Vraag

geen meldingen meer van babyfoon

  • 12 January 2020
  • 6 reacties
  • 162 keer bekeken

Goedenavond,

 

Wij hebben twee camera’s bij onze twee kinderen in de slaapkamers hangen. Deze werken via wifi en wanneer zij wakker zijn of geluid maken, dan krijg ik op mijn telefoon een melding daarvan. Het is al een aantal keer voorgekomen dat, misschien wanneer er een update is geweest vanuit KPN ofzo?, ik een hele tijd lang geen meldingen meer ontvang. Deze functie staat wel aan en ik heb de camera’s ook al opnieuw geïnstalleerd. We hebben de ene camera nu 4 jaar en de ander 1,5 en dit komt soms ineens voor. Ik heb ergens al gelezen dat dit dan komt door een blokkade (spamblokkade?) waardoor de meldingen van de camera’s niet meer doorkomen? Nu is dat weer zo. Wat kan ik dan doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Welkom @Miloumi. Wat apart dat dit probleem af en toe speelt. Op deze manier kan je er niet echt van op aan natuurlijk. Komen de mails wel in de map met ongewenste post? Of zie je ze daar ook niet terug? Een andere verklaring zou natuurlijk kunnen zijn dat de mails niet eens worden verstuurd op dat moment. Is er een manier om dat te controleren?

Beste paul,

 

Bedankt voor het antwoord. Het gaat niet om mails, het gaat om meldingen. Gewoon, zoals je ook een appje ziet binnenkomen op je Iphone. Er komt in dit geval een balkje in mijn scherm: voice too loud, als één van mijn kinderen huilt. Dat is nu dus niet meer zo.

 

ik lees op internet dus wel, dat als zulke meldingen (ook van whatsapp enzo, maar dat is hier niet aan de orde) niet meer binnen komen, dat dit is omdat ze op een andere “gate” (?) zitten waar ze geblokkeerd worden ofzo.

Kijk, dit bijvoorbeeld: heb ik allemaal al gecheckt en geprobeerd.

 

https://www.iculture.nl/tips/geen-meldingen-iphone-ipad/

Reputatie 7
Badge +25

O op die manier. Door de verwijzing naar ‘SPAM’ zat ik aan e-mail te denken namelijk. Dus het lijkt echt een toestelprobleem te zijn. Gebruik je een specifieke app op je iPhone voor die meldingen? Heb je toevallig nog een ander toestel in je huishouden waarmee je het kan checken? Ik ben benieuwd of het daar dan wel werkt bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +24

Die meldingen gaan waarschijnlijk via een server van de fabrikant. Als dan de fabrikant die server offline haalt, dan werkt het niet meer. Werkte het voorheen ook buitenshuis? En zo ja: heeft u daar ooit iets voor in hoeven stellen op de Experiabox? 

@Paul_ sorry voor de spamverwarring. Het werkt via een app die je kunt downloaden, maar die app werkt niet zonder camera’s. Ik heb de app ook op mijn ipad en op mijn vriend zijn telefoon staan en op beiden komen geen meldingen meer binnen. Net als bij mij dus. Wanneer je de camera’s installeert, moet je ze koppelen aan je eigen wifi. Ze gaan dus via mijn wifi. Ik heb ze gisteren ook opnieuw geïnstalleerd maar dat loste het probleem ook niet op. 

 

@Nick83 het werkte ook buitenshuis. Zowel wanneer de camera nog binnen is (camera via mijn wifi en dan kan ik via mijn telefoon met 4g de beelden bekijken) als bijvoorbeeld op vakantie. Dan moet ik op de camera een knopje omswitchen naar pairing. In mijn instellingen moet ik dan naar het wifikanaal van mijn camera gaan. Als ik dat doe, krijg ik wél meldingen. Maar als ik de camera’s permanent op hun “eigen” wifi heb staan, moet ik mijn telefoon daar dus ook op zetten en heb ik geen internet meer. Ook heb ik dan beneden geen bereik, dat signaal is te zwak door onze dikke vloeren/plafonds heen.