Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8546 reacties
  • 560504 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8546 reacties

niet te vinden via google kom ik nergens

misschien bij de 7581 anders fw 7.12

Reputatie 4
Badge +4

@peter-keetfm ,

 

deze diensten staan onder het volgende kopje

 

oke duidelijk ik heb deze optie niet

 

@Multiedje 

heb jij een xs4all versie ?

of internationaal

misschien is dit een punt

Reputatie 4
Badge +4

@Multiedje

heb jij een xs4all versie ?

of internationaal

misschien is dit een punt

Ik heb de internationale versie. Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt die Fritzbox, ben positief verrast. Ik denk dat het een goede oplossing is voor de gemiddelde gebruiker die niet te diep in de EdgeOS wil/kan duiken.

Nu wil ik ook de draytek 2133 een keer proberen, als ik klaar ben met testen;-)

kennelijk heb ik het hier anders de 7590 wat ik nu als ap gebruik geeft hetzelfde

met 7.13

 

Reputatie 4
Badge +4

kennelijk heb ik het hier anders de 7590 wat ik nu als ap gebruik geeft hetzelfde

met 7.13

 

Ik heb inderdaad een ander beeld, heb je de wizard wel doorlopen voor de selectie van je provider?

Daar zag ik vanavond toch echt KPN staan op dezelfde firmware. Als je deze selecteerd dan krijg je andere settings te zien dan via de standaard login zonder wizard.

misschien de firmware handmatig downloaden en inspoelen?

 

Reputatie 7

Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt die Fritzbox, ben positief verrast.

Als je je EdgeRouter 4 kwijt wil, voor een zacht prijsje wil ik hem best van je over nemen. :wink:

Reputatie 4
Badge +4

Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt die Fritzbox, ben positief verrast.

Als je je EdgeRouter 4 kwijt wil, voor een zacht prijsje wil ik hem best van je over nemen. :wink:

Hahahaha, ik denk dat ik binnen een maand weer op de Edge zit. Ik vind het nu eenmaal leuk om te testen...laten we maar zeggen dat het een uit de hand gelopen hobby is.

maar ik hou het in gedachten wjb, misschien bevalt de Fritzbox zo goed dat ik hem laat hangen, dan ben jij de eerste👍

Reputatie 7

maar ik hou het in gedachten wjb, misschien bevalt de Fritzbox zo goed dat ik hem laat hangen, dan ben jij de eerste👍

Fantastische apparaten die FRITZ!Boxen vind je ook niet. :wink:

Mijn telefoonnummer is ... :sunglasses:

@Multiedje

De 7581 zit achter de glasvezel

en kpn geselecteerd

de 7590 gebruik ik als ap

maar kwa instellingen veranderd er niks

ookal kies ik kpn glasvezel

Reputatie 4
Badge +4

@Multiedje

De 7581 zit achter de glasvezel

en kpn geselecteerd

de 7590 gebruik ik als ap

maar kwa instellingen veranderd er niks

ookal kies ik kpn glasvezel

Zo.. dat is een duur APtje. Ik zou je niet te druk maken als je geen portforwards ziet staan. Je zou nog een keer kunnen proberen om de 7590 als mainrouter in te stellen maar als het niet nodig is…..

overigens heb ik geen kpn glasvezel hoeven kiezen, dit ging automatisch via de wizard. Die wizard zet de settings goed voor de juiste werking. 

Nu nog een wild idee, ik wil de DHCP server niet van de edgerouter gebruiken maar mijn AmpliFI hierin leidend te maken zodat ik maximaal gebruik kan maken van de featureset van de AmplFI. 

Dan denk ik dat ik de AmpliFI op eth2 (of 3 of 4) aan moet sluiten met een static adres en als dit werkt kan ik de DHCP server uit zetten of zie ik dat verkeerd?

De DHCP server van de AmplifiHD kan alleen aangezet worden als de AmplifiHD in router-mode gebruikt wordt. Dat is iets wat je wilt vermijden immers dan zullen apparaten die verbonden zijn met de AmplifiHD in een ander subnet hangen dan de apparaten aangesloten op de ER-X.

Exact dus daarom staat ie ook lekker in bridged mode te snorren. De Amplifi is er voor mijn draadloze internet, de rest laat ik wel aan andere hardware over. 

-wouter

De 7590 word mijn invoer router

De netgear r9000 blijft mijn hoofdrouter

Als ik mijn meterkast her in kan delen doe ik pas als kpn de voip vrij geeft

Nu lekker de 7581 los hangen

Reputatie 7

Als ik mijn meterkast her in kan delen doe ik pas als kpn de voip vrij geeft

Ik zou maar vast ruimte in jouw agenda gaan maken want binnenkort mag je dus aan de bak.

:laughing:

 

Beste wjb,

hoe configureer ik een port forwarding? Ik hem mijn cameras buiten hangen en die hebben een port nodig. Nu is de installateur geweest en alles ingevoerd. Maar de poort toegang blijft gesloten/onbereikbaar.

edge router x gebruik ik als vervanging van experia. Ik vraag me af of kpn dit blokkeert of dat ik moet bellen zodat het open gezet word. Cameras werkte namelihk wel met de experiabox. 
i

@Tom44 

Kpn blokkeert niet

Ik ken de edge niet maar met de edge heb je normaal meer mogelijkheden dan de experabox ik denk dat je een instelling niet goed hebt

Zie dit filmpje

https://m.youtube.com/watch?v=t8Hy_0v8JBQ

Reputatie 7

Is het gelukt m.b.v. het filmpje dat @peter-keetfm geplaatst heeft?

Nee. Alles is correct ingevuld. 
misschien toch even de autmatic firewall uitzetten en handmatig een rule invoeren. 
denk dat daar iets misgaat.

 

Reputatie 7

Plaats dan eens een screenshots van de tab "Port Forwarding".

Heb je ook een static mapping gemaakt voor het IP adres waar je naar gaat forwarden?

Misschien zie ik wat over het hoofd

 

Port forwarding screenshot

Reputatie 7

De WAN interface moet niet eth0 zijn maar pppoe0.

Kijk ook even bij de advanced options of de Auto firewall enabled is.

Yes ik heb hem! Pppoe0 was de fout

ja is enabled. Dankjewel. Stomme fout

 

Reageer