Beantwoord

geen automatische koppeling met extender

  • 14 May 2019
  • 11 reacties
  • 242 keer bekeken

Badge
Mjin witte wifi extender neemt niet automatisch de verbinding van mijn mobiel over. Dus als ik naar zolder loop moet ik mijn wifi op mijn mobiel uit en aan zetten om via de extender contact te krijgen. Dat zou toch automatisch moeten kunnen gaan? Is dat een setting in de extender?

Ton
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 May 2019, 10:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @TonCoev, welkom! Het klopt wat je zegt: dit zou automatisch moeten gaan. Wel is dan belangrijk dat je Wifi versterker dezelfde SSID en wachtwoord heeft als je Experiabox. Is dat bij jou ook het geval? Welke mobiele telefoon gebruik je? Heb je de wifi versterker al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd?
Badge
Hoi Marcia,

Yep, alles al geprobeerd, maar helaas. Wellicht dat ik het nogmaals moet uitvoeren. ank voor je reactie. Het is dus geen setting ergens die ik over het hoofd zie. Als ik op zolder op mijn Samsung s6 de wifi uit en aan schakel heb ik wel verbinding.

Groetjes
Ton
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Ton! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet volledig begrijp wat je precies bedoelt, dus ik heb nog een paar vraagjes.

Jij hebt, als ik het goed begrijp, een Experia box V10, en een KPN WiFi Versterker aangesloten. Hebben beide WiFi-netwerken dezelfde naam en dergelijke, of heb je thuis meerdere verschillende draadloze netwerken waarmee je kan verbinden?

Begrijp ik het goed als ik zeg: je hebt op jouw mobiel (in bijvoorbeeld de huiskamer) verbinding met het WiFi-netwerk, gaat dan naar de zolder, maar de mobiel schakelt niet automatisch naar de verbinding van de KPN WiFi Versterker (die daar beter bereik geeft)? En zodra je WiFi op de mobiel uit, en weer aan zet, maakt de mobiel wel verbinding met de KPN WiFi Versterker.
Badge
De netwerken hebben dezelfde naam en wachtwoorden. Ik zou verwachten dat er automatisch geswitched wordt als ik van de begane grond naar zolder loop
Reputatie 7
Badge +25
Eens. De verbinding kan wel kort even wegvallen bij het overschakelen, maar zou wel automatisch moeten gaan. Ervaar je dit met meerdere apparaten, of alleen met de mobiel? Zou je het eventueel met een ander apparaat/mobieltje kunnen testen?
Reputatie 7
Badge +30
Heb je nog zaken kunnen testen? Als we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag.
Interessant is wat mij betreft nog hoe de WiFi Versterker is aangesloten op de ExperiaBox en waar die staat (op zolder of ergens halverwege de EB en de zolder). Als de WV op zolder staat en via Wi-Fi is aangesloten zie ik niet wat het voordeel is van de verbinding via de WV. Die moet dan toch ook via Wi-Fi het signaal oppakken van de EB en dan kun je op je mobiel net zo goed (wellicht zelfs beter) het signaal direct van de EB gebruiken (de WV versterkt het zwakke signaal welliswaar maar halveert direct de snelheid: Wi-Fi is half duplex!).
Als je de WV via een (UTP) kabel (maar daarmee dan automatisch als accesspoint en niet meer als extender) hebt aangesloten op de EB heb je niet alleen een sterk Wi-Fi signaal maar ook de optimale snelheid (UTP is full dulex).
Badge
Henk,

De versterker hangt tussen de 1e verdieping en de zolder in en is met een kabel aangesloten op de experiabox in de meterkast op de begane grond. Terug naar fabrieksinstellingen heb ik eerder al geprobeerd, ik zal dat nog eens doen. Morgen eens kijken of ik dat ka uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je de reset toch nog eens gedaan? Wat is daar uitgekomen?
Badge
Marcia en anderen . . .Yeah gelukt!! Na de reset werkt het gelukkig zoals het zou moeten. Bij de initiële installatie was ik ook met instellingen bezig geweest en het automatisch gebruiken van de sterkste signaal (de wifi bij het naar zolder gaan) heeft nooit gewerkt. Ik had bij installatie de reset al eens uitgevoerd, maar nu was het verschil dat ik de versterker met een kabel op het modem hebt geconnect (Kwenie of dat nu doorslaggevend was, ik kan mij dat niet voorstellen). Op één of andere manier werkt het u zoals het zal moeten. Helemaal blij en bedankt voor jullie hulp!!
Reputatie 7
Badge +30
Wat fijn om te lezen! Bedankt dat je het nog even liet weten en weer veel plezier ervan!