Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8542 reacties
  • 560435 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8542 reacties

Reputatie 7

Is er een IGMP proxy server of IGMP querier actief op dat accesspoint?

Als je naar een andere zender schakelt, hoe lang duurt het dan totdat je die melding weer krijgt?

Wat kan je op die Unifi instellen t.a.v. IGMP?

Hangt de Unifi rechtstreeks aan de ER-X of aan een switch met IGMP snooping.

Badge

Ik kan maar een paar instellingen vinden mbt IGMP en dat staat allemaal uit

 

Als ik naar een andere zender zap als die melding er is dan krijg ik vrijwel meteen beeld maar vrijwel direct ook weer de melding.

De Unifi hangt rechtstreeks aan de ER-X

Overigens heb ik net de ER-X een herstart gegeven vanuit de GUI en nu blijft de TV al weer een hele tijd goed...

Reputatie 7

Het heeft dan zeer zeker met IGMP snooping te maken.

Zet deze eens aan op de Unifi.

Is het probleem daarmee verholpen?

Ik heb begrepen dat de ER-X standaard geen IGMP snooping ondersteunt en dat betekent dat je er verstandig om alleen apparaten rechtstreeks op een LAN poort van de ER-X aan te sluiten die IGMP snooping ondersteunen.

Badge

Dan zou ik er nog een extra switch tussen moeten hangen want aangezien ik geen Unifi Security Gateway heb kan ik dit niet aanzetten. Thanks voor je antwoord ik ga het proberen

Reputatie 7

Ik heb het ook niet over een USG. Je moet op de Unifi IGMP snooping aan zetten.

Reputatie 4
Badge +4

Dan zou ik er nog een extra switch tussen moeten hangen want aangezien ik geen Unifi Security Gateway heb kan ik dit niet aanzetten. Thanks voor je antwoord ik ga het proberen


hoi Mark stam,

je moet via de unifi controller igmp snooping aanzetten. Als je geen controller hebt, kan je deze simpel op een Windows machine zetten, het is maar eenmalig. Zet daar, zoals in je screenshot, igmp snooping aan en als het goed is werkt het. ik heb ook geen unify gateway maar wel unifi switch als hoofdswitch achter de ER4

en… pas je netwerk via de controller aan op het juiste subnet, deze staat Vanaf fabriek niet op 192.168.2.x

De unifi controller software voor windows kan je vinden op de download site. Vergeet ook niet de switch/aps te adopten!
 

 

Badge

Hoi Multiedje,

Ik heb netjes een controller draaien alleen de optie IGMP snooping heeft alleen effect op Unifi switches of de security gateway en niet op accespoints van Unifi. Zoals de handleiding ook netjes zegt.

referring to the "Enable IGMP snooping" checkbox in Settings --> Networks, that's not a feature of the AP, but a consequence of the fact that the UniFi controller is also used to configure USG and USW, in addition to UAP.

 

Dit gaat dus helaas niet op, maar ik heb nog een Netgear GS105e liggen, als ik deze voor het AP plaats ben ik er ook.

Reputatie 4
Badge +4

Hoi Multiedje,

Ik heb netjes een controller draaien alleen de optie IGMP snooping heeft alleen effect op Unifi switches of de security gateway en niet op accespoints van Unifi. Zoals de handleiding ook netjes zegt.

referring to the "Enable IGMP snooping" checkbox in Settings --> Networks, that's not a feature of the AP, but a consequence of the fact that the UniFi controller is also used to configure USG and USW, in addition to UAP.

 

Dit gaat dus helaas niet op, maar ik heb nog een Netgear GS105e liggen, als ik deze voor het AP plaats ben ik er ook.


IGPM Snooping heb je ook alleen op je switch nodig, niet op de AP. Dus als je snooping op enable zet op je switch dan heeft dit zeker effect op de aangesloten AP's. Ik heb overigens ook nog geen AP gezien die zelf de optie snooping heeft. 

Ik begrijp dus uit het verhaal dat je geen Unifi switch hebt maar wel de unifi AP's op een non snooping switch hebt aangesloten. Dan is de beste optie inderdaad om te testen op de GS105E . Ook daar moet je via de web gui snooping op aanzetten, zoals wjb al heeft aangegeven.

 

Succes!

Reputatie 7

Ik heb overigens ook nog geen AP gezien die zelf de optie snooping heeft. 

De KPN WiFi "versterker" die bij ons op de 2e verdieping staat.

 

De EDIMAX CAP1200 waarvan wij er twee op de begane grond hebben staan en één op de 1e verdieping.

 

Heb jij op meerdere LAN poorten van de ER-X apparatuur aangesloten?

Zo ja, wat voor een apparatuur is dat?

Is het fenomeen verholpen als je die apparatuur loskoppelt?

Wat bedoel je precies met apparatuur? Er zitten uiteraard clients aan verbonden. Tussen de clients zitten een paar TP-Link TL-SG105/8 switches en een een tp-link ap200. Verder niets bijzonders.

Ik heb niet geprobeerd of het probleem zich ook voordoet als ik dit er niet aan heb hangen, maar ik zou het raar vinden dat dit het probleem zou veroorzaken, aangezien precies dezelfde opstelling van toepassing is op dit moment met de experiabox in plaats van de ERX, zonder problemen.

 

Mijn ervaring met de TP-Link switches is dat IGMP Snooping niet (goed) werkt, ook al hoort het volgens de specs wel te werken. Ik ben overgestapt naar Netgear (GS105E & GS108E) en heb nooit meer problemen gehad!

Vandaag de overstap gemaakt van de Asus RT-AC87U naar de EdgeRouter 4. Alles werkt naar behoren! Hartelijk dank. :grinning:

 

Nu stap voor stap de ER leren kennen, ik heb er het volste vertrouwen in dat dat wel gaat lukken.

Gebruik al bijna 1 jaar naar tevredenheid de configuratie script voor de EdgeRouter Lite 3 op mijn Edgerouter Lite 3. Nu gebruik ik zonder problemen beneden de HD TV kastje van KPN. maar ik heb ook de 4K variant in mijn bezit welke we op zolder gebruiken. Helaas blijft het beeld vaak een paar seconden stil staan op de 4K variant en moet ik vaak van zender switchen om te kunnen blijven kijken. Heb de 4K variant eerst beneden gebruikt maar dit ging ook niet goed. Weet iemand hoe dit komt en of dit op te lossen is? 

ik gebruik de Netgear GS105ev2 en de GS108Ev3 voor het verdelen van mijn netwerkverbindingen met IGMP snooping aan.

 

 

 

Reputatie 7

Heb jij een 4K abonnement?

Zelf heb ik ook een ZTE ZXV8001 4K TV ontvanger, maar heb ik geen 4K abonnement.

Ik ervaar hier geen problemen mee.

Als jij naar een HD-"Glas" kanaal kijkt (661-670) ervaar je die problemen dan ook of ervaar je die alleen als je naar een 4K zender kijkt?

Heb mijn 4K abonnement een paar maanden geleden opgezegd omdat ik deze problemen had, heb nu dus de HD abonnement.

 

 

Reputatie 7

Heb mijn 4K abonnement een paar maanden geleden opgezegd omdat ik deze problemen had, heb nu dus de HD abonnement.

Dan heb je dus dezelfde situatie als ik en ik ervaar geen problemen. Op de route tussen de EdgeRouter en onze ZTE ZXV8001 zitten een GS108Ev3 (meterkast) en een GS105Ev2 (woonkamer).

Bij mij thuis is het op de zelfde manier aangesloten, zal dus moeten werken.

Ga het nog een keer proberen, bedankt voor je reactie.

 

beste wjb,

ik ben bezig met edge router x te installeren ipv experiabox. Nou ben ik bezig met de files te kopieren zoals ik bij jou kan downloaden met winscp. 
Maar hoe log ik hier in? Wat is de hostname gebruikersnaam en wachtwoord?
waar vind ik die
sorry ik ben nieuw en zou graaag willen weten hoe ik dit voor elkaar krijg
kan iemand helpen

 

bovendien hoe wijs ik de Er-x een ip toe?

waar kan ik dat doen 

Reputatie 7

In dit pdf document kan je de default instellingen voor de EdgeRouter lezen.

Dankje wjb!

gelukt!

nu wil ik jou bestand voor kpn instellingen via winscp overzetten. Wat is het doeladres (hostname) ?

Zodra ik winscp opstart vraagt ie een login?

Reputatie 7

Wat is het doeladres (hostname) ?

Wat denk je nadat je de pdf hebt doorgelezen?

 

Zodra ik winscp opstart vraagt ie een login?

Wat denk je nadat je de pdf hebt doorgelezen?

Het ip adres: 192.168.1.1?

dezelfde gegevens blijkbaar. 
🙈

Reputatie 7

Doeladres: 192.168.1.1

User: ubnt

Password: ubnt

beste wjb!

het is gelukt allemaal dankjewel.

een vraagje nog. waarom hapert mijn verbinding van iTV?

welke instelling staat er niet juist

Reputatie 7

Heb je de EdgeRouter nog een keer gereboot andat deze geconfigureerd was?

Wat heb je allemaal rechtstreeks op de ER-X aangesloten?

Gebruik je ook switches en zo ja, ondersteunen die IGMP snooping?

op de er/x rechtstreek alleen de iTV op lan 4 en op lan 1 een swict Unifi 8 ports 150 w

maar daar zit niet de tv op, die is rechtreeks op de edgerouter.

Reageer