Beantwoord

geen tv/internet op bepaald tijdstip

  • 10 September 2021
  • 17 reacties
  • 109 keer bekeken

Beste…

Sinds een week of 3 is dit nu zeker de 10e keer dat om 20.30 alles beneden uitvalt. Geen internet of tv meer mogelijk. Er is gewoon wifi en op de slaapkamers op de 1e en 2e verdieping is er niks aan de hand. En nee, deze komen niet dan net thuis. Rond 16.00 is alles in gebruik zonder problemen. 20.30 en niks meer beneden behalve wifi voor de telefoon. Alles is met devolo's aangelegd en van de devolo naar de tv met een kabel. 

Ik wordt hier helemaal mesjogge van eerlijk gezegd.

icon

Beste antwoord door Nick83 10 September 2021, 21:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een draadloze verbindingset? 

 

Gebruikt u een draadloze verbindingset? 

 

Jazeker, alleen de nieuwere met 1 led

Alles al meerdere keren opnieuw met elkaar verbonden al is dat het probleem niet. Alle leds zijn wit, dus verbonden. Ik kan ook gewoon met de itv app casten naar de tv maar de kastjes zelf kunnen niet eens een ip adres ophalen. Daar komt tie niet eens voorbij.

 

Reputatie 7
Badge +10

Dus modem blijft draaien en straalt ook wifi uit dan? Zijn er ook nog wifiversterkers in gebruik? Je zegt Internet en tv, dus alles wat bekabeld is aangesloten op die Devolo beneden valt uit? Brand die dan ook rood? Zit er niet toevallig een tijdschakelaar tussen als het altijd om 20:30 gebeurt? Of gaan er bepaalde andere apparaten om 20:30 aan? (Vaatwasser, wasmachine, ledverlichting enz)

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een draadloze verbindingset? 

 

Jazeker, alleen de nieuwere met 1 led

Dan zullen die waarschijnlijk het probleem zijn. Deze zijn heel gevoelig voor externe invloeden van bijvoorbeeld een ledlamp ofzo. Bij u zelf in huis of bij de buren. En 20:30 is momenteel wel het tijdstip waarop je het licht aan doet.

Haal deze dingen maar eens een tijdje uit het stopcontact en sluit de apparatuur tijdenlijk aan met een kabel. Kijk dan of het wel goed blijft gaan.

Dus modem blijft draaien en straalt ook wifi uit dan? Zijn er ook nog wifiversterkers in gebruik? Je zegt Internet en tv, dus alles wat bekabeld is aangesloten op die Devolo beneden valt uit? Brand die dan ook rood? Zit er niet toevallig een tijdschakelaar tussen als het altijd om 20:30 gebeurt? Of gaan er bepaalde andere apparaten om 20:30 aan? (Vaatwasser, wasmachine, ledverlichting enz)

Modem blijft het doen. Geen wifiversterkers. Alles wat bekabeld is op de devolo ja. Brand gewoon keurig wit. Geen tijdschakelaar. En geen andere apparaten. Kastje geeft structureel code f143. Als ik hem morgen opnieuw opstart doet alles het weer

Gebruikt u een draadloze verbindingset? 

 

Jazeker, alleen de nieuwere met 1 led

Dan zullen die waarschijnlijk het probleem zijn. Deze zijn heel gevoelig voor externe invloeden van bijvoorbeeld een ledlamp ofzo. Bij u zelf in huis of bij de buren. En 20:30 is momenteel wel het tijdstip waarop je het licht aan doet.

Haal deze dingen maar eens een tijdje uit het stopcontact en sluit de apparatuur tijdenlijk aan met een kabel. Kijk dan of het wel goed blijft gaan.

Dannzou het elke dag hetzelfde moeten zijn lijkt mij. En alles bekabelen is absoluut geen optie. 

Reputatie 7
Badge +24

Dannzou het elke dag hetzelfde moeten zijn lijkt mij.

Een draadloze verbindingset is zo'n onbetrouwbaar systeem dat een dergelijke storing de ene dag wel op kan treden en de andere dag misschien niet. 

Daarnaast branden ook niet elke avond altijd precies dezelfde lampen. 

En alles bekabelen is absoluut geen optie. 

Leg de kabel(s) eerst maar eens tijdelijk over de vloer en kijk het eens een paar weekjes aan. Dan weet je of het echt door de draadloze verbindingset komt of niet.

Dannzou het elke dag hetzelfde moeten zijn lijkt mij.

Een draadloze verbindingset is zo'n onbetrouwbaar systeem dat een dergelijke storing de ene dag wel op kan treden en de andere dag misschien niet. 

Daarnaast branden ook niet elke avond altijd precies dezelfde lampen. 

En alles bekabelen is absoluut geen optie. 

Leg de kabel(s) eerst maar eens tijdelijk over de vloer en kijk het eens een paar weekjes aan. Dan weet je of het echt door de draadloze verbindingset komt of niet.

Leg de kabel(s) eerst maar eens tijdelijk over de vloer en kijk het eens een paar weekjes aan. Dan weet je of het echt door de draadloze verbindingset komt of niet.

Ik snap dat het goed bedoeld is. Maar zoals ik al zei, dat is geen optie.

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja ... dan zo door blijven tobben. Is dat wel een optie?

Nou ja ... dan zo door blijven tobben. Is dat wel een optie?

Ook niet echt nee. Misschien gewoon maar eens afscheid nemen van kpn. Ooit verleid tot glasvezel abonnement. Dan heb je altijd je eigen lijn en niemand die jouw snelheid kan beinvloeden.... Ik hoor het ze nog zeggen. Nou, er is hier na al die jaren nog steeds geen glasvezel te bekennen. 

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja ... dan zo door blijven tobben. Is dat wel een optie?

Ook niet echt nee. Misschien gewoon maar eens afscheid nemen van kpn. Ooit verleid tot glasvezel abonnement. Dan heb je altijd je eigen lijn en niemand die jouw snelheid kan beinvloeden.... Ik hoor het ze nog zeggen. Nou, er is hier na al die jaren nog steeds geen glasvezel te bekennen. 

En dan? Bij welke provider hoeft er geen kabel naar de tv?

Er is bij KPN ook nog een mogelijkheid om tv te kijken via de SuperWiFi's. Maar voordat je daar in gaat investeren moet je wel eerst zeker weten of het echt aan die draadloze verbindingset ligt. Dus testen met een kabel.

Reputatie 7
Badge +24

Ooit verleid tot glasvezel abonnement. Dan heb je altijd je eigen lijn en niemand die jouw snelheid kan beinvloeden.... 

Dan moet je die lijn wel doortrekken tot je tv. Dat laatste stukje in huis, van Experiabox naar tv ontvanger is aan u zelf.

Reputatie 7
Badge +7

Is het steevast om 20:30 of is dat wat aan het verschuiven, naar voren?

Het kan m.i. ook worden veroorzaakt door aanschakelen van de openbare verlichting buiten (puls via lichtnet)… dan maar even testen middels een draadje om dit uit te sluiten!

Reputatie 7
Badge +15

@Sjappie1970 Welkom op het forum. 

Ik zie dat de medeforumgebruikers je al een aantal tips hebben gegeven. Vooral omdat de tijd steeds ongeveer gelijk is deel ik hun vermoedens met betrekking tot de draadloze verbinding set.

Is er een mogelijkheid om (tijdelijk) met een kabel te testen om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet? 

@Sjappie1970 Welkom op het forum. 

Ik zie dat de medeforumgebruikers je al een aantal tips hebben gegeven. Vooral omdat de tijd steeds ongeveer gelijk is deel ik hun vermoedens met betrekking tot de draadloze verbinding set.

Is er een mogelijkheid om (tijdelijk) met een kabel te testen om te kijken of het probleem zich dan ook voordoet? 

Beste Rutger. Nee die is er niet. Buiten het feit dat het niet gaat zonder mijn nek te breken en huisdieren die er aan gaan vreten wil ik dat ook niet. Ik heb niet voor niets gekozen voor het draadloze. Overal in huis ztten stalen platen waardoor kabels geen optie zijn.

Er was ook een tip dat ik het laatste stukje glasvezel zelf tot aan de tv dien aan te leggen.... Er ligt geeneens glasvezel in de wijk of stad, alleen in het buitengebied

Reputatie 7
Badge +15

@Sjappie1970 Dan wordt het erg lastig om te bepalen of het inderdaad aan de draadloze verbinding set ligt of niet.

Het feit dat wifi wel blijft werken op het moment dat de overige diensten wegvallen en dat het steeds om ongeveer dezelfde tijd gebeurt doet mij dat wel vermoeden. 

Ik vermoed overigens dat je dit bedoelt met je laatste zin. 

Ooit verleid tot glasvezel abonnement. Dan heb je altijd je eigen lijn en niemand die jouw snelheid kan beinvloeden.... 

Dan moet je die lijn wel doortrekken tot je tv. Dat laatste stukje in huis, van Experiabox naar tv ontvanger is aan u zelf.

Volgens mij bedoelt @Nick83 dat op het moment dat je glasvezel zou hebben, dit voor de situatie met de tv weinig verschil maakt.

Op het moment dat een draadloze verbinding set met een koper verbinding niet goed functioneert dan zal dit met glasvezel over het algemeen niet anders zijn.