Beantwoord

Geen IP adres bij draadloze verbindingset

  • 27 May 2020
  • 5 reacties
  • 144 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Vandaag heb ik een devolo Magic 2 set gekocht. Ik was verbonden met een hele oude set van KPN die prima werkte maar alleen een max. download van 50 mb/s gaf. Aangezien ik nu een 400mb/s verbinding heb sinds kort dacht ik een geheel nieuw draadloos systeem te kopen.

Nu het probleem:

De set maakt probleemloos met elkaar verbinding. Alle lampjes branden wit (wat goed is). Alleen krijg ik geen internetverbinding. Mijn Ethernet geeft aan dat er geen IP configuratie is. Ik heb het programma Cockpit van devolo geïnstalleerd. Daarin geeft hij ook aan dat Lan 1-1 (bij de modem) wel pakketten verstuurd en ontvangt, maar de Wifi 2-1 (bij de laptop) totaal niet.

Ik heb automatisch DHCP aan staan in de experia V10 van KPN. In de instellingen van de Devolo staat aangevinkt dat hij dit over neemt.

Ik heb alle kabels etc vervangen, dus dat is het probleem niet. Als ik rechtstreeks mijn laptop bekabel in de experia box werkt internet ook.

Het zit dus puur in de Wifi 2-1.

Ik heb al geprobeerd meerdere malen de service van Devolo te bellen maar dit blijkt redelijk kansloos.

Zijn er mensen met een oplossing? Eventueel een aanbeveling voor een ander systeem is ook fijn. Kan de set natuurlijk ook gewoon ruilen.

En nog ter aanvulling, rechtstreeks bedraden is niet mogelijk, anders had ik dat natuurlijk gedaan.

Bart

icon

Beste antwoord door Bart-B 4 June 2020, 22:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al een ander stopcontact geprobeerd op een andere plek in huis? Dit om te testen of die dingen überhaupt wel functioneren. U heeft geen ander verbindingsset in gebruik in huis?

Verschillende stopcontacten al geprobeerd. Verder is er geen andere set aangesloten

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Bart-B. Zelf geen ervaring met de Devolo's met Wifi erin eerlijk gezegd, maar als het bekabeld wel werkt, en specifiek Wifi niet, dan ben ik toch geneigd de DVS de schuld te geven… Heb je inmiddels contact gehad met Devolo? Anders toch wellicht garantie…?

Hoi Paul,

 

Ik heb het systeem onderhand terug gebracht. Mede omdat het bedrijf telefonisch niet te bereiken is. Ze reageren wel op mail (na dagen), echter op een zeer uitgebreide mail van mijn kant over alles wat is gedaan, geprobeerd, etc krijg ik de vraag of beide lampjes wit branden.

Kortom, Ik vind Devolo een zeer slecht bedrijf. Het zijn veruit de duurste systemen en ze promoten het met allerlei mogelijkheden voor de toekomst.

Van mijn kant geen aanrader. Ik heb mij op aanraden van een specialist nu een TP-Link Deco systeem aangeschaft. Werkt fantastisch!!!

 

Bart

Reputatie 7
Badge +25

Helder verhaal. Ben blij dat het nu allemaal werkt in ieder geval. Als wij hier nog eens bij kunnen helpen dan ben je welkom!