Vraag

Geen TV met Asus RT-AC86U als router

  • 10 March 2019
  • 3 reacties
  • 619 keer bekeken

Mijn Asus router (type RT-AC86U) is bekabeld aangesloten op de Experiabox. De router functioneert als extra router voor de bovenetage . De interactieve TV-ontvanger is bekabeld aangesloten op de Asus, maar geeft geen stabiel beeld. Na een paar seconden hapert het beeld en geeft dan aan dat ik naar een andere zender moet switchen.

Als ik de Asus er tussenuit haal, dan werkt de ontvanger wel. Wie kan mij helpen over wat ik moet aanpassen om het werkend te krijgen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Dat klopt, TV ontvangers moeten rechtstreeks of via een switch op de Experia Box worden aangesloten.
Zie ook "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".
Dank je voor bericht. Van de helpdesk kreeg ik de reactie dat dit geen probleem zou moeten geven. De router heeft verschillende instellingen. Ik heb die van mij als " Access point" ingesteld. Wellicht geeft dit nog een ander licht op het probleem?
Reputatie 7
Als de Asus als accesspoint ingesteld staat dan zou het theoretisch moeten werken.
Wel zal je IGMP snooping aan moeten hebben staan op de Asus als die dit ondersteunt.