Beantwoord

Geen verbinding met camera

  • 31 January 2020
  • 11 reacties
  • 818 keer bekeken

Hallo, heb precies hetzelfde probleem : 
ik heb sinds deze week ook een extra 4G modem voor buitengebied ontvangen. Een Sagemcom.
Deze achter het KPN Experia V10 modem gehangen (Lokatie A)

Via Wifi in hetzelfde netwerk (locatie A) zijn de Foscam ip camera's gewoon bereikbaar/ heb ik beeld.
Via 4G (op de telefoon) kan ik ook de ip camera's zien. 
Via Wifi op andere locatie (locatie B, hier ook KPN en 4G modem buitengebied) heb ik geen beeld.
Via Wifi op nog een andere locatie (hier heb ik Ziggo) wel beeld.
Port forward staat ingesteld op de Experia Box V10, vandaar dat ik ook beeld via 4G heb.

Dit bovenste geldt ook anders om:
op locatie B heb ik ook een een ip camera staan, op locatie B via Wifi heb ik wel beeld.
Maar deze is ook niet bereikbaar via Wifi op lokatie A,
maar weer wel via 4G en via Ziggo netwerk.

Nu denk ik dat er iets met het 4G Segamcam modem dat achter de ExperiaBox hangt (op beide locatie's)
Op een of andere manier houd het extra 4G modem dus inkomend camerabeeld tegen. 

Ik merk wel dat het internet nu veel sneller is dan zonder het 4G modem, dus dat is zeker een voordeel. 

Maar wil toch ook mijn camera's kunnen inzien op beide locatie's !!!

Hoe is dit op te lossen ???

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 February 2020, 14:00

Bekijk origineel

11 reacties

Meerdere topics over hetzelfde probleem maakt het een rommeltje op dit forum, dat algemeen.

https://forum.kpn.com/members/mkmkmkm-379755

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/geen-verbinding-met-camera-489109

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/camera-beelden-kan-ik-niet-meer-bekijken-op-telefoon-473913/

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/4g-buitengebied-modem-laat-geen-beelden-van-ip-camera-door-489099

Wat duidelijk is, is dat de hybride DSL+4G onderhevig is aan regulering. Dat heeft z’n uitwerking op sommig gebruik, o.a. streaming met IP camara’s. Zie b.v. volgende beircht:

https://forum.kpn.com/internet-9/behoud-van-bestaande-situatie-met-los-huawei-4g-modem-na-19-01-2020-482248#post852341

Als er een connectie wordt opgezet vanaf buiten naar binnen (dus het principe van een server service), wordt 4G niet bijgeschakeld zo begrijp ik. Verder wordt primair alleen TCP versneld. Onbekend UDP niet voor zover ik weet.

De Foscam app doet onder water allerlei pogingen/acties, o.a. via een foscam server ergens ver weg in china zou kunnen (als je een foscam account hebt). Misschien gebruik je die app niet, maar een algemene mediaplayer, dan graag aangeven hoe en welke.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @mkmkmkm. Van harte welkom hier. Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Je topic is me aan de aandacht ontsnapt. :disappointed:  Ik lees dat je problemen ervaart met het verbinden van je Foscam camera. Dat is lastig. Ik zie dat @tmoesel al enige uitleg geeft. Zou je eens een screenshot willen delen van je portfoward instellingen? Dan kan ik even met je meekijken. 

Zou je verder je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder invullen in je profiel? Geef me een seintje als dit is gebeurd.

port forward werkt goed, ik heb op 4G netwerk gewoon beeld,
tevens heb ik op mijn prive locatie waar ik een heel ander netwerk heb (Ziggo) ook gewoon beeld.

Maar als ik op de andere locatie inlog via bekabeld of via WiFi netwerk: ook KPN Experia Box V10 (ook met segamcam 4G modem) dan heb ik geen beeld !
 

port forward werkt goed, ik heb op 4G netwerk gewoon beeld,
tevens heb ik op mijn prive locatie waar ik een heel ander netwerk heb (Ziggo) ook gewoon beeld.

Maar als ik op de andere locatie inlog via bekabeld of via WiFi netwerk: ook KPN Experia Box V10 (ook met segamcam 4G modem) dan heb ik geen beeld !

Dat was al duidelijk, maar met welke app of programma bekijk je die camera’s?

 

Op alle locatie’s (op pc’s en op telefoon): IP CAM VIEWER

Op alle locatie’s (op pc’s en op telefoon): IP CAM VIEWER

OK, ik zie dat dat programma z’n info over een camera uit een bepaalde database haalt, valt wat mij betreft dan als het gaat om protocollen enz nog niks te zeggen.

Wel is misschien wel meer algemeen te zeggen dat er geen client-server connectie mogelijk voor wat voor systeem dan ook als zowel client als server SIB zijn. In jouw geval is de camera dus de server en de IPcamViewer de client.

Wat ik nu denk is dat routing spaak loopt in de KPN infrastructuur, omdat er wellicht een situatie van dubbele private addressen is. Voor zover ik weet werken delen van dit SIB met private adressen, bij T-Mobile heb ik ook wel eens iets gelijkends gezien, maar blijft allemaal gissen.

Maar voor KPN en/of die software partner die MPTCP / SIB levert moet dit makkelijk te reproduceren zijn. Ook 2 SIB klanten zouden dit even onderling kunnen testen, met wat netwerktools.

 

Op mijn prive netwerk (ziggo) kan ik extern gewoon de beelden binnen halen, ook via de software app, maar ook via link (extern adres :poort) in InternetExplorer.
Als ik rechtstreeks op wifi op de locatie lukt dit ook.
Heb verschillende IP adressen ingesteld in de camera en ook poorten opengezet met nieuw ip adres, 
ik krijg maar geen verbinding op beide locatie's waar KPN Experiabox en segamcam 4G modem staat.
Zover ik denk is ergens iets geblokkeerd bij het uitgaand ism het inkomend signaal bij de Experiaboxen. 

Op mijn prive locatie heb ik een Dahua camara staan en deze is wel te bereiken via I.E. op de locatie van het KPN netwerk.
Denk al aan overstappen naar andere provider op beide KPN locatie's.
Want die camera beelden zijn wel erg nodig !!

Als ik rechtstreeks op wifi op de locatie lukt dit ook.
Heb verschillende IP adressen ingesteld in de camera en ook poorten opengezet met nieuw ip adres, 
ik krijg maar geen verbinding op beide locatie's waar KPN Experiabox en segamcam 4G modem staat.

Dit lijkt op dat de ExperiaBox niet van de camera weet wat het adres is en dan gaat het nooit werken. Je zult eerst voor jezelf en anderen duidelijk moeten maken hoe je IP adressen b.v. m.b.v. DHCP binding hebt geregeld.

 

Als ik rechtstreeks op wifi op de locatie lukt dit ook.
Heb verschillende IP adressen ingesteld in de camera en ook poorten opengezet met nieuw ip adres, 
ik krijg maar geen verbinding op beide locatie's waar KPN Experiabox en segamcam 4G modem staat.

Dit lijkt op dat de ExperiaBox niet van de camera weet wat het adres is en dan gaat het nooit werken. Je zult eerst voor jezelf en anderen duidelijk moeten maken hoe je IP adressen b.v. m.b.v. DHCP binding hebt geregeld.

 

Waarom lukt het dan wel bij mij privé met ziggo netwerk ?? 

Als ik rechtstreeks op wifi op de locatie lukt dit ook.
Heb verschillende IP adressen ingesteld in de camera en ook poorten opengezet met nieuw ip adres, 
ik krijg maar geen verbinding op beide locatie's waar KPN Experiabox en segamcam 4G modem staat.

Dit lijkt op dat de ExperiaBox niet van de camera weet wat het adres is en dan gaat het nooit werken. Je zult eerst voor jezelf en anderen duidelijk moeten maken hoe je IP adressen b.v. m.b.v. DHCP binding hebt geregeld.

 

Waarom lukt het dan wel bij mij privé met ziggo netwerk ?? 

Dat is aan jezelf om verder uit te zoeken. Ik zie/lees wel dat het vanaf Ziggo locatie wel werkt, maar voor de rest kom je niet verder dan je openingstopic, technisch gezien dan, en dan houd het wel zo’n beetje op met tips en argumenten uitwisselen.

Als het probleem al een maand lang duurt zul je met technische bewijzen op het niveau van IP protocollen en/of output van diverse netwerk gereedschappen moeten komen. Iets wat een ander kan reproduceren. KPN zal je verder niet helpen bij dit soort individuele zaken met allerhande onbekende apparaten, netwerk setups enz.

Er zijn tools als netcat waarmee je kan aantonen dat een bepaalde verbinding tussen 2 internet eindpunten wel of niet werkt. Het zou kunnen dat er ergens in de routing tussen 2 punten een blokkade is (of gewoon vrijwel oneindig traag), maar dat moet je dan wel overtuigend aantonen. Anders is de houding van KPN dat het probleem bij jouw ligt.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @mkmkmkm. Ik begrijp dat het probleem nog niet is opgelost. Ik zie dat @tmoesel je op weg probeert te helpen, maar het is dan zoals al is aangegeven wel van belang dat je onder andere de instellingen die je gebruikt voor portforwarding hier deelt. Kun je met de bovenstaande adviezen eerst verder?

Reageer