Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8555 reacties
  • 561142 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8555 reacties

en eth1 igmp proxy op disable staan?

 

Ik heb eth1 er niet meer tussen staan.

 

Reputatie 4
Badge +4

Ik gebruik de volgende settings, die moet bij jou dan op eth 2 staan

geen 192.168.4.0/24 maar het bovenstaande.

probeer dat eens

Ik gebruik de volgende settings, die moet bij jou dan op eth 2 staan

 

Ik heb eth2 nog als een ethernet poort staan voor IPTV. eth1 zit mn LAN nu op. Ik weet niet of het er mee te maken kan hebben maar ik heb ook een aantal devices uit mn LAN switch gehaald. Ik heb tot nu nog geven geen problemen ik kan dat nog proberen als ik weer een probleem heb

Reputatie 4
Badge +4

Ik gebruik de volgende settings, die moet bij jou dan op eth 2 staan

 

Ik heb eth2 nog als een ethernet poort staan voor IPTV. eth1 zit mn LAN nu op. Ik weet niet of het er mee te maken kan hebben maar ik heb ook een aantal devices uit mn LAN switch gehaald.

Ja of eth1 waar je STB op zit

 

Ik gebruik de volgende settings, die moet bij jou dan op eth 2 staan

 

Ik heb eth2 nog als een ethernet poort staan voor IPTV. eth1 zit mn LAN nu op. Ik weet niet of het er mee te maken kan hebben maar ik heb ook een aantal devices uit mn LAN switch gehaald.

Ja of eth1 waar je STB op zit

Ik kan dat nog testen als ik weer problemen heb, gaat voor nu nog goed.

Reputatie 7

Het alt-subnet voor eth2 kan gewoon op 192.168.4.0/24 blijven staan immers dat is het enige subnet dat actief is op eth2.

Reputatie 4
Badge +4

@wjb ,

Draai nu op de VIP5202 de nieuwe firmware en dat lagging is niet meer opgetreden. Blijkbaar zat er toch in de eerdere release een bug.

@wjb ,

Draai nu op de VIP5202 de nieuwe firmware en dat lagging is niet meer opgetreden. Blijkbaar zat er toch in de eerdere release een bug.

Oké apart. Hij liep net weer even vast. Ik zal binnenkort al m’n devices eens resetten en dan begin ik helemaal opnieuw. Zou het anders voor nu ook even niet weten. 

Reputatie 4
Badge +4

@wjb ,

Draai nu op de VIP5202 de nieuwe firmware en dat lagging is niet meer opgetreden. Blijkbaar zat er toch in de eerdere release een bug.

Oké apart. Hij liep net weer even vast. Ik zal binnenkort al m’n devices eens resetten en dan begin ik helemaal opnieuw. Zou het anders voor nu ook even niet weten. 

Ff power van de STB af. Reboot edgerouter na reboot command restart ipmp-proxy dan STB aan en gaan

Reputatie 4
Badge +4

Misschien volledig overbodig, omdat de meeste hun weg wel weten te vinden met de edgerouter en dus ook van het bestaan van de Ubiquiti app bewust zijn, mogelijk een weetje voor net startende gebruikers. Ubiquiti heeft een app UNMS welke je kunt gebruiken zonder een UNMS account of linux installatie te hebben draaien, deze gebruik ik nu een 1.5 jaar.

 Hier kan je lokaal of via een VPN verbinding je status, DHCP, poorten, CPU en nieuwe SW releases in zien of zelfs updaten. Je logt lokaal in op dezelfde manier als op de Edgerouter en krijgt de status van je netwerk te zien. Ik zou persoonlijk niet via de app wijzigingen doorvoeren maar puur als dashboard gebruiken. 

hieronder een screenshot: 

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb mijn Experiabox ook vervangen door een ER-lite3. Werkt prima, alleen heb ik nu één poort over natuurlijk zoals de configuratie is in de startpost. Enige dat ik heb veranderd is eth1 als 192.168.2.1. Ik zou eth2 graag willen gebruiken voor mijn alarm. Volgens mij is het enige dat ik moet doen interface eth2 toevoegen met een IP-adres (192.168.2.254). En zorgen dat DNS ook op die interface aan staat. DHCP is niet nodig voor eth2, alarm heeft vast IP.
Zou dat voldoende zijn?

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb mijn Experiabox ook vervangen door een ER-lite3. Werkt prima, alleen heb ik nu één poort over natuurlijk zoals de configuratie is in de startpost. Enige dat ik heb veranderd is eth1 als 192.168.2.1. Ik zou eth2 graag willen gebruiken voor mijn alarm. Volgens mij is het enige dat ik moet doen interface eth2 toevoegen met een IP-adres (192.168.2.254). En zorgen dat DNS ook op die interface aan staat. DHCP is niet nodig voor eth2, alarm heeft vast IP.
Zou dat voldoende zijn?

Ik zou een ander ip addres kiezen. Bijv 192.168.3.1 niet hetzelfde netwerk kiezen al je al op eth1 hebt staan. Ben bang dat het anders problemen gaat geven.

Reputatie 7

Daar komt iets meer bij kijken want dan zal je een bridge (br0) tussen eth1 en eth2 moeten opzetten en alle instellingen die je op eth1 hebt staan moeten verhuizen naar br0.

Ook alle verwijzingen naar eth1 moeten dan omgezet worden naar br0.

Daarbij komt dat hardware offloading niet kan i.c.m. bridges en dat is killing voor de performance.

Zelf heb ik mijn Internet of Things netwerk op eth2 aangesloten met een eigen DHCP server.

Momenteel hangt daar alleen mijn Gigaset N300A IP in voor de vaste telefonie.

Vanuit het LAN op eth1 kan ik zonder probleem inloggen op de N300A IP voor het geval dat er iets aangepast moet worden in de configuratie.

Deze opzet lijkt me voor jouw alarminstallatie ook het beste.

Zelf heb ik overigens mijn alarminstallatie (Woonveilig) nog op aan eth1 hangen maar die zal wellicht ook een keer naar eth2 gaan verhuizen.

Reputatie 4
Badge +2

Daar komt iets meer bij kijken want dan zal je een bridge (br0) tussen eth1 en eth2 moeten opzetten en alle instellingen die je op eth1 hebt staan moeten verhuizen naar br0

…….

Zelf heb ik overigens mijn alarminstallatie (Woonveilig) nog op aan eth1 hangen maar die zal wellicht ook een keer naar eth2 gaan verhuizen.

Lees net ook op ui.com dat op de er-lite3 inderdaad niet wordt aanbevolen om poorten te bridgen. Dan houdt het even op. Ik kan mijn alarminstallatie zelf niet aanpassen :rolling_eyes: , dat kan alleen de installateur. Anders zou ik het IP-adres wel even aanpassen en eth2 hetzelfde als @wjb configureren. Dank jullie wel voor de snelle reactie!

Reputatie 7

Wil je echt zeggen dat op jouw alarminstallatie het IP adres hard is ingesteld en dat deze niet zijn IP adres via DHCP opvraagt?

Dat zou ik heel slecht vinden.

Kijk eens bij de leases van de DHCP server op de EdgeRouter of jouw alarminstallatie er tussen staat.

Reputatie 4
Badge +2

Wil je echt zeggen dat op jouw alarminstallatie het IP adres hard is ingesteld en dat deze niet zijn IP adres via DHCP opvraagt?

Ben ik al meerdere keren zo tegen gekomen bij kennissen en dan zetten ze er ook nog eens een pincode op die je niet weet. Dien je telkens die lui te laten komen als je iets wil wijzigen. Een soort van werkbehoud maar erg irritant.

Hierbij even een update. Ik heb vandaag de Edgerouter voorzien van schone installatie. Ik heb hierbij IPTV op eth1 gedaan en op eth2 via de handleiding van wjb een LAN netwerk van gemaakt. Ik heb op eth2 geen igmpproxy aangezet. Hij staat nu ongeveer 15 minuten aan en heb met TV kijken nog geen problemen. Ik heb mijn laptop nu even via de kabel op eth2 en dit werk ook prima! Haal mijn 100Mb dik voor downloaden. Ik zal zo mijn Unifi switch op eth2 aansluiten en dan wat devices rebooten ivm andere DHCP lease.

Hierbij even een update. Ik heb vandaag de Edgerouter voorzien van schone installatie. Ik heb hierbij IPTV op eth1 gedaan en op eth2 via de handleiding van wjb een LAN netwerk van gemaakt. Ik heb op eth2 geen igmpproxy aangezet. Hij staat nu ongeveer 15 minuten aan en heb met TV kijken nog geen problemen. Ik heb mijn laptop nu even via de kabel op eth2 en dit werk ook prima! Haal mijn 100Mb dik voor downloaden. Ik zal zo mijn Unifi switch op eth2 aansluiten en dan wat devices rebooten ivm andere DHCP lease.

Oké ik ben er helemaal klaar mee. Zelfs op eth1 zender niet beschikbaar. Ik snap er geen biet meer van. Zou het kunnen dat mijn unifi switch roet in het eten gooit via eth2??

Reputatie 4
Badge +4

Hierbij even een update. Ik heb vandaag de Edgerouter voorzien van schone installatie. Ik heb hierbij IPTV op eth1 gedaan en op eth2 via de handleiding van wjb een LAN netwerk van gemaakt. Ik heb op eth2 geen igmpproxy aangezet. Hij staat nu ongeveer 15 minuten aan en heb met TV kijken nog geen problemen. Ik heb mijn laptop nu even via de kabel op eth2 en dit werk ook prima! Haal mijn 100Mb dik voor downloaden. Ik zal zo mijn Unifi switch op eth2 aansluiten en dan wat devices rebooten ivm andere DHCP lease.

Oké ik ben er helemaal klaar mee. Zelfs op eth1 zender niet beschikbaar. Ik snap er geen biet meer van. Zou het kunnen dat mijn unifi switch roet in het eten gooit via eth2??

De unifi Switch denk ik niet ik gebruik er ook 4 en ervaar geen problemen. Mogelijk een instelling op de Switch niet goed staan?

heb je een gateway en netwerk aangemaakt op de Switch, die gebruik ik namelijk wel en daarmee bedoel ik geen dhcp server.

deel zo wel even een screenshot vanaf mijn pc

Hierbij even een update. Ik heb vandaag de Edgerouter voorzien van schone installatie. Ik heb hierbij IPTV op eth1 gedaan en op eth2 via de handleiding van wjb een LAN netwerk van gemaakt. Ik heb op eth2 geen igmpproxy aangezet. Hij staat nu ongeveer 15 minuten aan en heb met TV kijken nog geen problemen. Ik heb mijn laptop nu even via de kabel op eth2 en dit werk ook prima! Haal mijn 100Mb dik voor downloaden. Ik zal zo mijn Unifi switch op eth2 aansluiten en dan wat devices rebooten ivm andere DHCP lease.

Oké ik ben er helemaal klaar mee. Zelfs op eth1 zender niet beschikbaar. Ik snap er geen biet meer van. Zou het kunnen dat mijn unifi switch roet in het eten gooit via eth2??

De unifi Switch denk ik niet ik gebruik er ook 4 en ervaar geen problemen. Mogelijk een instelling op de Switch niet goed staan?

Ja zou kunnen maar wat. Dan moet ik die eens een factor reset geven en mogelijk ook de controller.

 

Maakt de firmware versie nog uit van de edgerouter?? Ik heb v1 er op staan de laatste.

Reputatie 4
Badge +4

Hierbij even een update. Ik heb vandaag de Edgerouter voorzien van schone installatie. Ik heb hierbij IPTV op eth1 gedaan en op eth2 via de handleiding van wjb een LAN netwerk van gemaakt. Ik heb op eth2 geen igmpproxy aangezet. Hij staat nu ongeveer 15 minuten aan en heb met TV kijken nog geen problemen. Ik heb mijn laptop nu even via de kabel op eth2 en dit werk ook prima! Haal mijn 100Mb dik voor downloaden. Ik zal zo mijn Unifi switch op eth2 aansluiten en dan wat devices rebooten ivm andere DHCP lease.

Oké ik ben er helemaal klaar mee. Zelfs op eth1 zender niet beschikbaar. Ik snap er geen biet meer van. Zou het kunnen dat mijn unifi switch roet in het eten gooit via eth2??

De unifi Switch denk ik niet ik gebruik er ook 4 en ervaar geen problemen. Mogelijk een instelling op de Switch niet goed staan?

Ja zou kunnen maar wat. Dan moet ik die eens een factor reset geven en mogelijk ook de controller.

 

Maakt de firmware versie nog uit van de edgerouter?? Ik heb v1 er op staan de laatste.

Ik gebruik 2.0.8 hotfix, die kan jij ook laden maar ik denk niet dat het daarin zit

Hierbij even een update. Ik heb vandaag de Edgerouter voorzien van schone installatie. Ik heb hierbij IPTV op eth1 gedaan en op eth2 via de handleiding van wjb een LAN netwerk van gemaakt. Ik heb op eth2 geen igmpproxy aangezet. Hij staat nu ongeveer 15 minuten aan en heb met TV kijken nog geen problemen. Ik heb mijn laptop nu even via de kabel op eth2 en dit werk ook prima! Haal mijn 100Mb dik voor downloaden. Ik zal zo mijn Unifi switch op eth2 aansluiten en dan wat devices rebooten ivm andere DHCP lease.

Oké ik ben er helemaal klaar mee. Zelfs op eth1 zender niet beschikbaar. Ik snap er geen biet meer van. Zou het kunnen dat mijn unifi switch roet in het eten gooit via eth2??

De unifi Switch denk ik niet ik gebruik er ook 4 en ervaar geen problemen. Mogelijk een instelling op de Switch niet goed staan?

Ja zou kunnen maar wat. Dan moet ik die eens een factor reset geven en mogelijk ook de controller.

 

Maakt de firmware versie nog uit van de edgerouter?? Ik heb v1 er op staan de laatste.

Ik gebruik 2.0.8 hotfix, die kan jij ook laden maar ik denk niet dat het daarin zit

Oké ja daarmee had ik ook problemen dus verwacht het dan niet. 

Reputatie 7

Oké ik ben er helemaal klaar mee. Zelfs op eth1 zender niet beschikbaar. Ik snap er geen biet meer van. Zou het kunnen dat mijn unifi switch roet in het eten gooit via eth2??

Dus zodra je jouw Unifi switch aansluit dan krijg je dit probleem en zolang die niet aangesloten is functioneert de televisie goed.

Klopt dat?

Reputatie 4
Badge +4

Kijk eens onder netwerk en LAN of je een vergelijkbaar overzicht hebt via je controller:

Uiteraard wel je settings gebruiken van de poort waarop je de Switch aansluit

Oké ik ben er helemaal klaar mee. Zelfs op eth1 zender niet beschikbaar. Ik snap er geen biet meer van. Zou het kunnen dat mijn unifi switch roet in het eten gooit via eth2??

Dus zodra je jouw Unifi switch aansluit dan krijg je dit probleem en zolang die niet aangesloten is functioneert de televisie goed.

Klopt dat?

Nou daar begint het mij wel op te lijken. Zeker weten doe ik het nog niet. Ik heb op m’n switch: synology nas, 2x ap pro, appletv, na300 ip telefoon, omvormer en een uplink poort.

Reageer