Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8531 reacties
  • 560286 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8531 reacties

Reputatie 7
Dit is overigens een melding die ik op de router zie wanneer ik de HW offloading aan wil zetten:



WARNING : IPsec offload on ER-X platform is causing problems to L2TP remote-access VPN.

You should *not* enable IPsec offload if you are using L2TP remote-access VPN.



Other VPN modes are not affected by this issue:

* Site-to-site IPsec VPN is working correctly with IPsec offload.

* PPTP VPN is working correctly with IPsec offload.



Only ER-X/ER-X-SFP/EP-R6 models are affected by this issue.



This issue is to be fixed in future release.


De IPSec hoeft ook niet aangezet worden, als hwnat offloading maar aan staat.
Reputatie 4
Badge +4
Avond wjb,



Ik ga je script morgenavond proberen en maak van mijn huidige config een backup. Oudjaarsavond krijg ik plotseling dezelfde problemen als Arthur. Zolang ik op hetzelfde net bleef op de tv was er niets aan de hand, kanaal up of down was een freeze. Wat me opviel is dat ik op alle switches een volle broadcast storm kreeg als ik van kanaal wisselde, het lijkt net of er door het switchen van de zenders iets aangesproken wordt wat vastgehouden wordt of niet gevonden kan worden. Ik kan dit goed zien op de GS110TP die voorzien is van broadcast storm detectie en volledig in de stress raakt.

Gezien ik gebruik maak van een andere setup is het een goed moment om je script te testen en ga dit morgenavond proberen.



Ik zie dat jij, Arthur en ik gebruik maken van de GS108Ev3, zou er daar mogelijk een setting niet helemaal goed staan of misschien de IGMP snooping niet helemaal lekker werkt. Ik kan dit morgen ook uittesten door de GS108Ev3 tijdelijk te vervangen door een tweede GS105Ev2, die nog in de kast ligt.



Wordt vervolgd.



Ed
Reputatie 1
Hallo,



Allereerst nog de beste

wensen voor 2019.

Ik heb na het lezen van deze

topic ook een Edgerouter lite V3 aangeschaft met als doel ook de Eb gedeeltelijk te vervangen. Ik

neem tv,telefonie en internet af bij Kpn.

Mijn setup is als volgt glas

komt binnen in de meterkast die is met een utp kabel naar mijn woonkamer, ik

heb de Eb in mijn tv kast staan bij alle andere apparatuur, Tv, Kpn

interactieve tv, Xbox, nas, versterker, Asus Rtn66u, Switch TL-SG1008D.

Ik heb boven in het trapgat

een rt-n53 tbv roming wifi en is middels een utp aangestoten, ook op de kamer

van mijn zoon staat nog een Ps4 ook die is aangesloten op utp. Dit alles komt

in de woonkamer uit en is aangesloten op de Switch/router.

Alleen het werkt nu wel naar

behoren allemaal, maar ik vindt het wel leuk om er mee te spelen ondanks dat ik

er de ballen verstand van heb een echte netwerk NOOB!!! dus daar zit je

uitdaging WJB om hem Noob proof te maken

Maar goed ik heb de EG

aangesloten op de pc, de firmware is geüpdatet ik heb de zipfile van de opening

pagina gedownload en ook nog op de Eg gekregen in: config/user-data, ik heb de

rechten weten te veranderen, tenminste ik heb alles

aangevinkt!(rechtermuisknop/eigenschappen en dan bij rechten alles aangevinkt) dit

is in Winscp gedaan.

Alleen bij het starten van

de configuratie kom ik er niet meer uit.

Alvast bedankt voor het

helpen en alle informatie.
Reputatie 1
Ik lees net na het opnieuw downloaden van de zip bestand dat de handleiding is aan gepast, hier moet ik wel mee veder komen.



mvg Stefan.
Reputatie 2
Waarschijnlijk ben ik een van de laatsten die ongeveer 3 weken geleden de scripts heb geladen met de oude methode.

Ik heb de laatste boot script van WJB (die van gisteravond) vergeleken met mijn huidig in gebruik zijnde script (die van 3 weken geleden). Mijn ER is nu al die tijd stortingsvrij.



Er zijn enkele verschillen die mij opvallen:

Ik mis nu rule 30 in mijn scrpit bij ipv6-name WANv6_IN. (Allow IPv6 icmp)

In regel 134 bij Interfaces ethernet0 eth0 staat bij mij mtu 1508 i.p.v. mtu 1512



IPv6 werkt prima, geen storing bij zappen kortom alles werkt goed.
Reputatie 1
Internet werkt nu via de Eg, en werkt erg snel!



Admin: speedtest afbeelding verwijderd op verzoek
Reputatie 7
Er zijn enkele verschillen die mij opvallen:

Ik mis nu rule 30 in mijn scrpit bij ipv6-name WANv6_IN. (Allow IPv6 icmp)

In regel 134 bij Interfaces ethernet0 eth0 staat bij mij mtu 1508 i.p.v. mtu 1512


Rule 30 is nodig voor een volledige werking van IPv6.

De mtu van eth0 hoort op 1512 te staan.
Reputatie 2
Bedankt WJB.

Ik ga het meteen invoeren/veranderen.
Reputatie 2
@stefan206

Fijn dat internet werkt. Alleen even je ip-address van je Print-Screen doorstrepen.
Heb het nu ook zo'n 20 min draaien. 2 iptv steams open HD en HDglas upload 80mb down 95mb. Een freeze gezien op de HD stream maar die was na een zap actie weg.

Heb goede hoop
Helaas! De tv ontvangers lopen toch weer vast (zender niet beschikbaar). Zappen lost het ook niet meer op.
Reputatie 7
Helaas! De tv ontvangers lopen toch weer vast (zender niet beschikbaar). Zappen lost het ook niet meer op.

Wat voor een apparatuur (merk en type) heb je dan allemaal op jouw netwerk aangesloten?

Ik ben dan met name geïnteresseerd in switches, routers, wifi accesspoints en NASsen.

De reden waarom ik het vraag is omdat ik zo ongeveer dezelfde configuratie gebruik en nu al maanden probleemloos gebruik maak van de EdgeRouter.



Kijk ook even op het tabblad "Routing".

Staat daar een route naar 213.75.112.0/21 op interface eth0.4 van het type kernel?
Reputatie 7
Zet ook de TV ontvanger even uit en weer aan.

Heeft dat een positieve uitwerking?
Reputatie 1
Als ik zo thuis ben ga ik weer even alleen een ontvanger aansluiten. Vraag me wel af waarom de ER zich anders zou gedragen dan de EB.
Reputatie 1

Net ER gereboot, glasvezel modem gereboot, tv ontvanger gereboot (meerdere keren) en verder niks aangesloten op de ER.

Ga de ER nog maar eens opnieuw van de configuratie voorzien.
Reputatie 7
Plaats eens een screenshot van de tabbladen Dashboard en Routing van jouw EdgeRouter.

Wel even jouw publieke IP adres uit beide screenshots even wegpoetsen.



Geef de EdgeRouter ook een paar minuutjes de tijd bij een reboot.
Reputatie 1
Heb nu eerst toch maar een hard reset van de ER gedaan en toen opnieuw de configuratie er opgezet met de scripts. Rebooten duurt wel lang vind ik. Vervolgens alleen een ontvanger aangesloten welke wel een reboot nodig had maar kreeg toen netjes een IP adres. En speelt. Heb de tv ontvanger test gedraaid en gaat allemaal goed. Laat het eerst weer een tijdje draaien om te kijken hoe het gaat. Daarna wil ik mijn sg108e er tussen zetten met nog 2 ontvangers en een pc. Dan kan ik ook het dashboard van de ER pas bekijken.
Zouden jullie ook eens willen testen of het on demand menu helemaal goed werkt? Ik heb nu nog de V8 draaien en de V10a terug gestuurd. Blijkt nu dat on demand de v10 of v10a nodig heeft om correct te functioneren. Wisten jullie dit? Het pluspakket wat wij hebben kunnen wij niet meer selecteren in het menu (Wel zichtbaar) omdat het on demand een update heeft gehad. Zenders van het pluspakket doen het nog wel.
Reputatie 1
Met mijn V8 werkt het pluspakket wel gewoon. En ook nu met de ER ipv de V8 werkt dat ook.



Maar na nu zo'n 30 min naar een zender te hebben gekeken met de ER ipv de V8 geeft zappen naar een andere zender geen beeld meer (zender niet beschikbaar) alleen de zender die op stond speelt nog.🙁



Ik heb alleen een ontvanger aangesloten op de ER.
Reputatie 1
Na een reboot van de tv ontvanger is het nog steeds alleen die ene zender die beeld geeft.
Na een reboot van de tv ontvanger is het nog steeds alleen die ene zender die beeld geeft.

Kanaal 656?
Reputatie 1
Stond op 664
Reputatie 7
Zouden jullie ook eens willen testen of het on demand menu helemaal goed werkt?

Het on-demand menu werkt uiteraard ook. 😉
Reputatie 7
Plaats eens een screenshot van de tabbladen Dashboard en Routing van jouw EdgeRouter.

Wel even jouw publieke IP adres uit beide screenshots even wegpoetsen.


@Arthur71?!
Reputatie 1
@wjb heb net alles weer ge-reboot, switch aangesloten zodat ik naar de het dashboard etc kan kijken. (ook doen de ontvangers het weer na een reboot).

Publieke IP adres is dat het pppoe0 adres?

Reageer