Beantwoord

Geen enkele VPN verbinding meer mogelijk

• 5 februari 2018
  • 20 reacties
  • 1582 keer bekeken

Sinds 1 februari 2018 kan ik via geen enkele VPN dienst nog een verbinding met internet krijgen. Inmiddels van alles geprobeerd: Via een PC bekabeld verbonden met de experiabox V10, 2 verschillende laptops via WIFI aan de V10, 2 verschillende smartphones via wifi aan de V10.
Geen enkel apparaat kan via een VPN contact maken met het internet.
Ik heb zelfs verschillende browsers en VPN aanbieders geprobeerd. Helaas, geen enkele VPN connectie is mogelijk. Zonder VPN zijn er geen problemen.

Na inloggen in de Experiabox zag ik aan de "Showtime" dat deze in de nacht van 31-01 op 01-02 een tijd geen connectie met het internet heeft gehad. Waarschijnlijk een reset geweest i.v.m. een software update? (Software is versie V1.01.00T03.2).
Sinds dit moment is er dus geen enkele VPN verbinding meer mogelijk.
(Ook niet meer van de thuiswerkplek naar kantoor....)

Iemand dezelfde problemen?
Zijn er misschien automatisch instellingen aangepast in de V10 na de update?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door WeeDee 5 februari 2018, 15:54

Zojuist de V10 maar weer eens gereset om te kijken of dit een verbetering op zou leveren en wat blijkt?
Het is weer mogelijk een VPN verbinding op te zetten. (Heb nu 2 VPN diensten geprobeerd)
Waarschijnlijk toch een niet helemaal vlekkeloos verlopen update geweest van de V10 begin van de maand....(?)
Bekijk origineel

20 reacties

Zojuist de V10 maar weer eens gereset om te kijken of dit een verbetering op zou leveren en wat blijkt?
Het is weer mogelijk een VPN verbinding op te zetten. (Heb nu 2 VPN diensten geprobeerd)
Waarschijnlijk toch een niet helemaal vlekkeloos verlopen update geweest van de V10 begin van de maand....(?)
Reputatie 7
Badge +19
Hallo WeeDee. Ik heb niet direct een verklaring paraat voor wat er is gebeurd, maar vaak helpt een reset bij dit soort gevallen. Gelukkig werkt alles weer zoals het moet.
Helaas bij mij nog niet via de V10. VPN werkt via 4G telefonische hotspot en via Wifi elders. Verschillende restarts uitgevoerd van de V10, geen resultaat. Laptop waarop ik de VPN probeer te starten geeft aan dat er poort dicht staat, dus het zit hem ergens in de instellingen in de V10. @KPN; graag suggesties of een actie op afstand.
Reputatie 7
Kan je eens een screenshot plaatsen van de foutmelding die je op jouw laptop krijgt?

Reputatie 7
Voor uitgaande verbindingen hoeft nooit een poort geopend te worden, die staan immers allemaal open.
Ik lees uit die melding ook niet dat er een poort dicht zou staan.
Welke VPN cliënt wordt gebruikt en welke type VPN (PPTP, L2TP, ...)?
securevpn.emeritor.com
Reputatie 7
securevpn.emeritor.com
Betreft het een VPN verbinding op basis van PPTP?
ja.
Reputatie 7
Dat is dan een zorgelijke ontwikkeling.
Het lijkt er op dat de VPN passthrough op de V10 dan uit zou staan en dat zou een zeer kwalijke zaak zijn.

Ik hoop dat KPN op zeer korte termijn zal reageren op dit topic.
Dank wjb voor je meedenken. Op het forum lees ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. Er is kennelijk een update geweest van de V10 die de VPN functie blokkeert. Voorheen heeft de VPN via de V10 goed gefunctioneerd.
Vervelend is dat KPN zelf geen melding doet van dit euvel en het opzoeken via service menu ook niet meewerkt. Het risico bestaat dan dat een service monteur komt en een oplossing biedt die op afstand ook uit te voeren was.

@Kpn, graag reactie!
Reputatie 7
Nee, voor de V10 (zonder A) is geen firmware update geweest, alleen de V10A heeft een firmware update gehad.
Volgens de leveringsmail van KPN heb ik vorig jaar een V10A ontvangen.
@Kpn , graag reactie/ advies.
Reputatie 7
Volgens de leveringsmail van KPN heb ik vorig jaar een V10A ontvangen.
@Kpn , graag reactie/ advies.

Dat verklaart een heleboel, dat éne lettertje (de A) is een wereld van verschil, daar waar de V10 mijns inziens de beste Experia Box is die KPN ooit geleverd heeft is de V10A naar mijn mening een rampzalig gedrocht die absoluut een valse start heeft gemaakt in de afgelopen maanden.
Overigens is er een nieuwe firmware update die de problematiek met de niet werkende VPN verbinding zou moeten verhelpen.
Deze firmware wordt alleen op verzoek uitgerold. Zie dit bericht.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Peter_r, Ik lees dat ook jij problemen ervaart met je VPN verbinding. Goed dat je het aangeeft, want het is natuurlijk erg vervelend dat je er nu geen gebruik van kan maken. @wjb heeft je al een link gestuurd van onze verzameltopic over dit issue. Laat je daar een berichtje achter en wil je jouw gegevens invullen in je forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan pakt Erik het z.s.m. op 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Nuijt Meld je in het hierboven genoemde verzameltopic, dat is daarvoor bedoeld.
Laat je daar een berichtje achter en wil je jouw gegevens invullen in je forumprofiel? (deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN moderators en voor jezelf) Dan pakt Erik het z.s.m. op 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @RBxx, Ik had het bericht net verplaatst naar het verzameltopic, daarom zie je het bericht van Nuijt niet meer🙈 Wel fijn om te lezen dat je ons zo goed helpt 😄Waarderen we enorm!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Marina_ ,
Is het niet zinvol om dat verzameltopic "sticky" te maken, dan valt dat wellicht beter op.
Scheelt misschien al die losse topics en doorverwijzingen. 😎 Ik blijf bezig... 😉
Reputatie 7
Badge +19
@RBxx, op zich is dat een goed idee, maar het internetboard is al aardig vol met sticky's. Ik ben bang dat het niet gaat helpen om met een sticky het verzameltopic op te laten opvallen. Verder gebruiken we de sticky's wanneer we alle klanten proactief willen informeren over wijzigingen. Losse topics voegen we met alle liefde samen met het verzameltopic zodat we @Erik_ weer een tijdje van de straat kunnen houden 😛
Reputatie 7
Badge +10
@Marina_ Je hebt eigenlijk gelijk, ook het sticky topic van afstandsbedieningen helpt niet echt.
Losse topics blijven terugkomen... 😎

Reageer