Beantwoord

Geen IP adres

  • 2 January 2020
  • 15 reacties
  • 2357 keer bekeken

We kunnen vaak niet verbinden met onze wifi. We krijgen de melding 'kan geen ip adres ophalen'.

Dit geldt niet altijd voor alle apparaten, soms blijft 1 apparaat wel verbonden terwijl het andere uitvalt.

Of we krijgen 'toegangspunt bezet'

KPN monteur kon niets vinden.

Buurvrouw heeft zelfde probleem. 

Iemand enig idee wat te doen? 

icon

Beste antwoord door Lisa 3 January 2020, 19:42

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Gerwin19 Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Als er geen IP adres wordt uitgedeeld aan de verbindende apparaten is dat lastig. Vaak is dit probleem opgelost door de Experiabox een harde reset te geven. Ik neem alleen aan dat de monteur dit al heeft geprobeerd zonder gewenst resultaat. Had hij ook de Experiabox al vervangen voor een andere? 
Welk type Experiabox heb je? Zou je je gegevens willen aanvullen op je profiel en hier een seintje geven als dit gebeurd is? Dan kijk ik even met je mee. 

Reputatie 7
Badge +17

@Gerwin19 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Hoi, 

Het probleem is zeker NIET opgelost maar ik heb het te druk om bij jullie aan de telefoon in de wacht te gaan hangen. De online probleemoplossing helpt niet.

Ik heb een week geleden een harde reset gedaan op de Experia v10a maar mijn vrouw of ik moeten nog steeds gemiddeld 2x per dag de box uit en weer aan zetten om onze telefoon tablet en de zelden gebruikte laptop weer te kunnen verbinden met een ip adres.

Als dit niet opgelost kan worden moeten we een andere provider overwegen…

Liever niet hoor want ik ben altijd tevreden geweest met KPN - totdat we vorig jaar van Terneuzen naar deze nieuwbouwwijk in Axel verhuisden.

Groeten, Gerwin 

Reputatie 7
Badge +17

@Gerwin19 Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist het contacttelefoonnummer dat bekend is bij het abonnement proberen te bellen (anoniem) al kreeg ik helaas geen gehoor. Ik zie het aantal verbrekingen van de afgelopen weken en wil graag even vanuit hier het modem resetten. Dit durf ik natuurlijk niet zonder toestemming te doen, wie weet is iemand aan het internetten, vast bellen of wordt er net film gekeken. Ik lees overigens dat de vorige wifi-monteur is geweest i.v.m. slechte wifi nadat de buren naar KPN zijn overgestapt? Dit zou niet mogen uitmaken. Zou je kunnen aangeven wanneer het uitkomt dat ik of de Experiabox reset of wanneer we even kunnen bellen? 
 

Reputatie 7
Badge +24

Ik lees overigens dat de vorige wifi-monteur is geweest i.v.m. slechte wifi nadat de buren naar KPN zijn overgestapt? Dit zou niet mogen uitmaken. 

Gebruikt u een draadloze verbindingsset? Misschien is er dan een netwerkbrug met de buren. Lees https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/voorkom-powerline-netwerk-brug-met-de-buren-dvs-287805

Lisa,

Het probleem begon exact toen onze buurvrouw overstapte naar KPN en als 2e in ons blok een Experia box ging gebruiken.

Een moment om te bellen afspreken is lastig 's avonds, s middags tussen 13u en 17u is makkelijker. 

Je mag rustig de boel eens resetten s avonds want we bellen bijna nooit en alleen de kinderen kijken wel eens tv.

Nu gaan we naar bed. Bedanktvoor de moeite.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Gerwin19 , een reset was niet eens meer nodig. Op 23 januari komt er een monteur langs in de wijkkast, die jullie gaat oversluiten naar een dragen met meer bandbreedte, dus download en upload snelheid. Ik vermoed namelijk dat daar de crux zit. De monteur gaat alleen knutselen in de wijkkast, dus jullie hoeven niet thuis te zijn. Als dit is gebeurd (tussen 08:00-17:00 uur) zouden jullie dan het modem willen resetten. Dit kun je het beste doen in de avond, want dan heeft de wissel sowieso plaatsgevonden. 

Ik ben heel erg benieuwd of dit de oplossing is voor jullie probleem. Ik hoor dus graag van je.:smiley:

Ik lees overigens dat de vorige wifi-monteur is geweest i.v.m. slechte wifi nadat de buren naar KPN zijn overgestapt? Dit zou niet mogen uitmaken. 

Gebruikt u een draadloze verbindingsset? Misschien is er dan een netwerkbrug met de buren. Lees https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/voorkom-powerline-netwerk-brug-met-de-buren-dvs-287805

 

We hebben van die stekkerdozen om via het stroomnet boven digitale televisie te kijken bedoel je die?

@Gerwin19 , een reset was niet eens meer nodig. Op 23 januari komt er een monteur langs in de wijkkast, die jullie gaat oversluiten naar een dragen met meer bandbreedte, dus download en upload snelheid. Ik vermoed namelijk dat daar de crux zit. De monteur gaat alleen knutselen in de wijkkast, dus jullie hoeven niet thuis te zitten. Als dit is gebeurd (tussen 08:00-17:00 uur) zouden jullie dan het modem willen resetten. Dit kun je het beste doen in de avond, want dan is heeft de wissel sowieso plaatsgevonden. 

Ik ben heel erg benieuwd of dit de oplossing is voor jullie probleem. Ik hoor dus graag van je.:smiley:

Dankjewel voor je hulp en inzet, we zullen het gaan zien en het je laten weten.

Reputatie 7
Badge +17

We hebben van die stekkerdozen om via het stroomnet boven digitale televisie te kijken bedoel je die?

Yes, deze ‘stroomnet kastjes’ bedoelt Nick. Echter, het probleem dat Nick beschrijft is totaal nieuw voor mij. Ik ga er dus vooralsnog vanuit dat het probleem de 23e is opgelost.:smile:

Reputatie 7
Badge +24

Ik lees overigens dat de vorige wifi-monteur is geweest i.v.m. slechte wifi nadat de buren naar KPN zijn overgestapt? Dit zou niet mogen uitmaken. 

Gebruikt u een draadloze verbindingsset? Misschien is er dan een netwerkbrug met de buren. Lees https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/voorkom-powerline-netwerk-brug-met-de-buren-dvs-287805

 

We hebben van die stekkerdozen om via het stroomnet boven digitale televisie te kijken bedoel je die?

Gooi die dingen er dan eens tijdelijk uit en gebruik een een paar weken een kabel. Gewoon om te testen. Ff ergens 10 of 15 meter utp kabel halen. Kost maar een paar euro.

Reputatie 7
Badge +17

Gerwin, mocht je de tip van Nick willen uitproberen, wij kunnen je voorzien van een 10m UTP kabel. :smiley:

Lisa,

Helaas heeft het oversluiten tot nu toe niet het gewenste resultaat gehad, de wifi valt nog steeds uit, bijna elke dag en soms 2x op een ochtend.

Ik zal nu maar eens proberen die stekkerdozen te verwijderen, sinds de verhuizing gebruikt er toch niemand de 2e t.v. boven.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Gerwin19 Bedankt voor de terugkoppeling! Goed dat je het hier meldt. We kunnen twee dingen doen. Je zou zelf de Wifi Manager kunnen doorlopen en zien of de tool het probleem weet op te lossen, of je krijgt een nieuwe Experiabox van mij. Als beide het probleem niet weten op te lossen, dan moeten we een monteur je kant opsturen. De overzetting van de lijn is overigens goed gegaan. Ik heb zojuist wat metingen gedaan, het kan zijn dat het internet even wat minder goed werkte. Laat je het weten als ik iets voor je kan doen? 

Lisa,

 

Ik heb net de wifi manager gedaan en de downloadsnelheid is in ieder geval verbeterd van 16 Mbit naar 78 Mbit.

De vraag is of dit helpt tegen het compleet uitvallen elke keer. Dan knippert het blauwe lampje aan de achterkant en moeten we de experia herstarten.

Ik wil weer even afwachten of dit of het weghalen van de draadloze verbindingssets gaat helpen.

Volgende week hoor je er weer van..

Prettig weekend verder!

Reageer