Vraag

Geen verbinding met Nefit easy thermostaat sinds aansluiting KPN Superwifi

  • 17 May 2020
  • 7 reacties
  • 1029 keer bekeken

Sinds we kpn SuperWifi hebben heeft de nefit easy thermostaat geen internetverbinding meer.

We hebben een Experiabox v 10. Zowel de experiabox als de thermostaat al gereset e.d.

Nefit gaf de volgende suggesties op:

Zoals telefonisch besproken sturen wij u de instellingen die nodig zijn om uw thermostaat weer met onze server te verbinden:

 

- Modem/router terugzetten naar fabrieksinstellingen

- WiFi kanaal instellen op het minst gebruikte kanaal tussen 1-11 (scannen met gratis apps zoals WiFi Analyzer). Let op! Easy kent kanaal 12 en 13 niet!

- Hotspots deactiveren

- DHCP inschakelen (staat vaak al ingeschakeld)

- WPA2/PSK beveiligingstype selecteren

- TKIP + AES wachtwoord-encryptie selecteren

- SSID zichtbaar maken

- 802.11 b/g/n mixed modus selecteren op 2.4gHz

 

Optionele aanpassingen:

- MAC-adres als vertrouwd apparaat toevoegen in de router

- Poort 5222 en 5223 openzetten

 

 

Indien u problemen ondervindt bij het toepassen van bovenstaande instellingen in uw modem/router, dan adviseren wij u contact op te nemen met uw internetprovider (KPN, Ziggo, etc.) voor ondersteuning.

 

De eerste rij heb ik gecheckt, maar ik weet niet hoe ik de optionele aanpassingen moet doen. Wie kan mij helpen. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Gerrit63 Flink vervelend, natuurlijk. Ik heb zo het vermoeden dat iemand @wjb je flink op weg kan helpen! Toch, Wjb? 

Reputatie 7

Wordt jouw wifi netwerk wel weergegeven bij de beschikbare netwerken?

Ondersteunt de "super"WiFi" 802.11b of 802.11g?

Bevat het wifi wachtwoord een $ teken?

Badge +12

Sinds we kpn SuperWifi hebben heeft de nefit easy thermostaat geen internetverbinding meer.

We hebben een Experiabox v 10. Zowel de experiabox als de thermostaat al gereset e.d.

Nefit gaf de volgende suggesties op:

Zoals telefonisch besproken sturen wij u de instellingen die nodig zijn om uw thermostaat weer met onze server te verbinden:

 

- Modem/router terugzetten naar fabrieksinstellingen

- WiFi kanaal instellen op het minst gebruikte kanaal tussen 1-11 (scannen met gratis apps zoals WiFi Analyzer). Let op! Easy kent kanaal 12 en 13 niet!

- Hotspots deactiveren

- DHCP inschakelen (staat vaak al ingeschakeld)

- WPA2/PSK beveiligingstype selecteren

- TKIP + AES wachtwoord-encryptie selecteren

- SSID zichtbaar maken

- 802.11 b/g/n mixed modus selecteren op 2.4gHz

 

Optionele aanpassingen:

- MAC-adres als vertrouwd apparaat toevoegen in de router

- Poort 5222 en 5223 openzetten

 

 

Indien u problemen ondervindt bij het toepassen van bovenstaande instellingen in uw modem/router, dan adviseren wij u contact op te nemen met uw internetprovider (KPN, Ziggo, etc.) voor ondersteuning.

 

De eerste rij heb ik gecheckt, maar ik weet niet hoe ik de optionele aanpassingen moet doen. Wie kan mij helpen. 

Ik kan je in ieder geval zeggen dat de Nefit Easy WEL gebruik kan maken van kanaal 12 en 13. Ik heb hier de 2.4Ghz vast op kanaal 13 staan (20mhz) en de Easy heeft gewoon verbinding. Overigens wel met een gescheiden netwerk 2.4 en 5Ghz. Met bandsteering aan lukte het bij mij ook niet.

Reputatie 7
Badge +24

Met bandsteering aan lukte het bij mij ook niet.

Bandsteering van de TP-Links? Dat lukte niet? En bij 5 GHz uitschakelen opeens wel?

Reputatie 7

Het is cruciaal dat je op de "super"WiFi"  ingesteld hebt staan dat op 2.4GHz ook 802.11b en 802.11g gebruikt kunnen worden. De Nefit Easy lijkt namelijk geen 802.11n te ondersteunen. :confounded:

Badge +12

Met bandsteering aan lukte het bij mij ook niet.

Bandsteering van de TP-Links? Dat lukte niet? En bij 5 GHz uitschakelen opeens wel?

Bij het uitschakelen van bandsteering hield de Easy wel verbinding. Ik heb hier gewoon 2 gescheiden netwerken omdat ik heb ervaren dat het beter werkt bij diverse apparaten. De meesten draaien toch op 5Ghz. Vraag me niet waarom de Easy dat prettiger vindt want dir draait alleen op 2.4Ghz..

ik heb het bedieningspaneel even losgekoppeld en hierna weer teruggeplaatst nadat ik gisteren twee superwifi punten heb geïnstalleerd. Hierna was het probleem met de verbinding direct verholpen. Mogelijk helpt dit.

Reageer