Beantwoord

Geen 2.4GHz signaal op V10a

  • 23 July 2020
  • 4 reacties
  • 267 keer bekeken

Hallo,

 

Sinds kort in bezit van een v10a experiabox.

Alle apparaten die 5 ghz aan kunnen werken perfect, echter heb ik nog 4 apparaten in huis die alleen 2.4 ghz ondersteunen.

Bij deze apparaten zie ik de SSID van zowel MAIN als gast niet.

Mijn broer heeft een hoge functie bij DAF in  de IT en is ervan overtuigd dat de 2.4 antenne of de chip defect is.

Router reset maar 2.4 blijft weg.

Kpn klantenservice gebeld verhaal uitgelegd, wel bekende verhaal: ik heb alles doorgemeten meneer en het zou moeten werken. Zou u de experiabox willen restten {al 5 keer gedaan} mocht het dan nog niet werken moet u even terugbellen. 

 

Dus ik bel terug, andere medewerker aan de lijn, hetzelfde verhaal: ik heb alles doorgemeten meneer het zou moeten werken. Weet u wel dat de naam van de SSID het zelfde is bij 2.5 als bij 5, dus kan jij niet weten waarmee je verbinding maakt.

Nou toevallig weet ik dat wel want die andere 4 apparaten ondersteunen alleen 2.4 dus als ik daar mijn SSID niet zie dan is dat signaal er toch niet. En als ik inlog op modem zie ik LAN en 5ghz verbinden op apparaten maar niet 1 met 2,4.

Misschien kunt u 5 ghz even uitschakelen meneer dan maakt hij verbinding met 2.4.

Uitgelegd dat als ik 5ghz uitzet op modem het complete wifi netwerk weg is en nergens verbinding kan maken want de 2,4 verbinding werkt niet dat probeer ik nu uit te leggen.

Willlicht dat u even op het forum deze vraag moet stellen daar zitten de experts.

HOEZO ik bel toch met de klantenservice met een probleem wat opgelost moet worden.

Maar deze meneer kon ook niet doorverbinden die er meer verstand van heeft.

Incompetente lui van de kpn klantenservice.

 

Graag heel vlug een oplossing van een moderator van KPN met verstand van zaken.

 

mvg

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Natasja 30 July 2020, 11:56

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +19

Bij de v10a kan je 2.4 en 5 niet splitsen.

PPPFFFF er valt ook niks te splitsen als alleen 5ghz actief is.

2.4 signaal is niet actief.   LEZEN

Reputatie 6
Badge +9

Dag @steef76. Van harte welkom hier. Allereerst wil ik je even wijzen op je toon. Het is onnodig en tegen onze huisregels hier op het Forum om een andere forumbezoeker (en mijn collega's van de klantenservice) op deze manier af te vallen. Ik wil je, net als @Joep1965, graag helpen. Maar dan wil ik je wel vragen om op een respectvolle manier in gesprek te gaan.

Je geeft aan dat je merkt dat de apparaten die alleen op 2.4GHz functioneren geen netwerk zien. Wil je de WiFi Analyzer app eens installeren en een screenshot delen van wat je ziet? Dan kunnen we controleren wat er in de lucht hangt en kunnen we vaststellen of het inderdaad zo is dat 2.4GHz niet werkt. 

Vul daarnaast alvast je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @steef76. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het probleem inmiddels via een andere route is opgelost. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.

Reageer