Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8546 reacties
  • 560500 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8546 reacties

Reputatie 7

Ik kan me niet voorstellen dat dit met de EdgeRouter zelf te maken zou hebben immers dan zou ik dit ook moeten ervaren en dat is dus niet zo.

Reputatie 5
Badge +5

Ik kan me niet voorstellen dat dit met de EdgeRouter zelf te maken zou hebben immers dan zou ik dit ook moeten ervaren en dat is dus niet zo.

Nee ik eigenlijk ook niet. Ik zal de heleboel inclusief switch eens opnieuw opstarten.

Reputatie 5
Badge +5

Achter mijn EdgeRouter 3 Lite heb ik de netgear GS724Tv4 switch en daarop handmatig met hulp IMGP Snoopy geconfigureerd.
Nu heb ik de switch van de laatste firmware voorzien en zie nu een Auto-Video configuration die aangezet kan worden. Is het raadzaam om deze aan te zetten?

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Nog een andere vraag.

Ik heb een Edge Router 3 Lite (en daarachter een switch) en lees de volgende mogelijkheden:
 

EdgeRouter 4

Met telefonie via Experia Box (zip 4 september 2021 16:45).

Zonder telefonie via Experia Box (zip 18 oktober 2021 15:17).

Als je één TV ontvanger gebruikt en deze rechtstreeks op de EdgeRouter aan kunt sluiten, gebruik dan de onderstaande scripts.

Zonder telefonie via Experia Box en eth1 voor TV ontvanger (zip 18 oktober 2021 15:17).

Nu heb ik twee tv kastjes. Als ik het script gebruikt voor één tv ontvanger rechtstreeks op de EdgeRouter kan ik dan 1 TV kastje rechtstreeks aansluiten om eth1 en de  andere via de switch laten lopen?
Dit met als doel om zo de storingen op het tv kastje dat rechtstreeks op de router dan aangesloten zit zoveel mogelijk te beperken.

Of kan ik achter eth1 dan een kleine switch (met IGMP snooping ondersteuninghangen en daarop de 2 tv kastjes aansluiten?

Bedankt voor de reactie weer!

Reputatie 2
Badge

Goedemiddag @slingshot , Ik heb hetzelfde script (Zonder telefonie via Experia Box en eth1 voor TV ontvanger (zip 18 oktober 2021 15:17)) gebruikt voor een Edgerouter 4 en 6.

De geselecteerde IPTV eth(X) poort is gekoppeld aan een switch. Aan deze switch zijn 2x Arris VIP5202 4K tv-ontvangers gekoppeld. Ik ervaar geen problemen en of storingen op beide televisies. De kwaliteit is verder naar verwachting.

De DHCP service van de Edgerouter zal de STB kasjes voorzien van ip-adressen. Alle functionaliteiten blijven ongewijzigd. Uiteraard dien je de vlan (4) op je switch correct in te stellen.

Reputatie 5
Badge +5

Goedemiddag @slingshot , Ik heb hetzelfde script (Zonder telefonie via Experia Box en eth1 voor TV ontvanger (zip 18 oktober 2021 15:17)) gebruikt voor een Edgerouter 4 en 6.

De geselecteerde IPTV eth(X) poort is gekoppeld aan een switch. Aan deze switch zijn 2x Arris VIP5202 4K tv-ontvangers gekoppeld. Ik ervaar geen problemen en of storingen op beide televisies. De kwaliteit is verder naar verwachting.

De DHCP service van de Edgerouter zal de STB kasjes voorzien van ip-adressen. Alle functionaliteiten blijven ongewijzigd. Uiteraard dien je de vlan (4) op je switch correct in te stellen.

Dank je voor de reactie. Ik wil dan waarschijnlijk de Netgear GS105E switch gebruiken die ik nog heb liggen.

Reputatie 2
Badge

De Netgear GS105E is daar geschikt voor. Het is een kwestie van VLAN tags en IGMP snooping configureren.

Reputatie 7

Aan de LAN zijde van de EdgeRouter worden standaard geen vlans gebruikt.

Het enige waar je voor moet zorgen is dat IGMP snooping aan staat op de switch.

Reputatie 5
Badge +5

De Netgear GS105E is daar geschikt voor. Het is een kwestie van VLAN tags en IGMP snooping configureren.

De GS105E is unmanaged toch. Dan kan ik niets instellen toch?

Reputatie 7

De Netgear GS105E is daar geschikt voor. Het is een kwestie van VLAN tags en IGMP snooping configureren.

De GS105E is unmanaged toch. Dan kan ik niets instellen toch?

De GS105E is wel te configureren. Standaard staat IGMP snooping aan.

Reputatie 5
Badge +5

De Netgear GS105E is daar geschikt voor. Het is een kwestie van VLAN tags en IGMP snooping configureren.

De GS105E is unmanaged toch. Dan kan ik niets instellen toch?

De GS105E is wel te configureren. Standaard staat IGMP snooping aan.

Ah too. Dank je wel 

Reputatie 5
Badge +5

De Netgear GS105E is daar geschikt voor. Het is een kwestie van VLAN tags en IGMP snooping configureren.

De GS105E is unmanaged toch. Dan kan ik niets instellen toch?

De GS105E is wel te configureren. Standaard staat IGMP snooping aan.

Ah too. Dank je wel 

Ik ben bang dat ik mijn Netgear switch uitgeleend heb en nooit meer terug heb gekregen... :)

Ik heb nog wel een zyxel gs-105b en zyxel gs-108b.

Weet iemand misschien of deze ook geschikt om te gebruiken? Ik kan niet vinden of deze IGMP Snoopy ondersteunen.

Reputatie 2
Badge

Hoi @slingshot , zelf heb ik geen ervaring met deze switches. Als ik op de website van Zyxel zoek, vindt ik het volgende PDF document.

Volgens mij ondersteunen ze beiden geen IGMP snooping.

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @slingshot , zelf heb ik geen ervaring met deze switches. Als ik op de website van Zyxel zoek, vindt ik het volgende PDF document.

Volgens mij ondersteunen ze beiden geen IGMP snooping.

 

 

Ah dit zocht ik inderdaad. Bedankt!

Helaas dan kan ik deze niet gebruiken.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb nog een Netgear gs105 v4 gevonden maar dat is dus zonder de e aanduiding in gs105e.

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb nog een Netgear gs105 v4 gevonden maar dat is dus zonder de e aanduiding in gs105e.

 

Ik zie in deze post van @wjb dat deze helaas niet bruikbaar is.

Reputatie 2
Badge

Misschien is het het overwegen waard om je (thuis)netwerklandschap anders in te delen.

Bijv. de EdgeRouter 3 (ER3) Lite fysiek op de netgear GS724Tv4 switch plaatsen. De ER3 en GS724Tv4 koppel je aan elkaar middels een korte UTP kabel (1x patchkabel).

Vervolgens 2x UTP kabels naar de betreffende kamers trekken (misschien liggen die er al). Als ik naar je eerder screenshot kijk zie ik dat de GS724Tv4 IGMP snooping ondersteund.

Je hoeft dan geen nieuwe switch aan te schaffen. Dit scheelt ook op de lange termijn in onderhoud :grin: .

Reputatie 5
Badge +5

Misschien is het het overwegen waard om je (thuis)netwerklandschap anders in te delen.

Bijv. de EdgeRouter 3 (ER3) Lite fysiek op de netgear GS724Tv4 switch plaatsen. De ER3 en GS724Tv4 koppel je aan elkaar middels een korte UTP kabel (1x patchkabel).

Vervolgens 2x UTP kabels naar de betreffende kamers trekken (misschien liggen die er al). Als ik naar je eerder screenshot kijk zie ik dat de GS724Tv4 IGMP snooping ondersteund.

Je hoeft dan geen nieuwe switch aan te schaffen. Dit scheelt ook op de lange termijn in onderhoud :grin: .

Zo heb ik het nu zitten maar  storingen te voorkomen wil de tv kastjes helemaal apart zetten. Ik heb 30 bekabelde netwerkaansluitingen in huis 😂

Reputatie 7

Zelf heb ik, zoals je uit het screenshot in het openingsbericht kunt opmaken, de TV ontvangers op een apart vlan geplaatst. Daarmee zijn ze ook volledig apart van het "gewone" netwerk.

Reputatie 2
Badge

Zelf heb ik, zoals je uit het screenshot in het openingsbericht kunt opmaken, de TV ontvangers op een apart vlan geplaatst. Daarmee zijn ze ook volledig apart van het "gewone" netwerk.

Dat is wat ik bedoel. Kan je hier iets mee @slingshot ?

Reputatie 5
Badge +5

@wjb en @JuPhJe dank voor de hulp. Ik heb IGMP Snoopy op de poorten geconfigureerd voor de tv kastjes. Maar een eigen vlan hiervoor goed inrichten op de switch lukt me helaas niet zonder hulp ben ik bang.

Reputatie 7

Zo heb ik het nu zitten maar  storingen te voorkomen wil de tv kastjes helemaal apart zetten. 

Heb je nu storingen dan en zo ja, hoe uiten die zich?

Reputatie 5
Badge +5

Zo heb ik het nu zitten maar  storingen te voorkomen wil de tv kastjes helemaal apart zetten. 

Heb je nu storingen dan en zo ja, hoe uiten die zich?

Ik heb af en toe dat het beeld hangt. 

Reputatie 7

Zo heb ik het nu zitten maar  storingen te voorkomen wil de tv kastjes helemaal apart zetten. 

Heb je nu storingen dan en zo ja, hoe uiten die zich?

Ik heb af en toe dat het beeld hangt. 

En dan een blauw scherm met de beruchte STB-NMC-400 melding?

Reputatie 5
Badge +5

Zo heb ik het nu zitten maar  storingen te voorkomen wil de tv kastjes helemaal apart zetten. 

Heb je nu storingen dan en zo ja, hoe uiten die zich?

Ik heb af en toe dat het beeld hangt. 

En dan een blauw scherm met de beruchte STB-NMC-400 melding?

Heel soms, meestal gaat het vanzelf weer verder.

Reageer