijn advies om dat nu direct te doen, dan heb je er later geen omkijken meer naar.

Badge

Persoonlijk zou ik een eigen router achter de Experia Box sowieso op de Experia Box als DMZ Host instellen. Stel dat je over een half jaar een webservertje achter jouw eigen router plaatst of de beelden van een beveiligingscamera vanaf Internet wilt kunnen bekijken.

Dan maak je dan dus alsnog een port-forwarding op jouw eigen router. Maar zou je er dan nog aan denken om jouw eigen router op de Experia Box als DMZ Host in te stellen? Ik denk het niet en daarom is mijn advies om dat nu direct te doen, dan heb je er later geen omkijken meer naar.

Daar heb je helemaal gelijk in. 

Ik ga er mee in de weer vanavond Thanks voor al je hulp. Als ik weer een keer een nieuwe v10 krijg van kpn dan kom ik terug op die ipv6 instellingen. 

Badge

Toch nog even een korte vraag, als ik die experia box heb in gesteld als DMZ Host moet ik dan nog iets instellen in mijn ubiquiti amplifi hd router? 

Reputatie 7

Nee, op de eigen router hoeft niets ingesteld te worden.

Heb je op de Experia Box ook een DHCP binding gemaakt voor jouw eigen router zodat het IP adres niet meer zal wijzigen?

Badge

Nee, op de eigen router hoeft niets ingesteld te worden.

Heb je op de Experia Box ook een DHCP binding gemaakt voor jouw eigen router zodat het IP adres niet meer zal wijzigen?

Dit is wat ik heb ingesteld. Moet volgens mij goed zijn. 

Dit geeft die ook aan op mijn eigen router

Dus als ik het goed begrijp hoef ik hier onder niks te wijzigen bij DHCP server?

 

Badge

Volgens mij heb ik die ipv6 aan de praat gekregen. 

Hoefde hem alleen aan te zetten en dan deed die het al volgens mijn speedtest zelf. 

 

Of denk ik nu te makkelijk?

Reputatie 7

Helemaal uitstekend.

Haal het plaatje met jouw publieke IP adres nog even uit het vorige bericht.

Je kunt een bericht tot één uur na plaatsen nog bewerken via de drie puntjes rechtsonder het bericht.

Badge

Helemaal uitstekend.

Haal het plaatje met jouw publieke IP adres nog even uit het vorige bericht.

Je kunt een bericht tot één uur na plaatsen nog bewerken via de drie puntjes rechtsonder het bericht.

Thanks even gedaan. 

Nu ik alles zo heb ingesteld heb ik alleen maar problemen met mijn internet. Hij is super traag max 50mbps en valt steeds weg. 

Heb ik iets verkeerds gedaan of werkt het gewoon niet goed met deze router? 

Reputatie 7

En wat als je op de Experia Box alleen het vinkje "Enable(IPv4)" even weghaalt voor de DMZ Host?

Is de snelheid dan wel weer goed?

Badge

En wat als je op de Experia Box alleen het vinkje "Enable(IPv4)" even weghaalt voor de DMZ Host?

Is de snelheid dan wel weer goed?

Ga ik straks is even kijken, maar zet ik zo die Dmz host niet uit? 

Reputatie 7

En wat als je op de Experia Box alleen het vinkje "Enable(IPv4)" even weghaalt voor de DMZ Host?

Is de snelheid dan wel weer goed?

Ga ik straks is even kijken, maar zet ik zo die Dmz host niet uit? 

Dat klopt, maar ik wil zien of het de DMZ Host is de door de Experia Box qua snelheid "geknepen" wordt. Dit hebben we eerder op een V8 ook al eens gezien.

Badge

Ah zo oké. 

Heb alles er uit gehaald net en alles werkt weer normaal. 

Zal vanmiddag nog even alleen die DHCP binding aanzetten en dan kijken wat die doet

Reputatie 7

Ik had gevraagd om alleen het vinkje bij "Enable(IPv4)" bij de DHZ Host weg te halen.

Als daarmee de snelheid weer "normaal" zou zijn, dan daarmee "bewezen" zijn dat de DMZ Host geknepen wordt.

Dus nogmaals de vraag om de DMZ Host weer te activeren, te meten of de snelheid weer laag geworden is en vervolgens alleen het vinkje weg te halen.

Badge

Ik had gevraagd om alleen het vinkje bij "Enable(IPv4)" bij de DHZ Host weg te halen.

Als daarmee de snelheid weer "normaal" zou zijn, dan daarmee "bewezen" zijn dat de DMZ Host geknepen wordt.

Dus nogmaals de vraag om de DMZ Host weer te activeren, te meten of de snelheid weer laag geworden is en vervolgens alleen het vinkje weg te halen.

Nee dat klopt inderdaad maar had gisteren alles al terug gezet omdat ik een film wou streamen naar de tv. Ga vanmiddag alles weer aanzetten en testen en dan laat ik je weten wat het resultaat is. 

Badge

Ik ben nu thuis en ga nu alles even testen. 

Moet ik mijn router opnieuw opstarten erna? 

Reputatie 7

Nee hoor, je hoeft jouw router niet opnieuw op te starten.

Badge

Nou heb alles weer ingesteld en die Dmz niet aangevinkt. Internet is weer lekker snel alleen niet super stabiel zie ik op de WiFi. 

Als ik die Dmz weer aanzet dan is het internet ook weer snel dus nu snap ik er niks meer van.

 

Jij een idee waarom die gisteren nog zo laag was steeds? 

Reputatie 7

Jij een idee waarom die gisteren nog zo laag was steeds? 

Geef het even de tijd, meet een paar keer en trek dan pas conclusies.

Badge

Jij een idee waarom die gisteren nog zo laag was steeds? 

Geef het even de tijd, meet een paar keer en trek dan pas conclusies.

Daar heb je helemaal gelijk in. 

Bekabeld doet die het gewoon super en dat vind ik het belangrijkste. 

 

Ipv6 werkt ook allemaal hier. 

 

Die Dmz host, waar heb ik die precies voor nodig? 

Badge

Ik heb de boosdoener denk ik al gevonden. 

Nieuwe router staat onder mijn oled tv en als ik die aan zet dan gaat mijn WiFi snelheid heel erg naar beneden naar 50mbps.

Moet mijn router dus verder van mij tv zetten ben ik bang. 

Reputatie 7

Die Dmz host, waar heb ik die precies voor nodig? 

Als je een keer een apparaat op jouw eigen router gaat aansluiten die je vanaf Internet wilt kunnen benaderen (denk aan bijvoorbeeld een beveligingscamera of een NAS) dan moet de Experia Box wel weten waar hij de communicatie naar moet doorverwijzen en zie daar, dat is de DMZ Host.

Hi wjb. Ik ben van plan een Asus ZenWiFi CT8 aan te schaffen in combinatie met het de arcadian V10A modum. Ik zou de Asus uiteraard eenvoudig in AP modus kunnen koppelen aan de arcadian V10A, maar dan vervallen allerlei voordelen zoals parental control en de gratis wifi beveiliging.  Hoe kan ik de CT8 set eventueel koppelen aan de arcadian V10A. Kan dat in bridge modus, waarmee de CT8 ook IP adressen uitgeeft? Hoor het graag!

Reputatie 7

In het openingsbericht van dit topic staat berschreven hoe je een eigen router achter de Experia Box kunt plaatsen. Dat geldt voor elke router en dus ook voor de Asus ZenWiFi CT8.

Hi wjb,

Bedankt voor je snelle reactie. Nav heb ik toch maar even een korte installatiehandleiding opgesteld waarbij ik graag gebruik zou willen maken van jou deskundigheid, ervaring, advies en mogelijk nog wat tips van jou kant:

Instellingen extern modem achter experia box V10A

Extern modem: Asus ZenWiFi CT8

Het doel is het opzetten van een wifi (mesh) netwerk met wired backhaull met behulp van het externe modem (CT8) waarbij het op de CT8 aanwezige beveiligingspakket van Trendmicro inclusief Parenthal control dienen te functioneren. Beide functies zijn alleen actief zodra het externe modem is ingesteld als DHCP server. Als referentie heb ik het aparte netwerk voor gameconsoles en spelcomputerschema geraadpleegd.

Configureren externe router (CT8)

  1. De router moet een WAN IP adres kunnen krijgen van de DHCP server van de Experia Box (bv 192.168.2.200)
    • Vraag: ik neem aan dat zodra je de CT8 aansluit op de Experia Box deze zal worden uitgegeven?
  2. Instellingen DNS server: 192.168.2.254 (adres experia box = DNS server 1))
  3. Activeren DHCP server van de externe router en zorg er voor dat deze IP adressen in een ander subnet dan die van de Experia Box liggen. Je kunt hier 192.168.x.x of 10.x.x.x subnetten gebruiken (bv 192.168.2.1 – 192.168.2.252)
  4. Activeren UPnP
    • Vraag: is dit verstandig zodra ik aan het wifi netwerk tevens beveiligingscamera’s en een inbraakalarm heb gekoppeld?
  5. Als jouw eigen router het Simple Network Management Protocol (SNMP) ondersteunt, zorg dan dat deze uit gezet wordt
  6. De benodigde port-forwardings voor apparaten aangesloten op de eigen router moeten hierbij op de eigen router aangemaakt worden

 

Configureren Experiabox:

  1. Bepaal het MAC adres van de WAN (Internet) poort van jouw eigen router
  2. Maak een "DHCP binding" (static DHCP) voor het gevonden MAC adres. (bv 192.168.2.250).
  3. Zet de DMZ functionaliteit aan en vul het gebruikte IP adres in bij de DMZ Host.
    • Betreft dit de DMZ functionaliteit van de Experia box?
    • Is dit verstandig zodra ik aan het wifi netwerk tevens beveiligingscamera’s en een inbraakalarm heb gekoppeld?
  4. Extern modem instellen in "router mode” of “bridge mode”.
    • De voor en nadelen van beide modi heb je duidelijk beschreven. Echter zodra je het externe modem instelt in “bridge mode” wat is dan de reden dat je het externe modem als DHCP server moet instellen?
    • Mijn vraag is ook of het beveiligingspakket van Trend Micro op de CT8 nog functioneert zodra je de router in de “bridge mode” in combinatie met DHCP server instelling “on” instelt?
  5. Externe router aansluiten met WAN poort (UTP) op LAN poort Experia box

Wellicht hebben andere leden hier dan ook nog iets aan :relaxed:

Alvast dank voor je reactie! :relaxed:

 

Reageer