Beantwoord

Geen verbinding met Nefit Easy

  • 12 November 2019
  • 16 reacties
  • 404 keer bekeken

Badge

Ook bij ons het zelfde probleem.Wifi groen vinkje en aardbolletje rood.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 November 2019, 14:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hallo @GerritJWW , ik kan niet zien welk merk/type modem je van KPN hebt, maar probeer binnen de modem de SSID's (WiFi-namen) van beide banden, 2,4 en 5,0 verschillend te maken.

Sommige apparatuur heeft moeite met het onderscheiden van WiFi banden met een gelijke naam.

 

Badge

Hallo Jan-D,

Heb zojuist een nieuw modem geprobeerd, zelfde probleem. Ook heb ik de namen van de banden gewijzigd. Ook niet de oplossing…..

Badge

Kom er achter dat als ik de naam van de 5 ghz wijzig, opsla en dan uit het programma ga , weer inlog, de naam weer terug gaat naar de eerste instelling…..

Hallo @GerritJWW , KPN heeft een tooltje om de namen te wijzigen, als je dat handmatig doet en de modem weer opstart zet KPN de oude instellingen weer terug en met de tool gaat het wel goed.

Tevens zou je eens kunnen kijken welke netwerkeisen de thermostaat minimaal stelt, voorbeeld 802.11 G, dan stel je de 2.4-band zo in dat deze alleen de B/G of G-band aanzet met een kanaalbreedte van 20.

Anders even de Nefit FAQ raadplegen.

Ik lees in de handleiding dat in het WiFi-wachtwoord geen $-tekens voor mogen komen, ook een punt van aandacht.

Hoi @GerritJWW . Wat jammer dat het niet wil lukken. Misschien zit de oplossing wel in het scheiden van de netwerknamen.

@Jan-D geeft al een voorzetje. Hier kun je die tool vinden: https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Laat je weten of het daar wel mee lukt?

Badge

 

Hoi@GerritJWW . Wat jammer dat het niet wil lukken. Misschien zit de oplossing wel in het scheiden van de netwerknamen.

@Jan-D geeft al een voorzetje. Hier kun je die tool vinden: https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Laat je weten of het daar wel mee lukt?


Erwin en Jan-D

Via deze tool is het veranderen wel gelukt.

De rest nog niet…..

Badge

Als het goed is heb ik de oplossing, bij mij functioneert het weer.

De gegevens hoe en wat plaats ik hier wel op het forum.

Nu echte problemen met opname en terugkijken.

 

 

Oei, van de regen in de drup. Wat krijg je te zien als je probeert een opname terug te kijken?

Badge

Melding: Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname.

(3025)

Oei. Misschien vloeit het ene probleem nu in het andere over. Heb jij misschien een eigen switch of router ergens geplaatst?

Het lijkt me handig dat ik even met je bel. Ik werk morgen (en vandaag) tot 16:30. Wanneer schikt het? Kun je in dat geval je profiel aanvullen en een contact telefoonnummer toevoegen?

Badge

Done. Probeer maar of spreek even antwoordapparaat in.

Ik doe even een nieuwe belpoging rond 13:30 !

Ik werk vrijdagavond weer. Schikt het dan? Ik werk van 18:00 tot 22:00

Badge

Prima, zorg ik dat ik thuis ben.

Hoi @GerritJWW . We hebben gisteren een leuk gesprek gehad. Na wat gepuzzel kwamen we er achter dat de monteur (van nefit?) een tp-link router heeft geplaatst en die op een bepaalde instelling heeft gezet:
Wifi: 2.4Gghz, 802.11b/g (niet n), kanaal auto (auto geselecteerde kanaal was 6)
Encryptie: WPA2, AES  Verder geen gekke tekens in het wifi wachtwoord gebruikt, daar schijnt de nefit issues mee te hebben.

Met deze instellingen werken in ieder geval jouw printer en nefit. Helaas waren jouw itv tuners ook op deze router aangesloten. Ik vermoed dat het apparaat geen IGMP ondersteunt en dat zorgt voor gekke storingen. De oplossing? Heel simpel even de itv kabels weer rechtstreeks in de experiabox. Dat is ons gisteren gelukt!

Mocht je ooit andere vragen hebben weet je mij te vinden!

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog andere vragen hebben, stel ze gerust.