Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8546 reacties
  • 560511 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8546 reacties

Kan jij eens een screenshot plaatsen van de instellingen van jouw router-advert instellingen in de Config Tree.

Voorbeeld met eth2 als LAN

 

Hierbij een screenshot van de settings:

 

Reputatie 7

Dat ziet er goed uit.

Hoe lang houdt jouw iPhone wel het IPv6 adres van de DNS server?

Dat ziet er goed uit.

Hoe lang houdt jouw iPhone wel het IPv6 adres van de DNS server?

Poe dat is een lastige, dat weet ik zo niet.

Ik ga natuurlijk ook regelmatig even weg en van de Wifi af dus dan is er niks aan de hand. Wat ik kan doen is bijvoorbeeld kijken of ik nog een ipv6 adres heb voor ik ga slapen en als ik dan wakker word of deze nog aanwezig is, dan zit er sowieso een goede 8u tussen.
 

Reputatie 7

De reden waarom ik dat vraag is dat als dit binnen 10 minuten gebeurt je zou kunnen kijken of het verlagen de max-interval een oplossing zou bieden.

De reden waarom ik dat vraag is dat als dit binnen 10 minuten gebeurt je zou kunnen kijken of het verlagen de max-interval een oplossing zou bieden.

Ah zo! Nee zeker niet binnen 10 minuten eerder een x aantal uur.

Hey wjb,

 

Ik draaide een aantal maanden al via mijn Edgerouter X de iptv oplossing naar veel tevredenheid, echter hebben wij zojuist een stroomstoring gehad, en verliest de box na het zappen de verbinding met de zender. Zodra er gezapt wordt heb je maximaal 4-5 seconden beeld en daarna komt er een foutmelding. Al eerder meegemaakt? 

Reputatie 7

Ik draaide een aantal maanden al via mijn Edgerouter X de iptv oplossing naar veel tevredenheid, echter hebben wij zojuist een stroomstoring gehad, en verliest de box na het zappen de verbinding met de zender. Zodra er gezapt wordt heb je maximaal 4-5 seconden beeld en daarna komt er een foutmelding. Al eerder meegemaakt? 

Als je op de EdgeRouter in de commandline interface (CLI) het commando restart igmp-proxy geeft, werkt alles dan weer? Eventueel ook even de TV ontvanger(s) opnieuw opstarten.

Ik draaide een aantal maanden al via mijn Edgerouter X de iptv oplossing naar veel tevredenheid, echter hebben wij zojuist een stroomstoring gehad, en verliest de box na het zappen de verbinding met de zender. Zodra er gezapt wordt heb je maximaal 4-5 seconden beeld en daarna komt er een foutmelding. Al eerder meegemaakt? 

Als je op de EdgeRouter in de commandline interface (CLI) het commando restart igmp-proxy geeft, werkt alles dan weer? Eventueel ook even de TV ontvanger(s) opnieuw opstarten.

Haha wat een held ben jij! Dat heeft inderdaad geholpen! Thanks! 

De reden waarom ik dat vraag is dat als dit binnen 10 minuten gebeurt je zou kunnen kijken of het verlagen de max-interval een oplossing zou bieden.

Ik heb er helaas nog niet de vinger achter gekregen.
Eerst dacht ik dat het te maken had met switchen tussen mijn AP’s in huis en mijn Wifi instellingen, dus heb daar wat aangepast (energie instellingen) maar helaas nog geen effect.

Wel valt mij op dat als ik de radvd options met RDNSS weghaal uit de config tree en enkel de name-server setting er in laat staan, ik ook gewoon een ipv6 DNS krijg.
Mijn vraag dus, is deze radvd option echt nodig?

Heb ik voor een Orbi RBR 750 een switch nodig om de Experia Box weg te werken? Kan ik die niet direct aansluiten op mijn glasvezel box?

Hier staat, naar mijn begrip, vermeld dat dit nodig is, niet?
 

 

Heb ik voor een Orbi RBR 750 een switch nodig om de Experia Box weg te werken? Kan ik die niet direct aansluiten op mijn glasvezel box?

Hier staat, naar mijn begrip, vermeld dat dit nodig is, niet?
 

 



Ik heb het zojuist gevonden. De Orbi 750 ondersteund geen  VLAN support op LAN -> WAN configuratie. De switch is daarom benodigd.

wij proberen onze eigen router te gebruiken de tplink ax50 maar hebben geen idee hoe wij dit moeten instellen is er ergens een handleiding met wat ik moet doe om het werkend te krijgen

Reputatie 7

wij proberen onze eigen router te gebruiken de tplink ax50 maar hebben geen idee hoe wij dit moeten instellen is er ergens een handleiding met wat ik moet doe om het werkend te krijgen

Heb jij televisie van KPN?

Zoals je in het openingsbericht van dit topic kunt lezen is er iemand (@Francoix)  geweest die succesvol een TPLink AX10 aangesloten heeft maar zijn er legio anderen die het niet gelukt is.

Reputatie 4
Badge +2

Dit klopt. TP-Link heeft wel type namen, echter is dat geen indicatie of het wel/niet werkt.
Deze apparatuur heeft vervolgens ook nog eens hardware revisies die gedurende de tijd veranderen
Wanneer de gebruikte netwerk switch of processor een ander type is kan het al niet werkend te krijgen zijn.

Ook kan het zijn dat waar dit op een 1.0 wel werkt, het op een 1.2 versie niet werkt.
Dit is niet zo zonder meer te garanderen.  Om deze reden raad ik TP-Link af.

Ik krijg port forwarding niet voor elkaar op de edgerouter. Er komen wel packets binnen zoals je op de screenshots kan zien maar als ik portchecker gebruik bijvoorbeeld dan geeft hij aan dat de port dicht zit.

 

Volgens mij heb ik alles goed staan, doe ik toch iets verkeerd?

Reputatie 7

Dat je op een portchecker niet ziet dat die poort open staat is logisch want portcheckers kunnen alleen TCP poorten checken en niet UDP poorten.

Waarom wil je (waarschijnlijk UDP) poort 5060 forwarden, dat is normaliter nergens voor nodig.

 

Dat je op een portchecker niet ziet dat die poort open staat is logisch want portcheckers kunnen alleen TCP poorten checken en niet UDP poorten.

Waarom wil je (waarschijnlijk UDP) poort 5060 forwarden, dat is normaliter nergens voor nodig.

 

Ik krijg ook de foutmelding als ik deze poort forward en ik check hem op een portchecker.

 

Ik wil de client app van de telefooncentrale gebruiken op 4g, vandaar dat ik deze wil forwarden.

Reputatie 7

Ik krijg ook de foutmelding als ik deze poort forward en ik check hem op een portchecker.

 

Ik wil de client app van de telefooncentrale gebruiken op 4g, vandaar dat ik deze wil forwarden.

Draait er dan wel een service op de server 10.32.45.100 die naar TCP poort 8088 luistert?

Staat de firewall op die server inkomend open voor TCP poort 8088?

Is het subnet van switch0 10.32.45.0/24 of is dit een apart vlan?

Ik krijg ook de foutmelding als ik deze poort forward en ik check hem op een portchecker.

 

Ik wil de client app van de telefooncentrale gebruiken op 4g, vandaar dat ik deze wil forwarden.

Draait er dan wel een service op de server 10.32.45.100 die naar TCP poort 8088 luistert?

Staat de firewall op die server inkomend open voor TCP poort 8088?

Is het subnet van switch0 10.32.45.0/24 of is dit een apart vlan?

Er draait een service op de server en de firewall staat open

10.32.45.0 is een aparte vlan. Moet ik dan switch0.45 selecteren?

Reputatie 7

10.32.45.0 is een aparte vlan. Moet ik dan switch0.45 selecteren?

Dan zal je inderdaad switch0.45 op moeten nemen bij de LAN interfaces.

 

10.32.45.0 is een aparte vlan. Moet ik dan switch0.45 selecteren?

Dan zal je inderdaad switch0.45 op moeten nemen bij de LAN interfaces.

 

Helaas, nog steeds niet met onderstaande instellingen.

 

Reputatie 7

Die port-forwardings zien er prima uit alleen kan ik me niet voorstellen dat je zoveel poorten moet forwarden.

Eerder schreef ik al dat het forwarden van UDP poort 5060 normaliter niet nodig is en dat vermoeden heb ik ook voor UDP poort 10000 t/m 12000.

Waarom gebruik je "both" bij poort 8111?

Staat de firewall van de 10.32.45.100 inkomend echt open voor poort 8088?

Welke toepassing gebruik je dan op die server?

 

Reputatie 1

@coolhva ik doe een upgrade van 4.4.41.5193714 naar 4.4.57.5578372 op mijn USG Pro 4 via de controller.

Zijn de bestanden dhcp6.sh en setroutes.sh niet meer nodig? Oftewel is onderstaande okay?
In mijn controller staat de USG al een tijdje op Provisionen… lijkt mij te lang eigenlijk, dus vraag me af wat er mis kan zijn? De json file (in de controller) heb ik niet aangezeten, die zou dus nog ongewijzigd moeten zijn.

 

Reputatie 1

@coolhva ik doe een upgrade van 4.4.41.5193714 naar 4.4.57.5578372 op mijn USG Pro 4 via de controller.

Zijn de bestanden dhcp6.sh en setroutes.sh niet meer nodig? Oftewel is onderstaande okay?
In mijn controller staat de USG al een tijdje op Provisionen… lijkt mij te lang eigenlijk, dus vraag me af wat er mis kan zijn? De json file (in de controller) heb ik niet aangezeten, die zou dus nog ongewijzigd moeten zijn.

 

Okay, ben in de json gedoken die je via Github deelt, zie daarin geen verwijzing (meer) naar eerder genoemde bestanden. Dus die aangepast (ik heb een pro, dus verwijzing naar ETH2 en ETH0).
Na alles herstarten en provisioneren is alles weer operationeel, behalve (KPN) TV.

Wat nu te doen of checken heb ik geen idee?
Een roll-back naar 4.4.41.5193714 is niet ideaal, maar tot op heden voor mij de enige werkende versie.

Reputatie 7
Badge +9

En dit is de 8000ste posting in dit topic! 😀

Piet.

Reageer