Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8546 reacties
  • 560505 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8546 reacties

Reputatie 7

Zet je die PPPoE verbinding wel op binnen vlan 6?

 

Dit is alles wat er in te stellen valt...

Reputatie 7

Als je dat niet kunt configureren op die Ubiquiti Dream Machine dan zal je een vlan aware switch tussen de Ubiquiti en de NTU moeten plaatsen om alsnog op vlan 6 te communiceren. En als je ook televisie van KPN hebt, dan rijst de vraag of je op die Ubiquiti een IGMP proxy server kunt configureren die via vlan 4 gaat babbelen.

VLAN 6 kun je bij de UDM alleen opgeven bij DHCP. Ik dacht al aan een TL SG 105E ertussen, maar toch raar als dat nodig zou blijken. Misschien is er nog een work around

 

 

Reputatie 7

Heb je televisie van KPN?

Heb je iets kunnen vinden t.a.v. de.configuratie van een IGMP proxy server?

Geen TV geen Voice

Alleen internet 200mbit up/down

Heb je televisie van KPN?

Heb je iets kunnen vinden t.a.v. de.configuratie van een IGMP proxy server?

Niet echt gezocht, zag wel iets over snooping

 

Reputatie 7

Dan zal je met een vlan aware switch een werkende situatie krijgen.

Sluit de switch tijdens het configureren van de 802.1Q vlans aan met LAN poort 5 op jouw netwerk.

Configureer LAN poort 1 met pvid 6 en alleen vlan 6 tagged. Op deze poort wordt de NTU aangesloten.

Configureer LAN poort 2 met pvid 6 en alleen vlan 6 untagged. Op deze poort wordt de Ubiquiti Dream Machine aangesloten.

Poort 3, 4 en 5 behouden pvid 1 met vlan 1 untagged.

 

Ik heb nog een ticket over dit issue bij UI open, wacht even af of ze een work around hebben, anders morgen maar een TL SG105E halen dan.

 

Dank voor het meedenken!

Met de TL SG108E tussen NTU en UDM heb ik wel een PPPoE verbinding, maar er gaat nog van alles mis in de UDM gezien de foutmeldingen. Ben ik iets vergeten?

 

Reputatie 7

Haal vlan 1 van poort 2 af.

Gedaan, en de PPPoE verbinding komt nu sneller tot stand, maar de foutmeldingen blijven. #verderpuzzelen

Reputatie 7

Ik ken de UDM verder niet, maar kan je eens een screenshot plaatsen van de port-forwarding die je gedaan hebt voor TCP poort 8443?

Reputatie 4
Badge +4

Hoi wjb,

Ik ben de laatste dagen aan het prutsen geweest met ipv6 en werkt. Nu mijn vraag, ik probeer op eth2 ( 172. Subnet) ipv6 aan de praat te krijgen maar las op het forum van Ubiquiti dat als je een ipv6 /64 nummer hebt gekregen via je isp geen 2e ipv6 op een ander subnet kan hebben.

weet jij hier iets van?

 

en het 8443 Port nummer van Cluasbase, in de post hierboven, is wrs het unifi portnummer wat de unifi controller gebruikt, deze heb ik ook voor de unifi switch

 

Reputatie 7

...ik probeer op eth2 ( 172. Subnet) ipv6 aan de praat te krijgen maar las op het forum van Ubiquiti dat als je een ipv6 /64 nummer hebt gekregen via je isp geen 2e ipv6 op een ander subnet kan hebben.

Zoals je op het screenshot in het openingsbericht kunt zien hebben de drie vlans die ik gebruik allemaal hun eigen IPv6 adres. Van KPN krijg je overigens een /48 adres. Op elk lan of vlan kan je dan een /64 adres definiëren.

Reputatie 4
Badge +4

...ik probeer op eth2 ( 172. Subnet) ipv6 aan de praat te krijgen maar las op het forum van Ubiquiti dat als je een ipv6 /64 nummer hebt gekregen via je isp geen 2e ipv6 op een ander subnet kan hebben.

Zoals je op het screenshot in het openingsbericht kunt zien hebben de drie vlans die ik gebruik allemaal hun eigen IPv6 adres. Van KPN krijg je overigens een /48 adres. Op elk lan of vlan kan je dan een /64 adres definiëren.

Die heb ik gezien wjb;-)

Ik gebruik geen VLANs aan LAN kant, wel eth2 en eth3 poorten met verschillende subnets Waarschijnlijk krijg ik op eth1/vlan wel een ipv6 adres.

Echter wil ipv6 op eth2 en eth3 niet opkomen, mogelijk zie ik wat over het hoofd waarvan jij zegt, ja dan moet je natuurlijk wel……. ?

 

als je wat te binnen schiet, graag, anders zoek ik ff verder op het Ubiquiti forum

 

cheers

Reputatie 7

Of je nu vlans of lans gebruikt, dat maakt niets uit.

De screenshots hieronder zijn gebaseeerd op vlans maar in jouw geval praten we niet over eth1.2 (vlan 2 op LAN poort 1) maar bijvoorbeeld over eth2.

 

Reputatie 4
Badge +4

Of je nu vlans of lans gebruikt, dat maakt niets uit.

je bent een topper!

daar zijn de ipv6 adressen, even testen

 

thx wjb

Reputatie 1

Ik heb een USG, maar een foutmelding in het script? Weet iemand waar dit aan kan liggen?

 configuration commit error. Error message: {"DELETE":{"failure":"0","success":"1"},"SESSION_ID":"5e870a807b3634c20b0004d109","SET":{"error":{"interfaces ethernet eth0 pppoe 0 user-id 80:2a:a8💿12:c2@internet":"Invalid user-id\n\nValue validation failed\n","interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 user-id 80:2a:a8💿12:c2@internet":"Invalid user-id\n\nValue validation failed\n","system task-scheduler task iptv executable path /config/scripts/post-config.d/update_iptv_route.sh":"File /config/scripts/post-config.d/update_iptv_route.sh does not exist or is not executable\n\n0\nValue validation failed\n"},"failure":"1","success":"1"}}

Reputatie 7

Heb jij een pppoe verbinding op zowel eth0 als op eth0 vlan 6?

Bestaat het bestand "/config/scripts/post-config.d/update_iptv_route.sh"?

Zo ja, heeft de gebruiker wel rechten om dat bestand uit te voeren?

Reputatie 1

Ik heb het pretpakket binnen. Alleen kan ik op de Experiabox geen MAC-adres vinden om in te voeren op de Ubiquiti. Ik dacht dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord nodig had. Die kan ik op de Experiabox niet vinden. 
 

Betekent dit dat ik de Ubiquiti niet kan gebruiken en vastzit aan de verschrikkelijke V10A? @wjb in jouw configuratie staat XX-XX-XXX als gebruikersnaam. Kan ik die zo laten staan? Meende gelezen te hebben dat mijn MAC-adres er moet komen te staan. En die kan ik dus niet vinden. :-))

Reputatie 7

KPN doet helemaal niets met de gebruikersnaam en wachtwoord. Alles is goed, als er maar wat ingevuld is.

Standaard is MAC adres@internet maar dan gewoon het MAC adres van de WAN poort van de Ubuiqiti en wachtwoord kpn.

Reputatie 1

Hallo, heb vlan 6 met opoe, Mac address@internet wachtwoord kpn 

 

Daarna knalt hij in provision en dat blijft zo... Weten ze bij unifi ook niet. Gisteren nog geprobeerd. Maar blijft hetzelfde.

 

Ik ga dat bestandje nog even nakijken qua rechten. Dank je

Na aanleiding van het missen van de menu optie op de tv's kom ik er nu ook pas achter dat ik mijn vertrouwede bridge opstelling moet ombouwen naar routed-iptv.
Met dank aan de openingspost en kriegsman.io heb ik de configuratie op mijn edgerouter aangepast naar de vlan constructie op de eth1.


Nu treedt helaas het probleem op dat alles werkt... behalve het beeld??

Na veel pogingen uiteindelijk het tv-kastje direct in de LAN ingang van de edge gedaan, zodat ik alle tussenliggende hardware kan uitsluiten, maar met hetzelfde resultaat op de tv: alles werkt (gids, radio) behalve beeld.

Ik zie de kernel route 213.75.112.0/21 10.166.192.1 gewoon staan, ik zie package's over 1.4 gaan als het het tv kastje zijn configuratie ophaalt bij het aan/uit zetten, De igmp-proxy nagekeken die lijkt me goed te staan.…

Zou iemand mij in de goede richting willen duwen waar ik de fout zou moeten zoeken?

Reageer