Beantwoord

Geen huistelefoon i.v.m oude firmware Thomson Tg789vn

  • 14 June 2021
  • 46 reacties
  • 541 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste forumgebruikers,

Hoe kan ik de firmware van een oude tg789vn updaten?

Hij heeft veel beter wifi signaal dan de v9 en v10a daarom gebruik ik graag deze. alles werkt behalve de huistelefoon.

Met vriendelijk groet,

M.C visser

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 June 2021, 17:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Werkt de huistelefoon wel op de v9 of v10a?

Ik heb in het verleden die tg789vn wel eens een tijdje als accespoint achter de Experiabox v9 gehad. Dat kan als je de dhcp server op da ding uit zet en hem een vast ip geeft. Geen nette oplossing, maar het werkte goed.

ja met de v9 werkt het prima.v10a werkt maar het koste veel moeite

Ik kan niet in het instellingenmenu komen van de Thomson.Dus dhcp server uitzetten lukt niet….

Kennissen van mij hadden niets anders dan problemen met die (zwarte voorkant; witte achterkant, toch?)

KPN ondersteunt deze niet meer officieel. Wel nog de V8, V9, V10, V10A en Box 12.

Er is niets mis met de wifi van bovenvermelde, anders zou het stromen van klachten. Ik heb een V10 en heb aan de overkant van de straat, op zo'n 30 meter, nog wifi (2.4).
Waarschijnlijk heb je een individueel probleem met dat exemplaar v.d. V10A (heb je die van kpn of via Marktplaats aangezien je er 3 hebt; normaal kan dat niet). Dan moet ie gewoon geruild.

de v10a komt van budget de tg789 van een kennis en de v9 van kpn.inderdaad zwarte voorkant en een witte achterkant.het probleem speelt zich voornamelijk met de v9(ook bekabeld zeer traag)maar de v10a is van budget en moet in juli weer terug(ik ben daar zelf klant bij en heb het modem bij mijn moeder geïnstalleerd omdat ik zelf een v8 gebruik)

https://support.zen.co.uk/kb/Knowledgebase/Speedtouch-Thomson-Firmware-Upgrade is dit de juiste firmware? zo niet waar kan ik de juiste vinden?

Reputatie 7
Badge +24

de v10a komt van budget de tg789 van een kennis en de v9 van kpn.inderdaad zwarte voorkant en een witte achterkant.het probleem speelt zich voornamelijk met de v9(ook bekabeld zeer traag)maar de v10a is van budget en moet in juli weer terug(ik ben daar zelf klant bij en heb het modem bij mijn moeder geïnstalleerd omdat ik zelf een v8 gebruik)

Nou... je maakt er nu wel een mooi rommeltje van. Je gebruikt zelf een v8, je moeder de v10a, waar wil je die tg789vn gebruiken dan?

bij mijn moeder(ik heb een budget verbinding die via het telfort netwerk gaat)

Reputatie 7
Badge +24

Ik vraag me af of je telefonie überhaupt nog werkend krijgt op dat ding. Telefoon werkte toendertijd via een splitter die voor het modem geplaatst werd.

ze heeft glasvezel.Ik vermoed dat het komt door het nieuwe voip platform die (volgens mij) in 2015 werd gelanceerd.

Ik denk zo maar dat er op het glasvezelnet ook geen software voor die TG789vn staat. Glasvezel 'begint’ met de V9 volgens mij. In die tijd is dat gekomen.

Maar…. heeft je moeder niet 'gewoon’ een modem bij haar abonnement gehad? Dat doen álle providers. Dan hoef je haar toch niet met zo'n antiek ding (museumstuk) op te schepen?

Hoi Peter,

Ja,die heeft ze gekregen maar sinds een tijdje werkt internet zeer langzaam (ook bekabeld) het is de v9 die ze gekregen heeft.De thomson werkt prima maar ja geen huistelefoon is natuurlijk niet handig....

 maar ja geen huistelefoon is natuurlijk niet handig.…

Oh ja?

Mijn moeder van 83 heeft al een paar jaar de vaste niet meer in gebruik. En is heel happy met haar eerste smartphone (Samsung A42 5G) die ze nu 3 weken heeft. (heeft ze zichzelf cadeau gedaan voor haar 83ste verjaardag).

Ik gebruik de vaste sinds 2012 niet meer. Veel te duur om mee te bellen t.o.v. de mobiel (nu onbeperkt bellen/sms natuurlijk. Voor dat éne eurotje meer….)

misschien ,maar een mobiele telefoon hoort ze niet goed(de huistelefoon is een speciale voor senioren)

de thomson upgrade tool herkent de experia box wel gewoon alleen vraagt hij een gebruikersnaam en wachtwoord wat zijn die standaard?

Admin/Admin werkt niet

Gebruikersnaam is altijd Admin.

Wachtwoord eerste keer leeg. Bij eerste keer inloggen moet je een ww maken. Daarna nogmaals inloggen met dát ww. En de keren daarna.

Telefoon kun je op de Thomson gewoon vergeten, dat model word niet meer ondersteund en zullen de gegevens niet gepusht worden en dus moet je het zien als een eigen exemplaar en zodanig zelf instellen, en Budget geeft de telefoon gegevens (sipp) die je nodig hebt niet vrij.

 

Ik krijg dit te zien en Admin/blank werkt ook niet.Iemand nog een idee?

 

Verder is in een winkel nog een thomson tg789vn in gebruik met telefoon dus het zou mogelijk moeten zijn

Reputatie 7
Badge +11

Dat het moet werken zal vast maar is het niet beter om te kijken voor een nieuw modem? Als je de gegevens van je moeder in je profiel invult dan is het afwachten tot er een moderator voorbij komt, als de V9 inderdaad problemen geeft kan dat een defect zijn en dan zou je (indien glasvezel) gewoon een Box12 krijgen. Het hangt wel van veel factoren af of het modem vervangen wordt maar als het probleem opgelost wordt door een ander modem in te zetten dan gok ik inderdaad dat er iets niet helemaal goed mee is.

 

De wifi in de Box12 is echt dikke prima, ik had vandaag een storing in een ijssalon en aan de andere kant van het plein op zo'n 40 meter afstand haalde ik nog steeds 50Mbps, nou snap ik nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar gekregen heb maar ik gok dat het daar qua wifinetwerken niet zo druk was.

 

Overigens: wat doet je moeder allemaal op de PC? Windows XP is zo lek als een mandje omdat het al 7 jaar niet meer geüpdate wordt.

Voornamelijk dingen over Amsterdam opzoeken.

Volgens mij is die thomson wel een redelijke experia box omdat het bereik vrij ver is,maar de box 12 is tien jaar nieuwer en zal vast wel veel beter zijn,ik zal het morgen kunnen testen omdat ik dan van budget naar kpn overstap.

Reputatie 7
Badge +11

  

Voornamelijk dingen over Amsterdam opzoeken.

Ah, dat scheelt al wel. Zolang ze niets met internetbankieren of andere persoonsgegevens doet op de PC dan moet dat goed komen, al is het wel altijd uitkijken natuurlijk.

 

  

Volgens mij is die thomson wel een redelijke experia box omdat het bereik vrij ver is,maar de box 12 is tien jaar nieuwer en zal vast wel veel beter zijn,ik zal het morgen kunnen testen omdat ik dan van budget naar kpn overstap.

Ik heb geen idee, ik ken die Thomson niet. Ik heb wel ooit een Thomson kabelmodem gehad toen we met mijn ouders nog bij UPC zaten en dat ding was echt ruk, uit de tijd dat je voor wifi een apparte router nodig had en dan kreeg je een router waar waarschijnlijk meer geld geïnvesteerd was in looks dan in de werking, het heeft lang geduurd voor ik weer vertrouwen kreeg in Netgear 😅

Hoi NHendriks,

Is er geen mogelijkheid dat kpn een firmware update naar de experia box stuurt?

 

Reputatie 7
Badge +11

Om meer verwarring te voorkomen: de Thomson is geen Experiabox. De Experiabox begon bij de afschuwelijke Experiabox V6, alles daarvoor mag gewoon bij het merk/model genoemd worden 😉

 

Dan, KPN biedt geen ondersteuning meer voor Thomson modems en alles van voor de V8 mag vervangen worden. KPN kan geen firmware update naar de Thomson sturen helaas want die heeft KPN niet.