Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8546 reacties
  • 560563 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8546 reacties

Als je bij de systeem instellingen op de TV ontvanger kijkt, staan het IP adres, netmask en gateway dan correct ingevuld?

Jij hebt jouw router IP adres 192.168.0.250 gegeven. Is er een reden om niet 192.168.0.254 te gebruiken?

alles is correct ingevuld.

..ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Als dns server gebruik ik een lokale dns server als primaire dns. Ik heb deze geherstart en nu lijkt alles te werken ??? #hoedan?
 

Alle drie de STB's doen het nu. Nogmaals bedankt voor het meedenken

Reputatie 7

..ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Als dns server gebruik ik een lokale dns server als primaire dns. Ik heb deze geherstart en nu lijkt alles te werken ??? #hoedan?
 

Ik had hem zien staan, de 192.168.0.30 als ik het goed heb.

Hier had ik t.a.v. televisie kijken via de TV ontvangers eigenlijk niets achter gezocht immers daarbij hoeven geen url's via de dns omgezet te worden in een IP adres.

 

Waarom gebruik je een eigen dns server en wat voor een apparaat is dat?

Ik had hem zien staan, de 192.168.0.30 als ik het goed heb.

Hier had ik t.a.v. televisie kijken via de TV ontvangers eigenlijk niets achter gezocht immers daarbij hoeven geen url's via de dns omgezet te worden in een IP adres.

 

Waarom gebruik je een eigen dns server en wat voor een apparaat is dat?

Ik gebruik hier de standaard functionaliteit van een synology nas voor. Werkt eigenlijk al vele jaren zonder problemen,
De reden voor een eigen dns is om mijn eigen domain adressen eenvoudig te kunnen resolven. zo kan ik niet alleen binnen het netwerk iedereen op naam aanspreken maar ook diverse internet vps-en.

 

Reputatie 7

De reden voor een eigen dns is om mijn eigen domain adressen eenvoudig te kunnen resolven. zo kan ik niet alleen binnen het netwerk iedereen op naam aanspreken maar ook diverse internet vps-en.

Je weet dat de EdgeRouter die functionaliteit zelf ook heeft.

Bij de DHCP server kan je jouw lokale domein definiëren en elk apparaat kan je een naam geven via static mapping. Het apparaat is dan te benaderen onder naam.domein.

Ook kan je in de Config tree onder "System" static-host-mappings aanmaken. Hiermee kan je die internet vps-en definiëren.

tjsa,

Eigenlijk deed in de bridge situatie de nas al de extra functionaliteit. (dhcp/dns/syslog/ldap/unifi etc..)
ik heb nu de dhcp al over naar de edge (bij synology kon ik zo gauw geen mogelijkheid vinden de dhcp option ‘send vendor-class-identifier "IPTV_RG";’ te zetten)
wellicht inderdaad handig de dns ook maar over te zetten..

Reputatie 7

wellicht inderdaad handig de dns ook maar over te zetten..

Ik denk dat je het beheer eenduidiger maakt en je hebt daarmee ook minder afhankelijkheden.

met  set system static-host-mapping is inderdaad de dns eenvoudig om te zetten.
done.
bedankt voor het meedenken :wink:

Reputatie 1

Zo. Een hele dag aan het klooien geweest. Via Tweakers een rits commando’s gehad om mijn EdgeRouter 4 werkend te krijgen met KPN en VLAN’s. Die is iets anders dan het script van jou, @wjb.

 

Ik heb toch twee switches en heb mooi van de mogelijkheid gebruik gemaakt om de IPTV’s voor goed te scheiden van de rest van het netwerk. De IPTV’s staan nu op eth1, op de Netgear GS105E, met IGMP Snooping aan.

 

De rest van het netwerk zit op een ‘domme switch’. Die domme switch zit op eth2. Ik heb eens in de multicast groepen gekeken en kwam tot de conclusie dat eth0.4 gewoon doodleuk alles doorzet naar beide eth’s. Ik heb daarom bij igmp-proxy service een extra interface toegevoegd: eth2 en deze als role ‘disabled’ meegegeven.

 

Nu is het hele probleem opgelost en zit ik al sinds vijf uur vanmiddag zonder problemen TV te kijken op 3 ontvangers. 

 

Mocht je een vergelijkbare setup hebben, dan heb ik op github een config.boot gezet die je kunt gebruiken. https://github.com/RiccardoNL/IPTV-LAN-Edge/blob/master/config.boot

Reputatie 7

In die config.boot is een static route voor het subnet 213.75.112.0/21 naar de next-hop 10.39.128.1 gemaakt. Ik neem aan dat je deze hebt verwijderd immers die route moet je door rfc3442-classless-static-routes laten verzorgen.

 

Reputatie 1

Dat heb ik dus niet gedaan. Mocht de IPTV binnen 24 uur toch weer op zijn plaat gaan, dan pas ik ‘m alsnog aan. :-))

Reputatie 7

Dat heb ik dus niet gedaan. Mocht de IPTV binnen 24 uur toch weer op zijn plaat gaan, dan pas ik ‘m alsnog aan. :-))

Kijk een op het tabblad "Routing" of de route naar het IPTV platform als kernel route staat.

 

Reputatie 1

Nee. Staat op static. Kan dat kwaad dan?

Reputatie 7

Als het next-hop IP adres wijzigt en dat kan maar zo gebeuren, dan gaat het beeld op zwart. Dit moet echt een kernel route gaan worden anders zal je eens in de zoveel tijd tegen stilstaand beeld aanlopen.

Reputatie 1

Vanmiddag UTP-kabels door de woning getrokken. Dus moesten de IPTV’s er even af. Toen begon het gedonder. Kwamen niet weer terug. 
 

Uiteindelijk had je dus gelijk, @wjb. Heb de next-hop weer ingesteld zoals jij aanraadt. Nu werkt het weer helemaal goed en de routing staat inderdaad op kernel. 

Reputatie 4
Badge +4

EdgeOs 2.0.8 is uit, als jullie dit al niet gezien hebben. Zal vanavond de firmware updaten.

en de veranderingen:

https://community.ui.com/releases/EdgeMAX-EdgeRouter-Firmware-v2-0-8/4d9cfba7-4a5a-403e-a5c8-26679d58620f

keep you posted.

 

 

Reputatie 7

EdgeOs 2.0.8 is uit, als jullie dit al niet gezien hebben. Zal vanavond de firmware updaten.

en de veranderingen:

https://community.ui.com/releases/EdgeMAX-EdgeRouter-Firmware-v2-0-8/4d9cfba7-4a5a-403e-a5c8-26679d58620f

keep you posted.

Aan jou de eer. :wink:

Reputatie 4
Badge +4

EdgeOs 2.0.8 is uit, als jullie dit al niet gezien hebben. Zal vanavond de firmware updaten.

en de veranderingen:

https://community.ui.com/releases/EdgeMAX-EdgeRouter-Firmware-v2-0-8/4d9cfba7-4a5a-403e-a5c8-26679d58620f

keep you posted.

Aan jou de eer. :wink:


Dank je wjb:smile: , Zit nu op 2.0.8, so far so good.

Zal eens rondje STB's maken en wat testjes doen.

Reputatie 7

EdgeOs 2.0.8 is uit, als jullie dit al niet gezien hebben. Zal vanavond de firmware updaten.

en de veranderingen:

https://community.ui.com/releases/EdgeMAX-EdgeRouter-Firmware-v2-0-8/4d9cfba7-4a5a-403e-a5c8-26679d58620f

keep you posted.

Aan jou de eer. :wink:

Dank je wjb:smile: , Zit nu op 2.0.8, so far so good.

Zal eens rondje STB's maken en wat testjes doen.

Blij dat jij de tests doet, dan kunnen anderen (zoals ik) straks met een gerust hart de upgrade uitvoeren. :sunglasses:

Reputatie 4
Badge +4

EdgeOs 2.0.8 is uit, als jullie dit al niet gezien hebben. Zal vanavond de firmware updaten.

en de veranderingen:

https://community.ui.com/releases/EdgeMAX-EdgeRouter-Firmware-v2-0-8/4d9cfba7-4a5a-403e-a5c8-26679d58620f

keep you posted.

Aan jou de eer. :wink:

Dank je wjb:smile: , Zit nu op 2.0.8, so far so good.

Zal eens rondje STB's maken en wat testjes doen.

Blij dat jij de tests doet, dan kunnen anderen (zoals ik) straks met een gerust hart de upgrade uitvoeren. :sunglasses:

Alles werkt (nog), router staat heerlijk op 0% te zoemen;-)

Ik heb overigens IPV6 even weer uitstaan, had een lekje op mijn interne firewall rules. Die werkt prima met ipv4 maar slaat op ipv6 sommige diensten over, zoals YouTube (netwerk kids). Daar duik ik het weekend nog even in.

 

Reputatie 1

Hoort met deze instellingen terugkijken etc. ook gewoon te werken? Als ik door de gids zap, loopt de Arris bijna vast. 
 

Als ik naar terugkijken ga, zie ik wel alle programma’s. Maar als ik dan het programma vanaf het begin start, dan duurt het even en krijg ik een melding dat pauzeren niet mogelijk is. 

Reputatie 1

Ik heb een ubiquiti amplifiHD achter de experiabox v10 hangen en in het verleden wel eens geprobeerd deze van bridgemodus af te halen waarna het beeld ging haperen. 

Afgelopen week wederom geprobeerd en dat ging zonder haperingen. Echter heb ik nog een rj11 aansluiting in de muur (binnenkort glasvezel) en uiteindelijk wil ik de experiabox uitzwaaien en volledig op de ubiquiti amplifiHD draaien. Is dit mogelijk? Hoe krijg ik de rj11 aansluiting naar rj45?

Hoe werkt dat straks met glasvezel?

Reputatie 7

uiteindelijk wil ik de experiabox uitzwaaien en volledig op de ubiquiti amplifiHD draaien.

Is dit mogelijk?

Hoe krijg ik de rj11 aansluiting naar rj45?

Hoe werkt dat straks met glasvezel?

Ik ben bang dat de AmplifiHD niet geschikt is, ik lees niets over een configureerbare IGMP proxy server.

Je kun rj11 (telefoon) ook niet zomaar omzetten naar rj45, daar moet dan een modem tussen.

Met glasvezel heb je een rj45 aansluiting op de NTU (glasvezelmodem).

Zie ook het openingsbericht van dit topic.

Reputatie 1

@wjb Mijn IPTV Gids hapert, kan niet verder dan een dag terug en terugkijken doet het helemaal niet. Weet jij wat er zo aan de hand kan zijn?

 

Ben thuis, dus kan je zo voorzien van een config.json. 

Reputatie 1

uiteindelijk wil ik de experiabox uitzwaaien en volledig op de ubiquiti amplifiHD draaien.

Is dit mogelijk?

Hoe krijg ik de rj11 aansluiting naar rj45?

Hoe werkt dat straks met glasvezel?

Ik ben bang dat de AmplifiHD niet geschikt is, ik lees niets over een configureerbare IGMP proxy server.

Je kun rj11 (telefoon) ook niet zomaar omzetten naar rj45, daar moet dan een modem tussen.

Met glasvezel heb je een rj45 aansluiting op de NTU (glasvezelmodem).

Zie ook het openingsbericht van dit topic.

Op zich geen ramp. Werkt het met glasvezel wel? Ik hebbde openingspost gelezen maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Reageer