Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8529 reacties
  • 557878 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8529 reacties

Reputatie 7
Kan jij, aangesloten op jouw thuisnetwerk, camera één bereiken op http://192.168.2.211:81 en kan je op http://192.168.2.212:82 jouw tweede camera bereiken?
Kan jij, aangesloten op jouw thuisnetwerk, camera één bereiken op http://192.168.2.211:81 en kan je op http://192.168.2.212:82 jouw tweede camera bereiken?



Ja dat klopt...
Reputatie 7
Dan moet je ze met die instellingen buiten de deur ook kunnen benaderen via het publieke IP adres met poort 81 en 82.



Edit: Ik neem aan dat je bij de port-forwardings het protocol weer op TCP gezet hebt.
Dan moet je ze met die instellingen buiten de deur ook kunnen benaderen via het publieke IP adres met poort 81 en 82.



Edit: Ik neem aan dat je bij de port-forwardings het protocol weer op TCP gezet hebt.




Ja dat was ook mijn verwachting maar de poorten blijven beide dicht staan.

Het protocol stond inderdaad weer direct op TCP.



Met het externe ip-adres en de betreffende poort kan ik de camera wel bereiken via mijn pc. Maar met een telefoon/tablet via 4G niet.
Reputatie 7
Met het externe ip-adres en de betreffende poort kan ik de camera wel bereiken via mijn pc. Maar met een telefoon/tablet via 4G niet.

Gebruik je dan een app?

Zo ja, welke?

Kan je in de browser op telefoon/tablet ook niet naar http:// (publiek IP adres) : 81 ?



Wat vertelt https://canyouseeme.org jou over poort 81 en 82?


Met het externe ip-adres en de betreffende poort kan ik de camera wel bereiken via mijn pc. Maar met een telefoon/tablet via 4G niet.Gebruik je dan een app?

Zo ja, welke?

Kan je in de browser op telefoon/tablet ook niet naar http:// (publiek IP adres) : 81 ?




Ik gebruik de app Foscam Pro.

Ik heb eerder ook al getest met de browser (chrome en safari) maar helaas zonder succes op 4G.
Reputatie 7
Ik gebruik de app Foscam Pro.

Ik heb eerder ook al getest met de browser (chrome en safari) maar helaas zonder succes op 4G.


En met dezelfde telefoon/tablet werkt het wel via wifi?

Welke APN staat ingesteld op die telefoon?
Reputatie 4
Badge +4
Ik gebruik ook 2 foscam IP cams voor buiten, deze kan ik echter gewoon zonder forwarding extern benaderen via de standaard app van foscam. De foscam NVR benader ik via VPN via mijn synology, dus hoef ik maar 1 forward op mijn ER aan te maken.

ik heb vorige week voor een kennis ook meerdere foscam camera’s aangesloten, hij kan, net als ik,

via de standaard app van foscam van buitenshuis verbinding maken met zijn cams, voor zijn 3109 NVR is wel portforward nodig.
Reputatie 7
Beetje off-topic, maar toch ...



Ik gebruik niet de nieuwe Foscam cloud app.





Ik hou niet van toepassingen waarbij een server "in the middle" staat en waarbij de camera een uitgaande verbinding heeft opgebouwd met die server waardoor de app via die server jouw camera kan benaderen. De beveiliging van de toegang tot jouw camera geef je daar feitelijk mee uit handen. Ik wil niet zeggen dat daar misbruik van gemaakt wordt, alleen dat je de deur daarvoor open zet.



Zelf gebruik ik de oude Foscam viewer app.





Ook die is door Foscam zelf uitgegeven en die app legt de verbinding rechtstreeks maar dan heb je overigens wel een port-forwarding nodig.

Als jullie overigens denken dat ik mijn Foscam camera op poort 9081 beschikbaar stel, dan hebben jullie het mis. Die 9081 is speciaal voor dat screenshot ingevuld, in werkelijkheid gebruik ik poort ... eh ... nee ik kan het niet zeggen.
Nog even wat antwoorden op eerder gestelde vragen...



@wjb

via canyouseeme.org krijg ik de melding: I could not see your service on xxx.xxx.xxx.xxx on port (81)

Reason: Connection timed out



Welke APN staat ingesteld op die telefoon? Internet (ook KPN) en dat is correct



@Multiedje

Ik heb Foscam camera's al jaren via port forwarding werkend, weliswaar met een andere router.
Moet ik nog iets aanpassen met de WAN_IN firewall policies?



Reputatie 7
Moet ik nog iets aanpassen met de WAN_IN firewall policies?





Nee hoor, dat ziet er prima uit.



Ik heb er nog een regeltje extra tussen staan voor de site-2-site IPsec VPN verbinding naar mijn kantoor.
Reputatie 7
Als jij, zoals je aangeeft, jouw camera 1 op http://192.168.2.211:81 kunt benaderen en TCP poort 81 forwardt naar 192.168.2.211 dan zou http://canyouseeme.org toch echt succesvol moeten zijn op poort 81.

Hoe is de standaard gateway op de camera ingesteld?
Als jij, zoals je aangeeft, jouw camera 1 op http://192.168.2.211:81 kunt benaderen en TCP poort 81 forwardt naar 192.168.2.211 dan zou http://canyouseeme.org toch echt succesvol moeten zijn op poort 81.

Hoe is de standaard gateway op de camera ingesteld?




Toen je vroeg naar de gateway op de foscam dacht ik al daar moet het zitten. Dat is de plek waar ik ook wijzigingen heb aangebracht na het plaatsen van de edgerouter 4.



Dus...de gateway stond nog in een verkeerde range🤔.

Nu werkt alles dus weer.



Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 4
Badge +4
Dan heb ik ook nog 1 uitdaging, zodra mijn zoon een spel via steam aan het downloaden is trekt die de hele lijn plat en dus ook de STBs. Als ik een 10gig download doe vanaf mijn pc heb ik geen probleem, alles blijft prima draaien.

Enige verschil is dat mijn zoon op aparte router zit(asus router) die via de WAN interface een ip krijgt van de ER. Hij zit via zijn LAN op een ander subnet 192.168.3.x en local lan van ER is 192.168.2.x.

Een idee wat het kan zijn? Buiten het feit dat de downloads wrs torrents zijn.



hoor graag.



Cheers Ed
Reputatie 2


Zet de STB's uit, reboot de EdgeRouter, controleer of de route t.b.v. IPTV een kernel route is en zet de STB's weer aan.

Is het probleem daarmee verholpen?
Scheduler en STB's uitgezet. ER opnieuw opgestart en er verschijnt keurig een kernel. STB opgestart en na ongeveer 20 minuten kijken en zappen loopt het toch weer vast.


Ik denk dat ik het gevonden heb.

M'n tv had een vast ip-adres uit een verkeerde ip-range en zit op de zelfde switch als de STB.

Had het altijd goed gedaan (ook media bekijken van m'n Nas e.d.) ondanks verkeerd adres.

Het werkt iig weer zonder igmp restart. in de scheduler.
Reputatie 7
Dan heb ik ook nog 1 uitdaging, zodra mijn zoon een spel via steam aan het downloaden is trekt die de hele lijn plat en dus ook de STBs.

Dat is een interessante uitdaging.

Steam gebruikt meerdere (15) parallelle verbindingen voor downloads. Dat heeft dus blijkbaar een behoorlijke impact.

Zou jij op de dashboard eens in de gaten willen houden hoeveel data over eth0 gaat als steam de lijn plat legt?

Hoeveel Mbps gaat er dan overheen?
Ik heb toch weer de tvroute.sh (script) van kriegsmann geïntroduceerd op mijn EdgeRouter lite... op het moment dat ik mijn STB's opnieuw opstartte (nadat ik de nieuwe firmware had geïnstalleerd op de EdgeRouter) kwamen ze niet meer op met de foutmelding 561 en 311 (nadat ik per ongeluk bij 1 STB had gekozen om de software opnieuw te laden)



Nadat ik de route weer toegevoegd had startte de STB met foutmelding 561 direct door en de STB die de foutmelding 311 had heb ik direct moeten aansluiten op de experiabox (wat dus heel wat kabels omleggen betekende voor mij helaas)


Dan heb ik ook nog 1 uitdaging, zodra mijn zoon een spel via steam aan het downloaden is trekt die de hele lijn plat en dus ook de STBs.Dat is een interessante uitdaging.

Steam gebruikt meerdere (15) parallelle verbindingen voor downloads. Dat heeft dus blijkbaar een behoorlijke impact.


Dat zou veel verklaren in mijn oude situatie. Tot vorig jaar had ik een 200mb glasabonnement bij XS4All icm met een Fritzbox. Als mijn zoon een download bij steam opstartte gaven mijn IPTV boxen problemen (haperen en stilstaand beeld).

Nu in het geval van de EdgeRouter heb ik dit probleem nog niet ervaren; wel heb ik van mijn zoon begrepen dat hij ook niet veel meer download via Steam. Wij kunnen dit nog wel testen als er interesse is.
Ik heb toch weer de tvroute.sh (script) van kriegsmann geïntroduceerd op mijn EdgeRouter lite... op het moment dat ik mijn STB's opnieuw opstartte (nadat ik de nieuwe firmware had geïnstalleerd op de EdgeRouter) kwamen ze niet meer op met de foutmelding 561 en 311 (nadat ik per ongeluk bij 1 STB had gekozen om de software opnieuw te laden)

Misschien een overbodige opmerking: had jij de EdgeRouter na de update alsnog een handmatige reboot gegeven? Ik had in 1e instantie ook het probleem met de TV-boxen. Na een handmatige reboot werkte alles weer naar behoren.


Ik heb toch weer de tvroute.sh (script) van kriegsmann geïntroduceerd op mijn EdgeRouter lite... op het moment dat ik mijn STB's opnieuw opstartte (nadat ik de nieuwe firmware had geïnstalleerd op de EdgeRouter) kwamen ze niet meer op met de foutmelding 561 en 311 (nadat ik per ongeluk bij 1 STB had gekozen om de software opnieuw te laden)Misschien een overbodige opmerking: had jij de EdgeRouter na de update alsnog een handmatige reboot gegeven? Ik had in 1e instantie ook het probleem met de TV-boxen. Na een handmatige reboot werkte alles weer naar behoren.




Ja dit had ik als eerste gedaan... ik had eindelijk de kernel route werkende en de STB's werkte erg goed, maar nu ik ze opnieuw moest opstarten begon de ellende (helaas)
Reputatie 7
Ik heb toch weer de tvroute.sh (script) van kriegsmann geïntroduceerd op mijn EdgeRouter lite... op het moment dat ik mijn STB's opnieuw opstartte (nadat ik de nieuwe firmware had geïnstalleerd op de EdgeRouter) kwamen ze niet meer op met de foutmelding 561 en 311 (nadat ik per ongeluk bij 1 STB had gekozen om de software opnieuw te laden)



Nadat ik de route weer toegevoegd had startte de STB met foutmelding 561 direct door en de STB die de foutmelding 311 had heb ik direct moeten aansluiten op de experiabox (wat dus heel wat kabels omleggen betekende voor mij helaas)


Altijd na het upgraden van de firmware of het opnieuw laden van de configuratie nog een keer rebooten. Dan heb je dat script niet nodig.

Je zou ook nooit de TV ontvanger op de Experia Box moeten hoeven aansluiten, ook niet bij foutcode 311.
@wjb Ik had zaterdag de EdgeRouter Lite 3 aangesloten met de configuratie en het werkt perfect.



Nu moet ik alleen even gaan kijken hoe ik een VPN server op ga zetten en later de VLAN. Heb nu een AP die geen VLAN kan gebruiken. Dit heeft geen haast, dus ik heb tijd genoeg om dit uit te zoeken.



Maar super bedankt!
Reputatie 4
Badge +4


Dan heb ik ook nog 1 uitdaging, zodra mijn zoon een spel via steam aan het downloaden is trekt die de hele lijn plat en dus ook de STBs.Dat is een interessante uitdaging.

Steam gebruikt meerdere (15) parallelle verbindingen voor downloads. Dat heeft dus blijkbaar een behoorlijke impact.

Zou jij op de dashboard eens in de gaten willen houden hoeveel data over eth0 gaat als steam de lijn plat legt?

Hoeveel Mbps gaat er dan overheen?






Ik ben er inmiddels achter wat er aan de hand is alleen een oplossing heb ik nog niet kunnen bedenken.

Het is niet de ER die plat gaat maar mijn GS108Ev3.

Hele netwerk zit op 192.168.2.x en aan 1 van de poorten van de GS108Ev3 hangt een asus router op een apart subnet 192.168.3.1 voor mijn zoon. De Asus krijgt ip van de dhcp van de ER op de WAN poort.

Zodra hij een download aanzet is de switch niet meer te bereiken en gaat mijn netwerk plat. Betreft torrents en de gemiddelde belasting is 130Mbps. Verder staat de switch standaard ingesteld met uitzondering van snooping.

Zou het iets kunnen zijn met de omzetting van 192.168.2.x. naar 192.168.3.x?

iemand enig idee?
Reputatie 7
Het heeft niets te maken met die 192.168.3.x.

Je zou eens een snelheidsbegrenzing kunnen zetten op de poort van de GS108Ev3 waar die Asus op aangesloten is.



Wat is overigens het type Asus dat gebruikt wordt?

Reageer