Sticky

Gebruik een eigen router achter de Experia Box

  • 13 December 2013
  • 2066 reacties
  • 760404 keer bekeken


Toon eerste bericht

2066 reacties

Reputatie 7

Wat is het merk en type van die switch?

Wat is het merk en type van die switch?

TP-Link TL-SG1016PE - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

Reputatie 7

Is die eerder aangesloten geweest op de Experia Box?

Zo ja, is hij uit en weer aan gezet?

Is die eerder aangesloten geweest op de Experia Box?

Zo ja, is hij uit en weer aan gezet?

Ja, hij is eerder aangesloten geweest op de Experia Box.

Ik heb de switch aan en uit gezet en gereset, maar dat maakt helaas geen verschil

Reputatie 7

Zie je de switch in de DHCP cliënt list?

Installeer de app Fing eens op Android of iOS telefoon of tablet en scan het netwerk.

Zie je de switch er daar wel tussen staan?

Zie je de switch in de DHCP cliënt list?

Installeer de app Fing eens op Android of iOS telefoon of tablet en scan het netwerk.

Zie je de switch er daar wel tussen staan?

In eerste instantie niet.

Hierna heb ik de switch aangesloten op de Experia Box, gerest en vervolgens de IP Adress Settings aangepast naar:
 

Vervolgens de Switch aangesloten op de AX50 (en niet meer op de Experia Box). Ik kan de switch nog benaderen via het IP Adress, zie hem via Fing, maar niet in de client list van de AX50.

 

Groet, Bart

Reputatie 7

Het klopt dat je hem nu niet in de DHCP cliënt list ziet immers hij krijgt nu geen IP adres via DHCP. Als je een IP adres hard instelt op een apparaat zelf, zorg er dan voor dat deze buiten de DHCP range valt.

Het klopt dat je hem nu niet in de DHCP cliënt list ziet immers hij krijgt nu geen IP adres via DHCP.

Maar als ik DHCP vervolgens enable, ben ik hem weer helemaal kwijt...

Reputatie 7

Het klopt dat je hem nu niet in de DHCP cliënt list ziet immers hij krijgt nu geen IP adres via DHCP.

Maar als ik DHCP vervolgens enable, ben ik hem weer helemaal kwijt...

Heb je mijn wijziging in het vorige bericht gezien?

Staat de laatste firmware op.die switch?

Ik heb de laatste firmware net op de switch gezet en DHCP weer enabled.

Ik zie hem wel met Fing, maar niet als client op de AX50. Op de AX50 staat ook de laatste firmware

 

Reputatie 7

Dan zou ik hem gewoon zo laten staan.

Oké, ga ik nog even verder puzzelen.

Heel erg bedankt tot zo ver! En slaap lekker zo

Ik heb nog best een tijdje zitten 'stoeien’. Ik heb nu vanuit de Experia Box nu:

  1. Ethernetkabel naar de AX50 (Wan)
  2. Ethernetkabel naar de tv ontvanger

Op de Experia Box staat de WiFi uit. Toch zie ik soms ook een derde apparaat verschijnen als ik inlog op de Experia Box. Wat voor apparaat kan dit zijn? Hoe kan ik dit achterhalen?


De LAN-poorten van de AX50 zijn als volgt aangesloten:

  1. Switch
  2. Deco M5
  3. Deco M5
  4. Deco M5

Daarbij heb ik de WiFi op de AX50 uitgezet. De Switch herkent hij nu wel als in inlog op de AX50, alleen valt wel op dat hij af ten toe offline is.

Wat ook opvalt is dat ik bij een speedtest alleen op de laptop waarden ronde 50 download / 50 upload, wat gezien mij 50/50 abbo prima is. Echter, wanneer ik gelijktijdig een speedtest op de laptop en smartphone doe, zijn de waarden veel lager (tussen de 25 en 30), is dit gebruikelijk? Of zouden daar de haperingen die ik soms ervaar vandaan kunnen komen?

Reputatie 7

Wat ook opvalt is dat ik bij een speedtest alleen op de laptop waarden ronde 50 download / 50 upload, wat gezien mij 50/50 abbo prima is. Echter, wanneer ik gelijktijdig een speedtest op de laptop en smartphone doe, zijn de waarden veel lager (tussen de 25 en 30), is dit gebruikelijk?

Dat is gebruikelijk immers jouw totale bandbreedte is 50Mbps en alle aangesloten apparaten zullen die bandbreedte moeten delen. 

 

Op de Archer C6 heb ik onder IPTV Settings; IMGP Snooping en Proxy geactiveerd, versie V2. In de TL-WR1043N staat alles uit en IMGP Snooping aan of uit zetten blijkt geen verschil te maken, ook versie V2…………..

 

Hoe dan ook weer alvast dank en de beste wensen voor het nieuwe jaar.

 

Het is me niet duidelijk waar het plaatje vandaan komt?
Uit de Archer C6 of uit de nog daarachter aangesloten Access Points??

Voor Archer C6  (met eigen sub-net), alleen IGMP Snooping en IGMP Proxy aanvinken, verder niets!!
(Niet aanvullende IPTV services - dat heeft betrekkig op eronder volgende “bridge-mode” instellingen per LAN-poort, die niet van toepassing zijn bij “routed mode” IPTV).

Voor verder achterliggende Access Points (in het sub-net van de Archer C6) is alleen “ IGMP Snooping” voldoende.

Wat levert dat op?

Hallo wjb,

bovenstaande even gequoted aangezien je inmiddels een ander hebt bij gestaan. Ik laat het VLAN gebeuren varen hoor maar ik kom zo nu en dan nog een ander apparaat tegen in de experiabox. Zo goed als ik dit heb kunnen traceren is dit wederom de Archer C6, kijkend naar het MAC adres 60-32-B1-0E-8D-45. Deze client in de V10 heeft een IP adres van 0.0.0.0. Ik zie hem daar dus niet altijd maar vroeger of later toont hij zich.

 

Roept dat bij jou nog een idee op waar het fout zit of is het niet te voorkomen?

Dien ik de LAN setting te verwijderen?

192.168.2.254 is wel de LAN IP van de experiabox en gateway van de C6

Afbeelding van de LAN setting in de C6

 

Internet setting C6

 

 

Reputatie 7

Twee dingen:

Waarom gebruik je "Static IP" i.p.v. "Dynamic IP" en ligt het IP adres 192.168.2.100 dan buiten de DHCP range van de DHCP server van de Experia Box?

Op welke poort van de TP-LInk is de Experia Box aangesloten?

Twee dingen:

Waarom gebruik je "Static IP" i.p.v. "Dynamic IP" en ligt het IP adres 192.168.2.100 dan buiten de DHCP range van de DHCP server van de Experia Box?

Op welke poort van de TP-LInk is de Experia Box aangesloten?

De TP-Link Archer C6 is middels de WAN poort op de V10 aangesloten, 192.168.2.100 is binnen de DHCP van de V10.

Static gekozen daar dit ip adres aan de C6 is toegewezen en uit je handleiding 

"Maak een "DHCP binding" (static DHCP) voor het gevonden MAC adres.”

dus ik dacht deze ook hier bij de internet instellingen als Static bij de C6 in te vullen

Reputatie 7

... 192.168.2.100 is binnen de DHCP van de V10.

Static gekozen daar dit ip adres aan de C6 is toegewezen en uit je handleiding 

In de "handleiding" staat juist beschreven om een DHCP binding (static DHCP) te maken en dus niet om met een static IP te werken. Als je met een static IP wilt werken dan moet deze buiten de DHCP range van de Experia Box liggen.

 

Dat jouw TP-Link af en toe ook met IP adres 0.0.0.0 zichtbaar is op de Experia Box is vreemd en ik heb er ook geen verklaring voor.

Check die hebik verkeerd begrepen.

Kan je toelichten wat het verschil is? of waarom het in deze niet uitmaakt of toch eigenlijk wel? ik  beodle dat in de zin van dat het mij niet uitmaakt, 1 setup werkt, 2 nu de c6 gewijzigd naar dynamic en het resultaat is hetzelfde.

ik zie ook nog steeds het 0.0.0.0 en mac adres in de v10

 

Reputatie 7

Kan je toelichten wat het verschil is? of waarom het in deze niet uitmaakt of toch eigenlijk wel?

Bij "Dynamic IP" worden de andere gegevens automatisch ingevuld en daar kan je dan ook geen fouten maken. Eenvoud dient de mens.

 

ik zie ook nog steeds het 0.0.0.0 en mac adres in de v10

Als het werkt zou ik me hier geen zorgen over maken. Vreemd blijft het wel.

Gaan we dat niet doen,

 

LAN IP in de C6 is dus verder wel correct? zover ik het zie en goed begrijp de gateway van alle apparaten achter de  2 access points (access points met een ip buiten de dhcp van de c6)

 

Reputatie 7

LAN IP in de C6 is dus verder wel correct? 

Die is prima.

 

zover ik het zie en goed begrijp de gateway van alle apparaten achter de  2 access points (access points met een ip buiten de dhcp van de c6)

Ook de accesspoints kan je het beste hun IP adres automatisch laten ophalen en dan vallen ze dus binnen de DHCP range van de C6.

 

zover ik het zie en goed begrijp de gateway van alle apparaten achter de  2 access points (access points met een ip buiten de dhcp van de c6)

Ook de accesspoints kan je het beste hun IP adres automatisch laten ophalen en dan vallen ze dus binnen de DHCP range van de C6.

Top bedankt weer. Ga ik dat is een keer testen

Reputatie 4
Badge +3

Nou, dat was snel. Vandaag de Ubiqiuiti EdgeRouter X ontvangen. Als eerste, na controle dat er een erg verouderde firmware op staat, een firmware update uitgevoerd. En dat was het dan weer, binnen 5 min. een defecte Ubiqiuiti EdgeRouter X. Na de firmware update is de Ubiqiuiti EdgeRouter X niet meer te benaderen via 192.168.1.1 of DHCP. ETH1 komt zelfs niet meer op. Return to sender. :cry:

Niet helemaal on-topic, maar misschien hebben andere gebruikers vergelijkbare ervaringen?

Reputatie 7

Nou, dat was snel. Vandaag de Ubiqiuiti EdgeRouter X ontvangen. Als eerste, na controle dat er een erg verouderde firmware op staat, een firmware update uitgevoerd. En dat was het dan weer, binnen 5 min. een defecte Ubiqiuiti EdgeRouter X. Na de firmware update is de Ubiqiuiti EdgeRouter X niet meer te benaderen via 192.168.1.1 of DHCP. ETH1 komt zelfs niet meer op. Return to sender. :cry:

De EdgeRouter X heeft initieel geen actieve DHCP server en is via eth0 op 192.168.1.1 te benaderen.

 

Reageer